halal-kött
Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
Tack för alla svar!!!!
Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
Tack för alla svar!!!!
Yaran
Så kossorna är troende??
Ciccin3
"Så kossorna är troende?? "
Kossorna och allt Gud skapat prisar Honom. Tragiskt att det är bara människan som förnekar Hans existens fastän hon är intelligentare än djur.
''The seven heavens and the earth, and ALL BEINGS THEREIN, declare His glory: there is not a thing but celebrates His praise; And yet ye understand not how they declare His glory! Verily He is Oft-Forbear, Most Forgiving! '' 17:44
ciccin3, du kommer att skratta åt det så länge du lever eftersom du helt enkelt inte är troende.
men för oss som är troende så låter det inte alls konstigt.
och fortfarande så kan man ju faktiskt inte VETA vad en kossa känner och tänker. den dagen du VET att en kossa inte kan va troende då vill jag också höra.
det är ju bara människan som ska lägga in en massa tanke och logik och vetenskap i alltihopa hela tiden och därför förnekar man ju guds existens. ett djur funkar inte på det viset utan går bara på känsla och instikter, därför skulle det inte alls va omöjligt för en kossa att va troende.
Kossor som tror på Gud... ptja... antingen så skulle jag kunna vara sarkastisk och köra med hela registret... men till och med det är lönslöst när man ska vara sarkastiskt med/mot folk som tror att kossor blir gladare av att man snackar om Gud innan man skär halsen av dem.
Bjuder på en:
Jag är nu en tänkande kossa...
"Jag vill inte dö, mina instinkter som djur säger att jag vill leva, sparkar bakut och vrålar för allt jag är värd. Men... vänta... jag står ju vänd mot Mekka, nu blir jag lugnare... och vänta... va det ingen som sa något om Gud? Joooo!! JA!! Skär halsen av mig, lägg mig i stekpannan, ät mig på söndag!"
Nu ska jag gå på promenad med hunden. Heddå heddå!
Ciccin3
Lustigt att du kanner att du maste vara sarkastisk, bara for att du har en annan asikt. Vore det inte mera givande att man respekterar att andra har andra asikter an vad man har sjalv? Varfor maste annan asikt resultera i att man blir sarkastisk och rentav barnslig?
Kanske promenaden fick dig pa andra tankar...naturen kan ha en forunderlig inverkan pa sjalen...
Druiz: Här nere i Skåne kan man också bli "lurad". Var på en pizzeria i Helsingborg med en kompis och hennes dåvarande man som är från Turkiet. Han började prata med ägarna, som också var från Turkiet. De sa att han inte skulle välja kebabpizzan, för det var griskött. Men de hade ett ställe till i stan med "äkta" kebabkött. Jag tror det är vanligast med grisköttskebab på pizzeriorna, det är billigast. För de flesta svenskar spelar det ju ingen roll, och muslimerna är nog vana vid att fråga.
Det var ju inressant att se att min lilla fràga har blivit sà debatterad!!
Vi har nu kommit tillbaks fràn Sverige o allt gick bra . Vi var aldrig ute pà restaurang, mamma hade förberett massa mat , hon hade tydligen hittat lite halal kött, o min pappa hade nötkött som bosniska muslimer hade slaktat pà nàn bonngàrd!!
Vi sàg en gàng ett program pà tv , (pà parabolen) om att när djur slakades halal
var dom mkt. lugnare, blodet rann ut lättare,(när musklerna inte är spända töms dom lättare, sàklart!) och därför fanns det mindre sjukdomar i köttet!!
Iallafall är det ju sà att muslimer äter inget annat, sen kan ju alla tycka vad dom vill!
Halal
Har ingen aning om hur jag annars ska möta upp i en diskusion med människor som tror att kossor tror på Gud. Det är i min värld helt och hållet befängt.
Religiösa kossor? Man slutar aldrig förvånas. Skulle nog gissa på att människan är det enda religiösa djuret.
Mimi72
Vad bra att det gick bra och blev lyckat! Bra poang dar med spanda muskler
Ciccin3
Jag tror att det i din varld ocksa kan finnas sant som jag finner vara befangt, men jag behover inte forlojliga vad du tror pa i alla fall. Dar gar MIN grans.
Marina81
Ja, det ar val just gissar de gor som inte tror pa Koranens budskap.