halal-kött
Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
Tack för alla svar!!!!
Jag skulle vilja veta om det egentligen finns halalkött i Sverige,var det kommer ifràn, är det färskt eller vaccumförpackat?
Vilka restauranger kan man gà pà? Ar kebab griskött eller finns det halal-kebab?
Tack för alla svar!!!!
Jag skulle aldrig äta kött som är halal.at!
Aiwednil:
Det kanske du redan har gjort, all dansk kyckling är halal. Säljs i vanliga affärer. Finns en liten sybol som knappt syns på baksidan.
Aiwednil:
Det kanske du redan har gjort, all dansk kyckling är halal. Säljs i vanliga affärer. Finns en liten sybol som knappt syns på baksidan.
Hibasmamma
Vissa e det inte lönt o förklara för de har fått andras uppfattningar av sina närmaste se de har tat över o det e väldigt svårt att beskriva o förklara för vissa.
EdinaD:
Ja ,det är sant. Så fort nåt är anknytet till Islam så blir det en låååång agressiv diskussion av ingenting...
Men jag skulle faktiskt vilja veta mer, det borde väl faktiskt vara så som nån sa, att nerverna till hjärnan klipps av och djuret inte känner något. Fast vill man vea så får man väl fråga nån kunnig istället...
Hibasmamma
Grejen e att de som e fördomsfulla vill inte låta nån annan fakta komma in..då förstör det deras uppfattning o vill inte innse riktig fakta..men men...o vissa som brukar säga att man inte ska vara fördomsfull
Har jag inte gjort.
Jag äter bara svensk kyckling
Ni som upprörs över halalslakt, är ni insatta i hur djuren ni äter har haft det? Hur de levt och hur de slaktats? Väljer ni produkter som är mer djurvänliga eller äter ni vad som helst utan att tänka?
Kravmärkt!
Om jag alls äter kött
Äter mest veg.