• Anonym (trött)

20 årig "bonus" som bor hemma...

Plötsligt bor makens 20 åriga dotter här på heltid,tidigare bodde hon här varannan vecka och varannan vecka hos sin mamma. Nu vill hon bara bo här och maken har sagt ja utan att ens kolla med mig först , eller ens berätta något . Jag anser att hon borde flytta hemifrån men istället flyttar hon då hit på heltid. Kanske hade det inte stört mig lika mycket om hon åtminstonde bidrog med något. Men hon gör inget alls här hemma, och då menar jag inget. Hon beter sig som en av våra tonåringar och sitter på sitt rum och väntar på att maten blir klar, hjälper varken till med matlagning eller något annat. Så nu har jag,utan att ha något alls att säga till om,ytterligare en vuxen person som förväntar sig full service. Jag anser att vi behöver "hennes" rum till något av våra andra barn då de nu får dela rum för att hon ska ha ett eget.
    Men hon letar inte ens eget boende, står inte i någon bostadskö utan verkar vänta på att någon ska ge henne en lägenhet.
    Hon jobbar heltid men betalar inget hemma, hennes pengar går till kläder och nöjen. Maken hade sagt att hon skulle betala from januari i år men då hade hon ju inte råd att åka utomlands med kompisar i 3 veckor så då slapp hon.....Vi är inte alls överens min man och jag , men jag tycker att det är HAN som ska ställa kraven på henne, inte JAG.

• Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...
  • Anonym (är det inte?)

Hmm, säg till honom att antingen tar han tag i detta med att hans dotter är en parasit (fast säg det snällare!) eller så räknar du detta som hemfridsbrott.

• Ess
    Anonym (e) skrev 2014-04-02 19:31:41 följande:
    Om min partners vuxna barn flyttade in skulle jag flytta ut. Några jävla gränser måste man sätta.
    Det hade jag också gjort, om det inte rört sig om en kort begränsad tid.
    Men vi har inte plats heller, så det hade troligen aldrig kommit på tal.
  • Tow2Mater
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 19:08:35 följande:
    Hon beter sig som en av våra tonåringar och sitter på sitt rum och väntar på att maten blir klar, hjälper varken till med matlagning eller något annat.
    Upprepa inte misstaget med de yngre barnen; att alla hjälper till i ett hushåll måste grundläggas tidigare än den dagen "barnet" fyller 20.
  • Anonym (trött)
    Tow2Mater skrev 2014-04-02 20:24:53 följande:
    Upprepa inte misstaget med de yngre barnen; att alla hjälper till i ett hushåll måste grundläggas tidigare än den dagen "barnet" fyller 20.

De yngre barnen hjälper till, dock inte alltid självmant även om det också händer. Självklart kan man inte börja ställa krav först i vuxen ålder .
  • Anonym (trött)
    Tow2Mater skrev 2014-04-02 20:24:53 följande:

De yngre barnen hjälper till, dock inte alltid självmant även om det också händer. Självklart kan man inte börja ställa krav först i vuxen ålder .
  • Anonym (trött)
    Ess skrev 2014-04-02 20:23:39 följande:
    Det hade jag också gjort, om det inte rört sig om en kort begränsad tid.

Men vi har inte plats heller, så det hade troligen aldrig kommit på tal.

Men vi har ju inte heller plats , de andra barnen får dela rum för att hon ska kunna bo själv i "sitt " rum.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 20:35:59 följande:

Klart man kan ställa krav även på barn. Mina har varsin matlagningsdag och varsin diskdag. Diskdagen måste jag dock påminna om ganska ofta. Dessutom kör de en maskin tvätt då och då.
  • Anonym (trött)
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-02 20:42:03 följande:
    Klart man kan ställa krav även på barn. Mina har varsin matlagningsdag och varsin diskdag. Diskdagen måste jag dock påminna om ganska ofta. Dessutom kör de en maskin tvätt då och då.

Ja det var så jag menade - att man måste börja redan när barnen är små -men såg själv att det kan tolkas tvärtom.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 20:51:58 följande:

Ja det var så jag menade - att man måste börja redan när barnen är små -men såg själv att det kan tolkas tvärtom.
    Aha
  • E2012smamma

Men herre Gud! Orkar inte ens läsa alla kommentarer.

Vi är så jävla snabba i det här landet på att kasta ut våra barn! Låt henne på hemma tills hon vet vad hon vill göra m sitt liv. Kanske vill hon plugga?

Och vill ni ha hjälp m hushållet kanske ni får öppna trutarna och säga vad som gäller hemma! Ställ krav , såklart man ska hjälpas åt!

Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...