• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Anonym (Mucho)

Uran mensskydd på natten har jag en blodpöl utan dess like i sängen när jag vaknar.

Jag måste t.o.m byta skydd nattetid!

• yodi
    Uffesson skrev 2014-05-08 14:27:00 följande:
    Skulle jag inte använda binda eller tampong nattetid så kan jag lova att min säng sett ut som en brottsplats dagen efter...

Det spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger... det enda som händer om jag ligger ner är att blodet rinner nedåt, över rumpan och sedan på trosorna för att läcka igenom till sängen. Jättetrevlig förklaring, men så är det och jag måste använda skydd dag som natt.
    samma här.
  • Anonym (Jodå)

Jag har stoor binda på natten och ändå läcker det igenom, brukar ha handduk under rumpan första 2 nätterna

• Anonym (n)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:31:35 följande:
    Nej, för mig rinner det inte ut. Det brukar komma när jag satt mig på toa (antar att det är en bra ställning). Men som sagt så förstår jag ju att jag säkert har sparsammare mens än andra. Har ätit P-piller, minipiller och haft kopparspiral, vilket givetvis påverkat mensen på olika sätt. Men det har ändå inte gjort någon skillnad på natten. Behövs det större bindor på natten eftersom mensen får större "spridning" i och med att man ligger ner, vänder och vrider på sig? Ursäkta mina dumma frågor. Men jag funderar på detta varje gång jag ser en bindreklam :P
    nä. Jag har liksom inga tomma utrymme i min vagina där blod kan förvaras. Det mesta kommer kommer ut när jag ligger ner.

Jag blöder mindre på natten, men just för att man ligger ner, kan blod rymma ut på konstiga ställen, därför bra att ha extra stor :)
  • Anonym (lillis)

de två första nätterna måste jag ha, jag ligger oftast på mage och sover men det rinner rejält ändå. de övriga nätterna brukar det räcka med en normal binda eller trosskydd.

och det kan rinna lite åt sidan eller smetas ut eftersom man inte tänker på vad man gör eller känner om det rinner utanför när man sover och jag tycker det är onödigt att riskera att behöva tvätta lakan pga blodfläckar och jag föredrar att inte ligga i mensblod på lakanen. =)

• Anonym (mensen)

Om jag inte skulle använd mensskydd under natten skulle ju mina trosor och hela min säng vara helt nerblodad på morgonen? Visst att jag i slutet av mensen blöder mindre men måste ändå alltid använd skydd.. mer än någon droppe kommer det iallafall.

• Flygfotogen

Eftersom du säger dig redan förstå att vissa har mer riklig mens än andra så förstår jag faktiskt inte varför du ens ställer frågan till att börja med.

• Anonym (Annika)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:20:10 följande:
    Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?
    Utan p-piller så kunde jag ha på mig den största jäkla binda som fanns, och trots det så blödde den över alla kanter på natten vilket ledde till stora blodfläckar på lakan, påslakan, madrass och täcke. Då brukade jag kombinera med att sova med en handduk under mig.
    Nu går jag på p-piller hela tiden vilket gör att jag blöder mindre, men det händer ibland att det blöder utanför = fläckar.
    Om jag sov utan mensskydd så hade min säng varit helt blodig.

Var glad över att du blöder lite.
  • fröet2015

WHAT??? Får du ingen mens på natten? Skojar du? Jag måste gå upp en eller två gånger för att byta mensskydd, annars blöder det ner hela sängen. Du måste blöda EXTREMT lite, för jag är ingen storblödare om man jämför med vad andra berättat. 

• provalarm

De största nattbindorna som finns :-S Jag blöder så in i h*ete de tre första dagarna och det är inte alltid de täcker upp för allt heller.

Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?