• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Indianica

Herregud....tror du verkligen folk är så dumma att de använder mensskydd nattetid om de inte behöver det???? Tror du jag skulle ha en tampong av största storleken plus en tygbinda nattetid om det inte var blodigt på mina mensskyd på morgonen? Skärpning och tänk till lite grann, men kan informera dig om läget: På helgen när jag sover ett par timmar extra så är det ibland så att mitt mensblod läckt igenom både super sizetampongen och den tjocka tygbindan och trosan och det är en blodfläck på lakan och även bäddmadrassen måste tvättas!

• Anonym (huvva)

Usch vad glad jag blev över min mens plötsligt.. Jag behöver definitivt inte använda skydd på natten och inte dagtid heller förutom de första två dagarna.. Ändå är det grymt irriterande Glad

• Anonym (hm)

Jag har bara skydd första och kanske andra natten för säkerhets skull, därefter behöver jag inte ha skydd på natten. De nätterna räcker en vanlig normal-tampong. Dessutom behöver jag bara trosskydd dagtid efter 2 dagar eller så.

Jag inser ju dock att jag har sparsam mens och att många har mycket rikligare, så förstår ju att det inte är konstigt att andra behöver mycket mer skydd än så... Konstig fråga.

• Anonym (Tjofsan)

Haha, Ts, självklart behövs det extra långa/tjocka/breda mensskydd för natten, annars skulle de inte finnas ;) Jag måste instämma med många andra här. Min säng skulle vara indränkt i blod om jag inte hade en bra binda och tampong, särskilt de första dagarna. Du kan skatta dig lycklig som blöder så lite!

• Tooie

vänta bara tills du fött barn direkt efteråt.. då får du ev köra med jätte bindor från sjukhuset...  efersom man blöder oftast en hel del.. jag gjorde det i alla fall :D

• Anonym (M)

Jag har M-kopp. Ibland vaknar jag av att den är full och börjar läcka. Inte så att den läcker mycket men jag kan få fläckar i trosorna.

Vissa perioder behöver jag inte mensskydd men brukar ha det på natten ifall det behövs.

• Sassa89

Jag måste ha binda i hela tiden för att känna mig trygg med att det inte ska rinna för det gör det ju.. Om du nu inte har väldigt lite blödning.. Har alltid använt natt bindor vid mens aldrig nått annat. :) och då fick jag min mens vid 9 års ålder

• puss

vad har du för märklig gravitation hemma hos dig?

Ernst Hugo.
  • Anonym (Tjej?)

Så om du börjar blöda näsblod på natten hamnar inget på kudden utan hamnar...ja var då?

• Loriyana

Jag behöver definitivt bra skydd på natten av flera anledningar.

1. Jag sover rätt många timmar per natt och jag vill inte behöva byta binda mitt i natten
    2. När man sover så ligger man ner, personligen så vrider och vänder jag mig rätt mycket, vilket innebär att en extra lång binda med vingar gör att risken att det ska läcka när jag gör akrobatik i sömnen minskar.

Mot slutet av mensen däremot använder jag mig enbart av trosskydd på natten eftersom det inte kommer lika mycket.

Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?