Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

PernillaWaxin skrev 2014-08-04 09:33:33 följande:

Idag ska det bli 33 grader ???? shit vad varmt. Jag tror att det blir att leta upp en badplats snart för mig och ungarnas del. Min man jobbar för fullt. Han kör lastbil och snäll chef han har har han fått jobba på samma ställle nu fram till förlossningen inne på sjukhusområdet där vi ska föda så är han på jobbet när det är sags kan han bara gå några få meter så är han framme ????

Vilken trygghet att veta att han är nära! Tack och lov jobbar min också hyfsat nära sjukhuset. Och så bor vi väldigt nära också. Har provkört sträckan faktiskt och det tog 4 min härifrån till förlossningen :) tycker synd om dom som har långt att åka, här i länet tror jag att dom som bor längst bort har nästan 10 mil att åka.. DÅ skulle jag vara toknervös! Har ni nära till era sjukhus?
  • larssonkaa

Maho81: jag tror absolut att det ligger något i det du säger. Jag har läste nånting om att man inte behöver oroa sig alltför mkt för att vattnet ska gå medan man springer på stan t ex. Att det oftast kommer igång när man sen kommit hem o tar det lugnt i så fall.

Aja, skadar ju inte att hemmet är rent i af tills bebis behagar komma ut :)

PernillaW: jag, liksom du, lever i illusionen att jag borde kunna köra själv... Sambon är av med körkortet.... så om jag nu inte pallar att köra så får det bli taxi (har nr till 4 olika taxibolag på kylskåpet!) :)

• larssonkaa
    mia44 skrev 2014-08-04 15:48:12 följande:

Kan man inte bara ringa ambulans när det drar igång? det tänker då jag göra :)

Nja.. Ambulans ringer man om det är absolut akut! Tror inte dom är så väldigt pigga på att man ringer dom för att få "skjuts" till förlossningen.. Då är det bättre att du tar en sjuktransport med vanlig taxi. Ser lite olika ut fr landsting till landsting men kolla upp hur det funkar med sjuktransport där du bor!
  • larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-08-04 14:35:58 följande:

Lycka till limaliie!

När jag väntade tredje barnet blev maken av med körkortet så mamma som bor 7 mil bort fick komma och skjutsa oss våra 12 mil till bb :). Vi har närmare till umeå bb (4 mil) men har valt att föda alla gånger på ett mindre som ligger längre bort.

Nu blir jag jättenyfiken på var du bor! ;) Pluggade på Umeå universitet när jag var yngre och pga att jag sökte lägenhet alldeles för sent så flyttade vi till en byhåla utanför Umeå, Nordmaling..
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-04 16:52:01 följande:
    Hehe joo men nu har jag nog faktiskt värkar... Ihh, vart tog min lust att få ut ungen vägen helt plötsligt?!?
    Oooh.... Spännande!!! Sådär har jag också känt de gånger jag fått förvärkar.. ;) oroa dig inte, det kommer att gå bra!!
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-04 18:48:28 följande:
    Det är verkligen värkar det här! Shit, nervositet samtidigt med förväntan..

Haha förresten, den byhålan utanför Umeå du nämnde är numera min hemkommun (föredetta 08:a är jag). Bor dock ännu mer på landet, så vi har mer än 5 mil till förlossningen.
    Haha... Vad roligt! Världen är bra liten endå, Sverige åtminstone..! ;)

Gud så spännande! Iiih snart har du kanske din bebis hos dig! Vi behöver en baby-boom här i tråden. Förstår precis hur du känner.. Första gången jag kände av förvärkar tänkte jag typ att 'näe, vänta nu, vet att jag tjatat men är nog inte riktigt redo än i af...' :)

(Hoppas min vill börja jobba sig utåt nu också så jag får vara en del av den baby-boomen!)
  • larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-08-04 19:01:37 följande:
    Åh vad spännande, lycka till nu!!

Nordmaling är även min hemkommun haha, så nog är världen liten allt! Jag bor i en by som heter Gräsmyr.
    Är det sant? helt otroligt! Vilka är oddsen liksom... :)
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-04 19:50:55 följande:

Åhh vad spännande att det är två stycken som kanske får sina bebisar idag! :D

Själv rinner jag bort i värmen. Usch va jag längtar till lite svalare grader. Visst kommer man säkert klaga i vinter när det är svinkallt att det ska bli varmare men nu är det nog för varmt!.
    Hade så ont igår när jag gick och sova, fogarna bråkade och allt kändes bara skit. Åkte till stan idag med sonen och köpte ett par riktigt söta spetsshorts för att trösta mig själv lite ;)

Plus hon som kallar sig "Pedalen" som skulle sättas igång i morgon.... Hjärta i Norr har gått längre över tiden än vad jag gjort så jag kan gå med på att hennes kommer före min. Men jag vill ju också, så nästa måste bli min tur! ;)

Även om värmen är skitjobbig och påfrestande är jag endå glad att jag är gravid nu och inte i höst/vinter. Så svårt som det är att hitta kläder som jag känner mig någorlunda bekväm och inte helt butt-ugly i.. Nu gör det ju endå inte så mkt om man går i samma klänning 3 dagar i rad. Hade det varit höst hade jag behövt ruinera mig själv för att känna mig hyfsat välklädd! Känns ju sådär att shoppa en massa som man inte ska använda särskilt länge! Men kul att du hittade ett par söta shorts i af, lite tröst-shopping är aldrig fel! :)
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-04 20:18:57 följande:

När packade ni bb väskan?
    Funderar lite på att packa lite kläder och sånt redan men tycker det är så svårt när jag inte vet vad jag kommer använda dom sista veckorna för kläder.

Jag har packat några linnen och ett par mjuka byxor. Antar att man kan åka hem i kläderna man har på sig dit i värsta fall. Sen har jag packat en filt, 2 bodys (olika storlekar) , mössa och sockor till bebis. Och en napp. Vet inte om man ska/brukar börja med napp redan på bb men vissa gör det har jag läst, så jag packar med utifall att! Sen lite hygienartiklar och en kamera. Har klurat en hel del (säkert alldeles för mkt) på vad som ska med i den väskan och blev alldeles nyligen klar. Det som fattas att packa har jag skrivit upp på en lista (som ligger på v-rumsbordet) så att man slipper försöka tänka när det väl gäller. Tankeverksamheten lär inte va på topp då om jag känner mig själv rätt..! :)
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-04 20:55:54 följande:
    Nej några tajta kläder blir det nog inte eller snygga. Gissar att det blir mjukisbrallor eller nått i den stilen. Men det är så svårt att veta hur vädret är i slutet av september så borde väl vänta nån vecka än.
    Gör som jag och skriv en lista. Om din bebis skulle få för sig att komma tidigare och du inte hunnit packa så är det rätt skönt att slippa tänka efter så noga.. Lättare då att ha en lista att gå efter! Myskläder på BB och sen något vettigt (varken snyggt eller tajt) att åka hem i ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida