Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Lilla My88 skrev 2014-08-11 12:09:57 följande:

Har du tagit något urinprov på länge? Det kan vara en UVI som gått över till vagina och i sådana fall är det viktigt att du får behandling. Skulle kunna vata svampinfektion också, det är man ju ner mottaglig för som gravid för slemproppen ska väl inte lukta vad jag vet. Däremot är det vanligt med rikliga, vitaktigt flytningar vid graviditeten. Vet inte om det var till någon större hjälp men jag har tyvärr inga bättre svar :)

Tack för svaret. :) Nej jag har inte lämnat ngt urinprov på JÄTTELÄNGE faktiskt... Hade uvi i början av grav och egentligen är det lite slött att jag inte kollat något mer nu mot slutet. Ska ju till min bm i efm och ev göra en hinnsvepning. (Vill göra hinnsvepningen men vill fan inte ha henne där och peta egentligen.... Sitter och battlar med mig själv om det är värt det eller ej..?!) får väl fråga henne vad hon tror att det kan bero på.
  • larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-08-11 12:39:19 följande:

M

Är det flockigt, typ som keso, är det säkert svamp. Tror inte heller att det ska lukta så starkt av en normal gravflytning eller slempropp. Fortsätter det tycker jag du ska kolla upp det så det inte är någon infektion. Kan det vara så att det sipprar lite fostervatten?
    Jag har funderat på svamp själv också. Men jag har haft det en gång för länge, länge sen och det här ser inte ut så. Det här ser mer ut som snor.. Fast helt vitt. Men sen vet jag inte om det är just det som luktar eller om det helt enkelt är mitt underliv som luktar skunk...!?? Ofräsch som fasen hur som helst. Jag ska fråga min bm om hon har nån idé om vad lukten kan bero på.

Thanks girls för svaren! :)
  • larssonkaa

Verkar som att jag får ställa in mig på igångsättning i af.. Bm kände på livmodertappen och den hade mjuknat lite sa hon men var fortfarande hård och omogen (om jag fattade det rätt). Hon kom inte åt att göra en hinnsvepning ens. Inte utan att göra mig illa i af! :( så har bebis inte kommit till onsdag ska jag ringa förlossningen sa hon och boka tid på fredag för igångsättning.

Blev så stressad av gyn-kollen att jag fullständigt glömde bort att fråga om odören... Men hon sa inget och rynkade inte på näsan så idag kanske det var ok där nere?! Haha.. ;)

• larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-08-11 16:57:14 följande:

Nä, nu ger jag upp. Hade tänkt jobba veckan ut men det går inte längre. Kan knappt gå idag pga fogarna och trycket neråt. Han kan gärna få komma ut nu men som han bökar verkar han leta alternativa utgångar snarare än den vanliga :-/

Hur långt gången är du?
  • larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-08-11 18:36:28 följande:
    37+4 idag. Har klarat mig länge ändå med tanke på att jag var hemma flera månader i förväg med båda de äldre barnen.
    Då har du ju jobbat länge endå! Tycker att ni är superduktiga ni som orkar jobba så länge!! Själv har jag ett ganska fysiskt ansträngande jobb. Jag tog ut semester v 25-28, sen har jag fortsatt vara hemma.

Neithotep: Ja det har du rätt i förstås. Kan ju vara en trygghet i sig att få åka till förlossningen och veta att allt kommer att komma igång under övervakning så att säga. Men jag hoppas förstås att bebis ska vilja komma ut innan. Nu har det kommit ännu mer slem... Måste vara slemproppen som släpper lite i taget!? Ser i af inte ut som vanliga flytningar.
  • larssonkaa

Jag tänker att även om man har ett mer stillasittande jobb så måste det vara påfrestande att jobba så långt in i graviditeten. Man sover ju, för det första, inte direkt som en prinsessa om nätterna.. Sen upp på morgonen, göra sig i ordning, hitta kläder att ha på sig (bara det liksom..) och sen orka hela dagen. Ja, ni är verkligen superduktiga som fixar det!!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-11 20:11:18 följande:

Har också starkt luktande flytningar. Måste byta trosor varje dag för att inte börja lukta riktigt illa. Dock så svettas jag väldigt mycket mellan benen (ursäkta dör den infon ;)) och har iaf tyckt att det luktat mindre när det varit svalare och jag inte svettats lika mycket. Kanske en kombination av båda som gör att det luktar så? har haft så flera veckor redan och tagit prov för uvi men det var neg. Alla mina urinprover jag lämnat hos bm har också varit bra.

Med jobbet vet jag inte vad som är bättre. Har ju själv ett tungt fysiskt jobb med mycket lyft och böjande. Står 90% av tiden jag jobbade eller gick mycket så min rygg och fogarna klarade inte av det.

Jag svettas också som en tok mellan benen!! Har jag aldrig gjort innan jag blev gravid... Absolut inte på det här viset i af. Så skönt att se att jag inte är ensam om det! Jag tror också att det kan vara en kombo av pH-obalans, flytningar och svett. Hur skulle det inte kunna lukta funky liksom??! ;)
  • larssonkaa
    Baktakt skrev 2014-08-11 19:52:25 följande:

Kontorsjobb är ju inte bra för kroppen. Man blir stel i musklerna och klämmer ihop magen när man sitter hela dagen. Lätt att hänga på magen också, vilket gör att det gör än mer ont och så har man ett skrivbord som klämmer precis där det putar som mest, iaf om armarna ska räcka ända fram till tangentbordet.

Lätt rörelse och omväxlande sittande/stående tycker jag verkar vara rena drömmen som själv är kontorsråtta.

Så långt tänkte jag inte ens men förstår att det kan bli knepigt att sitta vid ett skrivbord med denna mage... Påfrestande för ryggen också kan jag tro?!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-11 20:28:42 följande:
    Jo plus att man själv är känsligare för starka dofter så det luktar ju säkert betydligt starkare för oss själva än det gör för någon annan? Fast kanske inte någon skulle komma och påpeka att man luktar skit mellan benen heller haha ;)

Vi var och handlade ikväll och jag var tvungen att gå lite snabbare då maken var lite stressad över att han hamnat att vänta så länge på mig när jag gjorde ett ärende och han och sonen satt kvar i bilen. " det skulle ju gå fort ;)" så stressade sen genom affären och när vi satte oss i bilen igen och jag slappnade av fick jag en hemsk smärta i underlivet/rumpan. Kändes som riktigt stark mensvärk med ett starkt tryck neråt så jag kunde knappt sitta. Gick över efter en liten stund typ 1 min och sen igen samma sak när vi svängde in på vägen ner till vårt hus som för tillfället är väldigt guppig eftersom vi håller på att fixa nytt grus på den. Skulle sen stiga ur bilen och trodde aldrig jag skulle slippa ur när magen kändes som den skulle spränga och det tryckte neråt och värkte på samma gång.
    Fy då... Låter inget bra alls! Kanske kroppens sätt att säga åt dig att sakta ner och ta det lugnare?! Ansträng dig inget mer ikväll nu!
  • larssonkaa

Måste bara få visa.. Den här hade tydligen jag när jag var bebis. Helt otroligt egentligen! Tycker den är jättefin så nu får den gå i arv :)

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida