Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Baktakt skrev 2014-08-08 20:09:42 följande:

Låter onekligen som om era små förbereder sig. Ilningarna är läskiga, men snart är det över smile1.gif Min etta skruvade ner sig rejält och jösses så obehagligt det var! Och en tapp som är mjuk som läppar borde också båda gott. Det kommer att "poppa" bebisar till höger och vänster de närmaste dagarna.

Låt nu era stackars bäckenbottnar vila inför förlossningarna så ni orkar med. Parkera er på soffan och begär lösgodis pronto av era bättre hälfter. Det är fredag och man ska ju kolhydratladda inför maratonloppet smile2.gif

Hahaha.. Kolhydratladda och vilande bäckenbotten ordinerat alltså! :) Thefee får vänta några veckor med att poppa ut sin, men jag ska definitivt försöka poppa ut min här i dagarna!

För ett tag sen var det 3 tjejer här i tråden som fick sina dagarna efter varandra. Vi kanske kunde försöka oss på något liknande igen? Det var ganska mysigt att kolla FL på förmiddagen och se att det kommit ännu en bebbe. :)
  • larssonkaa

"En tapp som är mjuk som läppar" säger mig egentligen ingenting, men det låter nästan lite poetiskt..! ;)

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-09 11:10:31 följande:

Alltså mina nerver är kortare än en flugas bakben. Kan det inte bara vara september nu så bebisen komer ut och man kan leva ett lite mer normalt liv.

Vädretnör mycket bättre nu med 20grader i stället för 30 grader men orkar fortfarande inte göra ett skit för att magen bara är i vägen.

I hear ya sister.. ;)

Jag är så fruktansvärt less på att vara gravid och denna väntan driver mig till vansinne.... Vore väl skillnad om man kunde (orkade) hålla sig sysselsatt om dagarna. Men bara att ta sig uppför trappen till toan kräver ju värsta kraftansträngningen...
  • larssonkaa

Jag måste säga att jag är positivt överraskad av min. I vanliga fall blir han, som din, sur och tvär på mig om jag är grinig. Men nuförtiden känns det som att han har tusen ggr mer överseende med mitt humör. Kommer inte ihåg nu vad det gällde men för ett tag sen surnade jag till och tänkte att nu kommer han att bli på skitdåligt humör. Men nä, han var så mjuk o len mot mig. Haha.. Jag börjar misstänka att han liksom inte vågar annat. Vågar inte trotsa mitt redan så kassa humör.

Däremot finns det tusen andra grejer som han är mindre bra på..... ;)

Har du försökt prata med honom? Be honom rakt ut att försöka visa lite mer förståelse. Jag berättade för min hur extremt vanligt det är att man som gravid går runt med detta helvetes-humör och jag tror att det var rätt bra att jag sa det. Tror han fattade att det Inte bara är jag då liksom!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-09 12:30:00 följande:
    Ja vi har en toa på övre våningen och en i källaren 1.5 plans hus så det är trappor upåt elller neråt närnman ska på toa. Har dessutom mensvärk idag så det gör inte humöret bättre direkt. Inte kan man skicka ut sonen heller när det öser ner regn och åskar ibland.
    Här gassar solen... Skicka lite regn hitåt vetja!
  • larssonkaa

Min börjar bli otålig på bebis ankomst.. Trodde jag aldrig, han verkar annars så cool med allt det här... Häromkvällen drog han med mig ut på promenad t ex. Och han har börjat fråga om jag känner att ngt skulle vara på g. Lite rart på nå vis! :) (fast stundtals misstänker jag att han mest bara inte vill gå till jobbet på måndag.. Haha...!)

• larssonkaa

Stämmer in i klagandet... Kom uuuut nu då bebis!!! Jag är så less på det här! Bf+ 10 i morgon! Och jag är stelare, tjockare, tröttare och mer otymplig än någonsin. Känns som att varje dag är en evig lång väntan bara..

• larssonkaa
    Mamma05081214 skrev 2014-08-10 09:10:54 följande:

Vårt fjärde lilla underverk har äntligen kommit i fredags 8/8 kl 01.40 kom vår älskade Neo efter igångsättning på bf+15.

Stort grattis!! Jag gillar namnet, Neo är fint! :)

Hur var det att bli igångsatt? Gick det bra? Jag börjar bli mer o mer nervös att det kommer behöva bli så för mig också.
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-10 10:37:07 följande:

Usch satt och gjorde som man inte ska göra igår och läste om bebisar som dött i magen några dagar innan bf. Vet inte ifall jag skulle vilja eller våga skaffa flera barn om min bebis skulle dö i magen. Och bara för att jag läste detdär igår så tycker jag att min bebis rör så lite på sig idag. Varför lär man sig aldrig??

Om man googlar vad som helst gällande fosterrörelser så poppar dom där trådarna upp. Jag har inte läst.. Däremot läste jag ju på lite om igångsättning på 1177 och jag tyckte det stod tillräckligt där för att man ska börja noja och bli skraj. Nä fy fan.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida