Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

För några veckor sen gick jag också en riktig sån långpromenad och på kvällen sen kände jag av förvärkar. Trodde för en stund att jag råkat dra igång något.. Men här sitter man ff, bf+ 7 ;) Brukar kunna få ont i höfter/bäcken när jag ansträng mig för hårt också.

Halley: klaga precis hur mycket du vill! :)

Thefee: skönt med regn o svalare väder. Det hade vi här igår men idag har det varit varmare igen. Tycker dock att nätterna är svalare nu än vad de varit, skönt!

Nu undrar jag verkligen hur det går för Limaliie. Det måste vara ett par dagar sedan hon skrev att hon skulle in och sättas igång. Hoppas att allt går bra för henne.

• larssonkaa

Ang att hålla reda på den där mobiltelefonen.. För ett tag sen pratade jag i telefon med bonusjäntans mamma. Hon sa åt mig att ha telefonen i närheten för att tösen skulle ringa upp mig om en stund. När hon säger det börjar jag slå på mina fickor och hinner för en tusendels sekund känna den där panik-känslan man får när man tror att telen är borta.. innan jag ju inser att jag fortfarande sitter och pratar i den! Så j***a snurrig ibland alltså!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-08 11:27:07 följande:

I morgon inleder jag vecka 35. En vecka till och min föräldraledighet börjar då börjar det kännas som att det verkligen är nära tills bebisen kommer! Hon får gärna titta ut lite tidigare än räknat men det är väl nog för mycket begärt ;) får väl räkna med att gå över tiden iaf.

Ställ in dig på att gå över tiden! Kommer din lilla tidigare så är det bara en bonus isåfall.. Jag vet inte varför, men hade redan tidigt i graviditeten en noja för att jag skulle föda för tidigt.. Jag var inte inställd på att gå över tiden. Idag är bf+ 8 och nu är det fan jobbigt på riktigt..! Känns som att h*n aldrig tänker komma. Hade jag ställt in mig på att gå över tiden kanske det inte hade blivit riktigt såhär långa veckor?!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-08 13:18:42 följande:
    Jo vet! Minns från förra gången att dom dagar jag gick över 12 dagar, gick så långsamt. Borde vara inställt på att det blir lika många minst! Men minns inte vilken dag jag har bf ifall det blir igångsättning.
    Jag undrar om dom verkligen varit noggranna när dom satte mitt bf-datum. Har fått för mig att det är rätt vanligt att dom inte är särskilt noggranna. Jag tror ju att dom har fel och att mitt bf borde vara runt den 4/8 inte 31/7. Jag VET att man inte ska stirra sig blind på det bf-datum man får, men man gör ju det endå. För att man vill ha något konkret att ta på tror jag. Din bm kan väl kolla vilket datum du fått?

Flera i min närhet hade gissat på att min bebis skulle komma ut idag, bara för att det är den 8/8 :) och själv är jag född 9/9. Det hade varit ett bra datum men jag har svårt att tro att jag kommer att ha min bebis i famnen före tolv-slaget i natt!
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-08 15:04:50 följande:

Förlåt för sent svar, vart fullt upp med allt. Astrid har kommit, hon kom natten mellan tis-ons i akut snitt.  Men vi får bra, men jag fick en infektion och bebben blev stressad samt öppnade jag mig inte av igångsättningen så det blev snitt.

Får åka hem imorgon,berättar mer då smile1.gif

Ska läsa igenom tråden då men jag hoppas  ni fått era bebbar nu och i så fall, stort grattis smile1.gif

Så skönt att se att ni mår bra! :) har hoppats på att få se något från dig varje gång jag gått in. Låter dramatiskt med akut snitt, du får berätta mer när du har tid. Välkommen till världen lilla Astrid!! :)
  • larssonkaa

Satsar väl på 9/8 i stället då.... Om bara den där första riktiga värken vill infinna sig dvs! Har härjat runt massor idag men enda resultatet hittills är att jag fått jäkla ont i ryggen. Suck.

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-08 17:35:36 följande:

Tror min mamma gick över 8dagar med min bror och 5dagar med mig så det stämde ju nästan för henne. Kanske min näsra kommer på bf då när jag gick över så mycket förra gången ;) undrar vad mnanska satsa på. Hålla igång och få mycket sammandragningar eller ta det lugnt och vila mycket och inte ha några sammandragningar alls innan bf ? Dom säger ju att förlossningen inte börjar om kroppen inte känner att den skulle orka med en förlossning.

Mitt råd till dig är: ta det lugnt och slipp sd! Jag ligger halvdöd i soffan nu med illamående, ont i ryggen och sd's från helvetet ungefär och jag har bara mig själv att skylla som jag härjat här hemma idag! Lätt det är att bli efterklok..!
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-08 18:48:55 följande:

Det enda jag kan säga är, spara krafterna till förlossningen. Gick runt med rejäla förlossningsvärkar 1,5 dygn och jag bad om att få dö rent ut sagt i lustgasdimman för de först inte ville ge mig eda...men sen fick jag den, den slutade hjlpa efter två timmar så de fyllde på. Då tappade jag känseln istället och kunde inte röra mig eller gå. Det kunde tydligen hända.

Akut snitt låter drastiskt men det var ingen panik för både jag och bebisen mådde bra, och vi fick vänta på snittet  några timmar smile1.gif

Håller tummarna för er alla!

Låter som att det varit en tuff förlossning! Vad var det som gjorde att det blev snitt till slut? Var det pga av att du reagerade så på eda?

Huvudsaken att ni mår bra nu i af?! :) hur stor var lilla Astrid då?
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-08 19:39:34 följande:

Tror min mage har åkt ner lite eftersom jag blivit öm strax ovanför bäckenbenet samt att det gör ont på samma ställe när jag går. Byxor/shorts eller nått alls är jobbigt att ha på sig när det känns som det skaver hela tiden. Sen så ilar det väldigt ofta i underlivet när bebisen försöker röra sig neråt (tror iaf att det är det hon håller på med)?

Den där ilande känslan har jag haft i ett par veckor. Mest ilningar i ljumskarna, sen har det känts som om bebisen liksom borrat sig ner i bäckenet (muttan).. Väldigt obehagligt!

Du tänker ju helt rätt, att bebis kommer när bebis är redo. Och jag BORDE tänka så jag också. Gilla läget, luta mig tillbaka och bara ta dagarna som de kommer. Men.. Smått desperat som man är så överanalyserar man allting och hoppas att det ska vara symptom på att ngt är på g! Och nu har jag fått höra det där till leda, att bebis kommer när h*n är redo. Jag vill inte höra det en enda gång till! Jag är ju redo NU!! ;) Den här ovissheten driver mig till vansinne, det kan lika gärna bli av om 30 min eller 7 dagar liksom.. Och samtidigt har jag lite svårt att släppa tanken på att det endå verkar vara rätt många som blir igångsatta. Jag vill inte bli en av dom!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida