Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Alltså.. Jag kommer nog hinna driva mig själv till vansinne innan det är dags för igångsättning i morgon. Börjar bli sjukt nervös... Sitter och känner efter hela tiden och tar varje sammandragning som ett tecken på att ngt kan vara på g.

Skulle behöva godis och glass i enorma mängder. Får nog lov att skicka mannen min till affären om jag ska överleva den här kvällen. Och natten.... Hur f*n ska man få nå sömn inatt??? :O

• larssonkaa
    Phoenix12 skrev 2014-08-15 17:21:23 följande:
    Men vad spännande! :) Allt kommer gå bra, imorgon får du träffa fin bebis!
    Tack!! Ska försöka komma ihåg att tänka just så, att snart (väldigt snart) får jag faktiskt träffa min bebis..! :) ska bara ta mig igenom den där förlossningen först....
  • larssonkaa

Ser ut att kunna bli en baby-boom här under helgen ju :)

Ska snart ringa förlossningen och fråga vilken tid vi får komma. Fy fan, minns inte när jag var såhär nervös sist..... Känns som om jag skulle behöva skita och kräkas samtidigt ungefär (sorry detaljerna!) :O

• larssonkaa

Grattis Halley! Skönt att höra att det gick bra till slut!

Själv ligger jag på en avd ovanför förlossningen. Vi kom hit till 13 igår. Tappen var omogen igår när jag kom och jag fick börja dricka Cytotec. Fick det med ca 2 timmars mellanrum och hade rätt kraftiga värkar sent igår kväll. Men då kom dom med Bricanyl för att bromsa och för att jag skulle få sova, och det funkade för jag har sovit och känner just nu inte av nånting. Det här kommer att ta riktigt lång tid....

Tycker att det är jättekonstigt att dom inte informerar om hur stor risk det faktiskt är att igångsättningen slutar i snitt. I typ 50% (läste jag) där tappen är omogen slutar förlossningen i snitt, tydligen.

Håll tummarna för mig tjejer att jag har min bebis hos mig nästa gång jag tittar in här! :)

• larssonkaa

Thefee: usch vad hemskt du måste ha haft det häromnatten! Känner igen mig i den där oron även om jag inte haft anledning att bli riktigt så orolig nån gång. Men det är en hemsk hemsk känsla!! Tur att din bebbe började härja där inne igen sen! :)

• larssonkaa
    Maho81 skrev 2014-08-17 07:07:43 följande:
    Men alltså... Först får du Cytotec för att mjuka upp tappen och sätta igång dig, och sen stoppar de upp..? Hände det inget med tappen eller varför stoppade de upp istället för att driva på?
    Precis vad jag tänkte/ kände! Helt ärligt tycker jag att informationen hittills har varit bedrövlig.

Vi kom hit kl 13, dom kollade Ctg och livmodertappen. Sen hände ingenting förrän 16:40, då fick jag första Cytotecen. Jag frågade igår kväll om dom inte ska kolla tappen igen men dom ville inte göra det i onödan svarade hon. Så jag vet faktiskt inte. Känns ju pissigt om dom kör igång med Cytotec idag igen utan att kolla tappen. Man vill ju inte gå med pin-värkar som inte gör ngn nytta liksom...!??
  • larssonkaa
    Lurifax skrev 2014-08-17 08:01:50 följande:

Larssonkaa: snart har du din bebis hos dig.

Jag har haft kraftiga förvärkar var tionde minut hela natten, men så fort jag reser mig upp försvinner värkarna... Och vattnet har forsat och forsat. Så jäkla trött! Kl 10 har jag tid för igångsättning, ville så gärna starta av mig själv. Önska mig lycka till! =(

Lycka till!! Låter endå som att du kommit en bit på väg av dig självt, så att säga, så kanske att igångsättningen funkar smidigare för dig?!!
  • larssonkaa

Uppdatering igångsättning...

Fick nyss veta att det fortfarande inte hänt någonting med tappen. Omogen och bakåtlutad. Då har jag haft värkar var 3e min sedan kl 11 på fm. Så nu ska jag väl få Bricanyl igen och hoppas på att få sova. Sen ska dom fortsätta på samma sätt i morgon.

Kände nyss att tårarna var nära... Alltså, orka!!? Det här är ju helt stört. Blir ju helt slut av värkarna och sen få höra att dom bara gör ont och ingen nytta :(

Sådär. Nu fick jag gnälla av mig lite i af!

• larssonkaa

Vi har lagt upp en strategi inför morgondagen jag o min man. Tänker kräva att dom kollar tappen igen relativt tidigt i morgon, senast framåt efm. Om den då fortfarande är opåverkad tänker vi kräva att få prata med en doktor och då tänker jag fråga rakt ut hur länge dom ska hålla på såhär innan vi kan börja prata snitt istället.

Usch nu började Bricanylet verka, nu skakar jag för mycket för att skriva,..

• larssonkaa

Hej tjejor! Nu är hon här, min lilla Stella Mathilda! 18:46 kom hon med en jäkla fart... När hon väl bestämt sig för att titta ut gick det fort.

Tusen tack för all er pepp! Ska läsa igenom allt lite bättre när jag får tillfälle. Nu är vi så trötta, men lyckliga!! <3

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida