thefee skrev 2014-08-24 19:57:37 följande:
Fattar inte varför man vill skicka konstiga meddelande åt random personer?
Har börjat boa lite idag. Tvättat det mesta åt bebisen och lite andra småsaker men känner inte alls att jag kan slappna av innan hon kommit ut. Med sonen var jag helt lugn och övertygad om att allt skulle gå bra och vi skulle komma hem med en bebis osv. Visst funderade man på förlossningen men det gör ju alla som ska föda barn. Nu känns det som att det skulle vara för bra för att vara sant att komma hem med en frisk bebis. Kommer nog inte kunna slappna av innan hon är ute och jag ser att hon mår bra. Sitter flera gånger om dagen och funderar på om hon rört sig tillräckligt mycket idag och sen har jag börjat nojja mig för att sova på rygg eller höger sida. Man läser ju på flera ställen att det ska vara farligt och att bebisen kan få syrebrist och dåligt blodflöde och dö i magen. Så nu vill jag bara ligga på vänster sida och sova men hamnar ändå att byta ibland när det börjar göra ont för att man legat för länge i samma ställning. Gah kan det inte bara vara över nu? Kan dom inte komma ut så man slipper oroa sig för hur man sover eller om dom sparkat tillräckligt? kommer väl bli en nattuggla i stället och sitta och stirra på bebisen när hon sover så hon inte ska dö av psd.
Jag var också precis sådär som du mot slutet. Ju närmare bf jag kom desto oroligare blev jag att något skulle hända därinne..! Nu när hon är här oroar man sig också, såklart.. Första ggn hon somnade pillade jag på henne varannan minut ungefär.. Men jag tycker endå det är lättare nu när man får hålla henne i famnen! Känns som att man kan påverka mer nu. När hon låg i magen var man så hjälplös.
Försök att inte oroa dig alltför mycket. Vet hur jobbigt det är! Jag var också jätterädd att min lilla inte skulle födas frisk. Alla som skrev o berättade om sina bebisar som kommit fick mig att tänka att det skulle bli nå fel med just min bebis.. Gud så man är, sin egen värsta fiende ibland tror jag! Med absolut största sannolikhet kommer det att gå bra för dig och din bebis! Försök tro på det! :)