Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Kanske var lika bra att du åkte själv. Skönt att du hittade ngt att ha på dig. Är glad att jag slipper gravidkroppen nu annars hade jag också varit tvingad att shoppa. Känns för det första trist att köpa kläder som ska användas i några v bara och för det andra gick det ju knappt att hitta ngt som funkade på den där kroppen.. Manskläder eller inte!

Satte på mig en av mina vanliga tröjor idag.. Vilken känsla! :)

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-23 15:15:18 följande:

Hatar att vara gravid. Efter att vi bestämt för att inte åka till grannstaden idag så blev jag skitsur och började gråta i soffan. Mannen som är så oförstådd på dessa gravidhormoner fattar inte varför så jag börjar ropa åt honom och går sen upp till vårt sovrum och lägger mig i sämgen och gråter. Han kommer upp efter en liten stund och säger att jag får åka själv dit ifall jag vill så är han hemma med sonen. Jag ropar vidare en massa saker och han försöker trösta lite. Sen kläcker han ur sig att det inte spelar nån roll vad han vill för jag bryr mig ändå inte i det. Så kan man inte säga åt en höggravid hormonstinn kvinna! Till sist åkte jag själv iaf och köpte två toppar och en lång tröja så jag ska klara mig dom sista veckorna med kläder för jag har verkligen inget som passar längre. Gah låt denhär graviditeten vara över nu så jag kan leva ett normalt liv å gå i mina gamla kläder! Hatar att vara gravid..

Förra inlägget jag skrev skulle vara till dig :)
  • larssonkaa

Suck.. Och det skulle inte stå manskläder utan mammakläder såklart!

Tror jag är för trött för att kunna skriva..!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-24 16:37:44 följande:

Mrsmikas: usch låter jobbigt men skönt att du inte har så länge kvar! Hoppas du orkar dom sista dagarna!

Är det bars jag som får konstiga meddelanden av personer jag inte känner? Någon har frågat om jag är trött som gravid och ifall mina barn är planerade? En annan undrade vad jag tyckte om nåttnsom hänt i nån toa kö nånstans? Fattar inget. Borde låsa min profil från oinbjudna.

Menar du här på FL? Jag fick ett meddelande fr ngn Magda när jag precis börjat skriva här i tråden. Hon skrev att hon och 30 andra mammor fr hennes villaområde hade varit på utekväll och sen kissat i en gränd och hon frågade vad jag tyckte att hon skulle göra med allt kiss + toapapper dom lämnat i gränden.

Helt stört och jag fattade aldrig vitsen med det..??! Konstiga människor finns det!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-24 19:57:37 följande:
    Fattar inte varför man vill skicka konstiga meddelande åt random personer?

Har börjat boa lite idag. Tvättat det mesta åt bebisen och lite andra småsaker men känner inte alls att jag kan slappna av innan hon kommit ut. Med sonen var jag helt lugn och övertygad om att allt skulle gå bra och vi skulle komma hem med en bebis osv. Visst funderade man på förlossningen men det gör ju alla som ska föda barn. Nu känns det som att det skulle vara för bra för att vara sant att komma hem med en frisk bebis. Kommer nog inte kunna slappna av innan hon är ute och jag ser att hon mår bra. Sitter flera gånger om dagen och funderar på om hon rört sig tillräckligt mycket idag och sen har jag börjat nojja mig för att sova på rygg eller höger sida. Man läser ju på flera ställen att det ska vara farligt och att bebisen kan få syrebrist och dåligt blodflöde och dö i magen. Så nu vill jag bara ligga på vänster sida och sova men hamnar ändå att byta ibland när det börjar göra ont för att man legat för länge i samma ställning. Gah kan det inte bara vara över nu? Kan dom inte komma ut så man slipper oroa sig för hur man sover eller om dom sparkat tillräckligt? kommer väl bli en nattuggla i stället och sitta och stirra på bebisen när hon sover så hon inte ska dö av psd.
    Jag var också precis sådär som du mot slutet. Ju närmare bf jag kom desto oroligare blev jag att något skulle hända därinne..! Nu när hon är här oroar man sig också, såklart.. Första ggn hon somnade pillade jag på henne varannan minut ungefär.. Men jag tycker endå det är lättare nu när man får hålla henne i famnen! Känns som att man kan påverka mer nu. När hon låg i magen var man så hjälplös.

Försök att inte oroa dig alltför mycket. Vet hur jobbigt det är! Jag var också jätterädd att min lilla inte skulle födas frisk. Alla som skrev o berättade om sina bebisar som kommit fick mig att tänka att det skulle bli nå fel med just min bebis.. Gud så man är, sin egen värsta fiende ibland tror jag! Med absolut största sannolikhet kommer det att gå bra för dig och din bebis! Försök tro på det! :)
  • larssonkaa

Och förstås, Spelin; tusen GrATtiS till din lilla! Hoppas att allt gick bra och att ni mår bra. :)

• larssonkaa
    E2012smamma skrev 2014-08-26 08:23:43 följande:
    Lycka till!!!!!
    Lycka till!! Vi håller tummarna här att allt går bra för dig och bebis! :)
  • larssonkaa

Jag förstår inte det här.. Under graviditeten har jag inte haft något godissug, klart jag ätit lite godis då och då men inte gått runt o varit sugen. Om ni fattar?! Men nu, nu när man ska börja tänka lite på vad man stoppar i sig igen, nu har godissuget kommit tillbaka med råge... Hemskt jobbigt måste jag säga!

• larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-08-26 11:27:01 följande:

Brukar bli så med sötsuget när man ammar. Har dock stått emot det alla tre gånger (vikten av att få tillbaka min kropp har vägt tyngre), det går säkert att googla på så får ni en förklaring till varför smile1.gif .

Jag är supertrött idag, vill bara sova bort hela dagen men måste köpa skor (kan ju inte ha mina vanliga!) Till ett bröllop på lördag, är beräknad då och hade hoppats på att få komma med bebis men det blir nog att komma med stormagen..

Bra skrivet! :) Nu blev jag lite mer pepp på att inte ge efter för suget... Vill också ha tillbaka min kropp. Jag är 30 och inbillar mig inte att det ska lika fort att återhämta sig som om man varit 20, men nog f*n ska jag väl lyckas få magen platt igen. Hoppas jag i af.
  • larssonkaa
    my2girls skrev 2014-08-26 16:52:03 följande:

Hej allihopa! Guuu´ vad jag missat grejer! Finn inte en chans för mig att hinna läsa ikapp men hann se något om sötsug, jag e sjuuukt sötsugen! Nu är min plutt 4v gammal och tråden startade jag när jagva less på graviditeten och dess krämpor nu har vi annat å klaga på....amningen, mina bröstvårtor gör så ont, kanske är svamp. Min son är fortfarande gul i huden så det är mkt spring för blodprover osv för att se om det är en omogen lever han har och isf behöver en till spruta K-vitamin. Sen har vi det kära avslaget och underlivet...ska det lukta/kännas så här?!

MEN min lilleplutt är så fin och jag älskar honom trots sömnbrist och hormonsvängningar.

Nu blev det ett slarvigt inlägg, hoppas ni förstår vad jag försökte få ner ;)

Det var länge sedan man såg dig här! :) Tror att du nästan var först med att få din bebis va? Kul att se att ni verkar må bra. Trots sötsug och plågsamt jobbigt underliv! Jag fick min för en v sen och klarade mig med ngn liten bristning på ena blygdläppen. Men det gör skitont fortfarande! Kan inte sitta som folk, bindan skaver när jag går... Läste nånstans att om avslaget börjar lukta illa ska man kontakta vården.. Börjar lukta illa liksom? Ja inte luktar det parfym där nerifrån som det är.... :O trist att se att du ff har besvär efter så lång tid. Tror jag läst att det tar 4-6 v innan det slutar.

Fick en tanke om att du kNske kunde lägga till info i trådstarten vilka som fått sina bebisar och datum. Dom som vill alltså. Vore inte det lite skoj?
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida