Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Neithotep skrev 2014-08-12 18:47:03 följande:

Välkommen lurifax.

Jag har vart på äventyrslekparkar idag med barnen och hade massvis med förvärkar hela dagen men när jag kom hem avtog det :/.

Ikväll ska jag leta upp en badplats och bara njuta av att känna mig lätt och sval i vattnet :).

Nästa torsdag ska jag till specmödravården för kontroll, är jag mogen sätter de kanske igång mig då.

Vad spännande, då är det inte lång tid kvar för dig heller ju... Har hela tiden tänkt att du legat ganska långt efter mig, men nu är du nästan "ikapp" och har snart din bebis du också (blir väl så när man gått snart två v över tiden..!)

Jag ska ringa i morgon och boka tid... Låter ju helt galet på nå vis, att boka tid för förlossning.. Börjar bli riktigt nervös nu.
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-12 20:26:25 följande:

Alltså jag måste bara berätta om en riktigt sjuk dröm jag hade i natt! Jag drömde att det var en varm sommardag. Jag var fortfarande gravid typ runt vecka 32 eller något sånt. Hade varit till min bm på dagen och hon hade kollat hjärtljuden på bebisen och upptäckt på samma gång att det fanns en till bebis i min mage! Alltså inte en tvilling utan den andra bebisen var väl i vecka 11 eller nått sånt och låg typ på ena sidan av min mage. Den bebisen var beräknat till nångång i januari nästa år. Fick ju helt panik och fattade inte hur det kunnat hända! Visste inte alls vad jag skulle göra eftersom det skulle ju bli jätte nära mellan bebisarna och jag skulle nog aldrig orka sköta om båda två sen på samma gång. Tankarna gick mest åt att göra en abort men hur skulle man kunna göra det när man hade en annan bebis i magen på samma gång?
    Behöver jag säga att jag var lättad när jag vaknade igen? ;)

Hahaha.... Härligt att se att man inte är ensam om att drömma knasiga gravid-drömmar!! :D
  • larssonkaa

Håller med övriga- öronproppar is the shit! Skulle inte överleva nätterna utan dom! Min snarkar bara ibland (av någon konstig anledning), och för det mesta är han faktiskt duktig på att snurra över på sidan när jag puttar på honom. Det är inte jättelänge sen som jag gick ner och lade mig på soffan just för att han var helt omöjlig och vägrade lägga sig på sidan, men då verkade han rätt ångestfylld dagen efter ;) Pernilla: lider med dig! Allting blir så mkt jobbigare när man inte fått sova! Och det där han sa om städning o dyl.... JAG blev irriterad hela vägen hit när jag läste det där. Så skulle min ALDRIG få för sig att säga (av ren självbevarelsedrift!) och du borde säga åt din att om han vill ha det rent och fint hemma under tiden du fortfarande är gravid, så är det bara för honom att sätta igång! ;)

Får min igångsättning på lördag! Trodde inte dom gjorde det på helgen, men tydligen ville dom vänta tills dess för att dom helst vill att bebisen kommer självmant. Och det vill ju jag med så...

Halley: spännande för oss båda! Innan helgen är över har vi våra små! :)

• larssonkaa
    FrökenKaka skrev 2014-08-13 16:18:22 följande:

Jag hoppar in här i tråden jag med =)
    Är i vecka 34 och håller på att längta mig sjuk efter att bebisen ska komma ut. Dels för att vi så klart vill få träffa vår lille/a, men också för att jag börjar bli ganska trött på den här gravidkroppen. Jag är less på att vakna mitt i nätterna och vara akut jättehungrig, och bebis slutar inte rumla runt inne i magen förrän jag klivit upp och gjort något att äta. Spelar som ingen roll om klockan är 01 eller 05.
    Det skulle också vara skönt att slippa vara skör som en vattenballong, som brister ut i en fors av tårar så fort någon säger något snällt, dumt eller bara berättar en sorglig/rörande historia. 
    Den lille där i magen har också funnit en favoritsyssla sen två veckor tillbaka, nämligen att sparka på revbenen på höger sida. Om han/hon åtminstone kunde byta till vänster sida någon gång då!

Läste att ni skrev om konstiga drömmar, själv drömde jag en natt att vi födde fram en daggmask istället för en bebis, och när jag ammade masken så blev den bara längre och längre. Jag minns att jag hela tiden i drömmen försökte vara tapper och vara glad över vad vi fått, men att jag längst inne så förtvivlat önskade att vi också hade fått en människobebis som de andra föräldrarna på BB-avdelningen. 
    Kändes rätt sjukt när jag vaknade och mindes drömmen haha!

Hahaha... Daggmask?? Jag fick i af en katt i min dröm.. Och jag kände också den där besvikelsen över att det bara var en vanlig katt vi hade fått! :D undrar om det är en vanlig gravid-dröm att man får ngt annat än ett människobarn??
  • larssonkaa
    Missimissi skrev 2014-08-13 12:32:52 följande:

Tips till Er som har män som snarkar. Istället för att putta på mannen (jobbigt och man får ta i så att man själv vaknar eller så får man göra flera gånger är att "nypas" på armen eller vad som nu är närmast -får samma effekt hos mig iaf och han har lärt sig var ett nyp innebär och vänder på sig/vaknar till så pass att snarkningarna upphör tills hans faller i djupsömn. Nöden har ingen lag och det är ju inte direkt så att man nyper särskilt hårt....

För mig funkar det att knuffa lite på honom och säga "älskling, sidan!" Det har blivit som ett invant beteende och oftast snurrar han över på sidan då.. :)
  • larssonkaa
    PernillaWaxin skrev 2014-08-13 20:39:19 följande:

Larssonkaa: När min man kom hem idag sa han förlåt för det han sa igår ???? Han brukar aldrig klaga på sånt här så han tänkte nog efter ett tag och kom på hur dumt och dåligt det var. Han sa att jag är höggravid och har två barn hemma dessutom så det han sa var riktigt dumt och helt fel. ???? hahaha ja vi får nog skylla på att vi båda har sovit otroligt dåligt båda två på senaste tiden.

BRA att han bad om ursäkt! ;)
  • larssonkaa
    Phoenix12 skrev 2014-08-14 18:20:46 följande:
    Men usch för varmt vatten!

Har också städat idag, och har 5 dar kvar! Skönt att komma hem från BB till ett rent hus. Allt som saknas nu är bebisen. Kom igen, annars får jag städa igen!!!
    Jag har hunnit köra den där "inför-bebis-ankomst-storstädningen" 3 ggr nu..!

Bf+ 13 idag blä!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-14 18:54:34 följande:

Har också städat idag men bara dammsugit och skurat golvet. Fick lägga mig i soffan efteråt sålänge sonen ville se på tv. ( känns som han får se hur mycket tv han vill nu när jag inte orkar hålla igång hela dagen utan måste lägga mig och vila emellan). Trodde min rygg skulle gå av för det gjorde ont så in i h... hur jag än försökte ligga så jag gav upp och fick sitta och halvsova i stället.
    Har börjat förbereda lite mer inför bebisen nu också. Har snart tvättat alla kläderna och har funderat på att börja packa bb väskan och bädda bebissängen fast det kanske är lite tidigt?

Det gör väl ingenting om du är lite tidigt ute. Kul att pyssla med och rätt så mysigt och skönt att veta att det är klart. Och såå extremt tidigt ute är du väl inte endå??!
  • larssonkaa
    Phoenix12 skrev 2014-08-14 19:28:41 följande:
    Oj, hoppas detta blir sista gången jag behöver städa innan bebis!

BF+13 - har du igångsättning planerad?
    Håller tummarna för dig att din bebis är ivrigare på att komma ut än vad min är!

Ja, dom sätter igång mig på lördag. Jag hoppas så innerligt att det ska hinna gå igång självmant före dess. Är väldigt nervös att jag ska komma dit på lördag och få veta att livmodertappen fortfarande är hård och omogen och att det ska bli en lång och segdragen igångsättning... :/
  • larssonkaa
    Halley skrev 2014-08-14 20:50:25 följande:
    Jag räknar med att bli igångsatt imorgon (eftersom vatten gick igår men jag inte har några värkar) och jag är också nervös! Man vill ju helst att det ska komma igång ordentligt av sig själv. Har 1-2 sammandragningar de flesta timmarna och slemproppen lossnade idag. Men det räcker ju inte. Kom igen nu kroppen och sätt igång!
    Lycka till i morgon då! Hoppas allting kommer gå bra. Vi kan ju alltid hoppas o hålla våra tummar att våra bebisar vill komma typ inatt :) har också sammandragningar, men det har jag haft länge från och till. Och jag tror att min slempropp släppt lite i omgångar. Men, som du skriver, det räcker ju inte....
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida