Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

thefee skrev 2014-08-11 21:11:37 följande:
    Nej har intagit soffläge och sen blir det sängen. Tycker det är så surt när man äntligen tänker att man ska göra något vettigt efter att ha slappat flera dagar pga värmen så tror man att man ska gå sönder när kroppen lägger sig emot. Men visst borde man vila för att orka med förlossningen och tiden efteråt. Tror vi tar en lugn dag i morgon hos mina föräldrar.

Sängläge (med surfplatta & Netflix) som gäller här också! :) i morgon ska jag underhålla mig med att måla golvlister tänkte jag. Borde vara lagom ansträngande för den här otympliga kroppen ;)
  • larssonkaa
    Halley skrev 2014-08-11 22:15:59 följande:
    Vilka fina! Kul att kunna återvända. Dessutom miljövänligt
    Precis! Och kemikalier o skit lär vara urtvättat sen länge. Önskar faktiskt att hon hade sparat mer.. Det är ju skitbra att kunna återanvända!
  • larssonkaa

Jag sover på sidan.. Och bullar upp med kuddar. Har aldrig haft så många kuddar i sängen som nu... några brukar åka ner på golvet igen dock. Det värsta med att bara kunna sova på sidan är att jag vaknar om nätterna av att det gör ont i den höften jag ligger på och måste vända mig över på andra sidan. Eftersom man bara är halvt vaken brukar jag börja med att försöka vända mig som vanligt, dvs rulla runt på magen. Och det går ju inte... Det är ju ett helt projekt att bara ta sig runt fr ena sidan till andra! Vad det ska bli skönt att bli av med denna mage!

Jag längtar verkligen efter att kunna lägga mig på magen igen!!! Ligga och läsa eller skriva eller vad som helst... (Bebis kom ut nuuuu då..!!!)

• larssonkaa
    PernillaWaxin skrev 2014-08-11 22:20:13 följande:

Pju.. Idag hade jag ett fulltecknat schema med ärenden men ursch vad jag dick avboka.

I lördags hade jsg så gott som hela dag/natt förvärkar. Igår var det lugnt men idag fick jag förvärkar oxå.

Jag ringde frisören och fick omboka. Samma med sjukgymnasten men var till mvc för kontroll och sen ett besök lite snabbt hos en kompis. Jag åkte inte och shoppade nya kläder till mina döttrar inför skolstarten, inte heller till k-rauta eller ica. Jag behövde vila tydligen...

Ambitiöst planerat måste jag säga..! ;)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-12 11:36:41 följande:
    Ja precis. Man blir ju stressad i sig av att veta hur lite man sovit och tänker i det tillståndet att man aldrig mer kommer få sova.

Sen när man väl fått sova känner man inte alls så Glad

Förlåt tråden att jag gnäller, jag har ju mitt barn här. Ska inte in och gnälla över bebben när jag vet hur ni andra väntar. Vet precis hur ni känner ju Hjärta
    Du får gnälla här du också om du vill! :)

Själv är jag idag på bf+ 12 och har inte minsta känning av att liten skulle vara på g....
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-08-12 11:42:59 följande:
    Nej det känns taskigt, jag skulle nog själv känna "vad fan kommer hon in o gnäller för, hon har ju sin bebis hos sig" haha smile2.gif

Men visst är det en jädra omställning att få en bebis måste jag säga.

Jag håller alla tummar och tår att det är dags för dig snart, fy så drygt att vänta. Varje timma måste ju kännas som en evighet och man tror ju aldrig bebisen kommer ut. Men sen är det glömt som tur är {#emotions_dlg.flower}

Spännande att följa er alla hur det går!
    På ett sätt var det jobbigare dagarna efter bf. Då var man så himla taggad på att när som helst nu... Bara gick och väntade. Nu känns det sedan några dagar tillbaka som att man resignerat lite för faktumet att bebis inte kommer. Och efter mötet med bm igår har jag nästan ställt in mig lite för mkt på att få gå enda till fredag och igångsättning. Så skulle det (mot all förmodan) dra igång idag t ex, så är jag väl mentalt oförberedd.. Inte så bra det heller kanske.

Just nu är det tristessen som tar kål på mig!! Har ingen hemma om dagarna, folk jobbar och jag går bara runt här och trampar känns det som. Har nog aldrig haft det så rent hemma som de sista veckorna... Varje dag känns som ett år ungefär! Blääää!!!!
  • larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-08-12 12:34:27 följande:

Larssonkaa, att du orkar städa! Jag sitter mest i soffan och irriterar mig på hur stökigt och smutsigt det är. Iofs är det ju första dagen jag är hemma så jag kanske får lite mer energi när jag har vilat lite mer. Ska försöka få in en tvätt i maskinen idag i alla fall.

Orkar och orkar. Får ju lida för det efteråt. Men denna tristess kryper under skinnet på mig... Kan inte bara sitta still, då skulle jag bli knäpp på riktigt tror jag.

I ärlighetens namn har det varit väldigt lätt att hålla rent de sista veckorna. Sambon jobbar och mina bonus-skitungar är hos mamman. Så det är bara jag hemma om dagarna och det är lätt att hålla efter.
  • larssonkaa

Måste fråga er- när man börjar få riktiga förvärkar, drar magen ihop sig på samma sätt som vid sammandragningar då? Eller gör det bara ont utan att magen drar ihop sig?

• larssonkaa

Tack för svaren! :) tycker att sammandragningarna blivit hårdare och kommer oftare. Och idag har jag känt den där molvärken lite från och till.

Nu har jag ätit en stor portion av min egna, supergoda chili con carne, så det skulle inte förvåna mig om det skulle dra igång ikväll ikapp med gaserna.. ;)

• larssonkaa
    Lurifax skrev 2014-08-12 18:17:18 följande:

Lite sent kanske, men hoppar gärna in här. Andra barnet och har 8 dagar kvar till BF.... Så trött på att vara gravid så det finns inte. Sista dagarna har jag känt av molvärk, orolig mage, illamående och ont uppe i mellangärdet. Trodde att det var på gång igår men förvärkarna försvann efter två alvedon. Sov gudomligt skönt hela natten vilket iofs va härligt för omväxlings skull. Månader sedan sist... Spännande att några av ett redan för era små, mysigt! =D

Välkommen Lurifax! :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida