Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Pedalen skrev 2014-08-05 08:57:15 följande:

Igår kom våra killar! Förlossningen gick bra, men jäkligt fort på slutet. Igångsättningen bestod av att de tog hål på hinnorna, sen låg dos värkstimulerande efter nga timmar. Från regelbundna värkar till de var ute tog det ca 3 timmar. Nu vilar vi ut på BB!

Pedalen: Åh! Vad skönt att det gått bra för dig och att du har dina pojkar hos dig. Hur stora (små) var dom? Stort GRATTIS!! :)
  • larssonkaa
    Mamma05081214 skrev 2014-08-05 08:43:03 följande:

Usch nu är jag trött på det här... bf+13 o inga värkar i sikte... inte gått över så här mkt med de andra tre.

Var till bm igår som sa att om det inte sker nå idag så ska jag ringa förlossningen så just nu lutar det åt att bli igångsättning. Aldrig blivit det Heller..nervöst

Stackare!! Jag är på bf+ 5 (bara) och tycker att det räcker gott o väl nu..
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-05 08:43:55 följande:
    Det börjar hända lite mer nu, öppen 2 cm med buktande fosterhinnor. Hoppas verkligen det här inte kommer dra ut i evigheter.
    Håller tummarna för dig!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-08-05 16:42:09 följande:

Får fel i huvudet snart! Allt sonen gör går mig på nerverna. Maken tycker synd om sig själv för att yak fick jobba övertid idag. Det är så jävla varmt att man svettas bara av tanken på att röra sig ens lite. Provade mäta runt magen idag eftersom jag förra gången mins att jag var 108cm runt hela magen vud naveln. Samma mått har jag nu vilket betyder att jag kommer bli ännu större den här gången! Herregud blir det inte svalare snart kommer jag dö av värme slag!

Håller med, det är bara vidrigt varmt. Och här blev vi tvungna att stänga alla fönster på förmiddagen... Har inte gått att vädra på hela dagen pga röken fr skogsbranden. Bor i Västerås, det är endå typ 3 mil fr branden men röken har bitvis legat tjock... Helt galet! Och det är helt galet kvavt inomhus nu. (Fast det finns dom som har det tusen ggr värre just nu så jag vill/ borde egentligen inte klaga..)

Säg åt din make att han får underhålla sonen och sen låser du in dig i sovrummet eller något, tills humöret är under kontroll ;) lite egentid och utrymme att andas kan göra underverk!
  • larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-08-05 17:10:37 följande:
    Ja det är äckligt varmt.. Vi bor mest vid olika sjöar om dagarna, då får jag känna mig som människa ett tag.. :)

Det här var dagens sjö och den fina stranden låg helt i skugga, precis vad en höggravid behöver!

phpqFFXZs62582.jpg
    Vad härligt det ser ut!
  • larssonkaa
    Maho81 skrev 2014-08-05 16:40:09 följande:

Grattis till bebisarna som har föds! =)

Jag var hos min bm idag och bad om hinnsvepning (37+4), vilket hon gjorde.

Slemproppen var helt borta, tappen är fortfarande rätt lång men är supermjuk, hon blev förvånad till och med! Dessutom var jag öppen 1,5 cm.

Så det har hänt grejer ändå =)

Hon trodde inte att jag skulle gå ända till vecka 40, så nu hoppas jag att hon har rätt. =)

Skönt att veta att det börjat hända något i af :) Skulle också vilja veta faktiskt.. Men skulle bli lätt förkrossad om jag fick höra att inget var på g tror jag!
  • larssonkaa
    mydevotion skrev 2014-08-05 19:43:13 följande:
    Haha ett till sammanträffande! Bor också i Västerås :) vidrigt med röken och stängda fönster. Som en bastu.. Vet inte hur jag ska fixa natten utan korsdrag:( men det är som du skriver, det finns de som har det mycket värre just nu. Hemskt otäckt att folk måste evakueras.

Var hos bm igår och hon kände på tappen. Helt mjuk och mogen och öppen så hon fick in två fingrar och kunde känna bebis huvud!! Så gjorde hon en hinnsvepning. Fått rådet att köra på "mys-stunder" så skulle bebben vara utan innan helgen:)
    Nähä..??! Där ser man! :) vi kanske har samma BM också för min kom med samma "tips". Fast hon var lite mer rak och kallade det inte för mysstund utan sa att jag borde "gå hem och ha sex med gubben" haha...

Usch, vad det är otäckt med branden! Jag försöker tänka att det kanske är lika bra om bebisen håller sig kvar där inne i några dagar till.. Tänker att denna rök inte kan vara bra alls för deras små lungor :(
  • larssonkaa

Inatt har jag drömt så vansinnigt konstigt så jag bara måste skriva ner det..

Det började med att det var dags för förlossning. Av ngn anledning skulle min bm (som börjar bli till åren) börja föda åt mig, jag skulle bara gå och kissa, sen skulle jag ta över och föda fram bebisen. Men förlossningen gick jättefort och när jag kom tillbaka var det över. Jag fick inte hålla i min egen bebis och där nånstans kom panik-känslan. Jag hade missat min egen förlossning liksom! (Men jag fick se honom och det var en pojke..) Det visade sig att det var ett annat par där som också gjorde anspråk på honom. Fast alla visste att det var min. Jag skulle bli tvungen att vänta till nästa dag, då skulle jag få hämta honom på bb, men det var viktigt att jag kom först annars skulle det andra paret få honom.

Sagt o gjort, nästa dag åkte vi till bb. (Då var pappan med mig också, vette f*n var han var under förlossningen). Men på bb ville dom först inte svara på var bebisen var. Det visade sig att det andra paret hade tagit honom redan dagen innan o åkt hem. (Här nånstans växer panik-känslan ännu mer..) så vi åker dit. Kvinnan öppnar o jag sliter åt mig mitt barn och så springer vi mot bilen. Halvvägs till bilen inser jag att ngt är hemskt fel så jag stannar och säger till min sambo att jag tror att det bara är en vanlig katt jag håller i famnen.... Vi kollar ögonen o mkt riktigt- det är en katt! Vi har blivit lurade!

Här vaknar jag o typ flämtar av ångest och måste kliva upp för att skaka av mig känslan fr drömmen..! Herregud så konstigt man kan drömma!! (Är man nå spänd inför förlossningen tro??)

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-08-06 09:52:19 följande:

Pust! Efter 32 timmar av värkar och lite smått bråk med sjunkande fosterljud och smådramatik kom vår dotter igår kväll kl 21.26. Väger 3570 gram och är 53 cm lång.

GRATTIS till tösen!! Låter som att hon är alldeles perfekt stor :) förstår att det måste ha varit kämpiga timmar men nu har du henne här i af. (Jag blir nästan tårögd!) ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida