• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Semlan79
    Alvolina skrev 2014-11-29 21:26:25 följande:
    Vecka 11 är jag i nu och har en caremaxx. Hittade med en gång när jag sökte strax nedanför naveln och det var betydlig skillnad på min egen och bebisen så det gick inte att ta fel.
    Häftigt att du redan hörde, livmodern är ju inte ovanför blygdbenet än ens :)

Jag testar nog om en vecka, då är jag i v.10+2 ungefär. Hörde då med sonen -11, men fick hålla den precis vid blygdbenet då.
  • Alvolina
    Semlan79 skrev 2014-11-29 22:48:19 följande:
    Häftigt att du redan hörde, livmodern är ju inte ovanför blygdbenet än ens :)

Jag testar nog om en vecka, då är jag i v.10+2 ungefär. Hörde då med sonen -11, men fick hålla den precis vid blygdbenet då.
    Jag kan redan se livmodern när jag ligger ner på rygg. En liten bula som både syns och känns. Hittade hjärtljuden precis ovanför troskanten så det kan nog inte ligga så jättelångt ner.
  • Liten till

Usch. Varför kan man inte vara nöjd någon gång?! Har mått illa och spytt flera dagar i rad, men i morse tog jag en postafen eftersom jag skulle skjutsa sonen på bandy hela dagen. Och nu, 15h senare mår jag fortfarande bra?! Förut hjälpte postafenen ca 11 1/2 timme. De ska ju ha effekt ca 12h så det verkar ju vettigt. Men nu blev jag så orolig för att det ska vara missfall denna gång igen hoppas jag mår lite illa imorgon bitti. Sen kan det få gå över igen. 5min varje morgon skulle vara toppen.

Hatar denna oro. Ska på ett till vul den 15 dec. Låååångt dit...

• Alvolina
    Liten till skrev 2014-11-29 23:46:34 följande:

Usch. Varför kan man inte vara nöjd någon gång?! Har mått illa och spytt flera dagar i rad, men i morse tog jag en postafen eftersom jag skulle skjutsa sonen på bandy hela dagen. Och nu, 15h senare mår jag fortfarande bra?! Förut hjälpte postafenen ca 11 1/2 timme. De ska ju ha effekt ca 12h så det verkar ju vettigt. Men nu blev jag så orolig för att det ska vara missfall denna gång igen smile4.gif hoppas jag mår lite illa imorgon bitti. Sen kan det få gå över igen. 5min varje morgon skulle vara toppen.

När jag tog postafen över en helg försvann det värsta av mitt illamående för gott. Har mått lite sådär vissa dagar och haft lite kväljningar men aldrig kräkts. Så jag har upplevt samma som du men graviditeten är det inget fel på.
  • Jenny78

Hej! Tänkte hoppa in här om det går bra. Jag är 36, har en ettåring hemma och är beräknad 26 juli.

• Liten till
    Alvolina skrev 2014-11-30 07:30:16 följande:

När jag tog postafen över en helg försvann det värsta av mitt illamående för gott. Har mått lite sådär vissa dagar och haft lite kväljningar men aldrig kräkts. Så jag har upplevt samma som du men graviditeten är det inget fel på.

Vad skönt att höra! Har tyvärr inte nå ont i brösten idag heller. Men har inte ens kommit ur sängen än, så symptomen kan ju fortfarande komma. Hoppas det är som för dig, att illamåendet försvunnit men graviditeten fortsätter fint ändå!
    Jenny78 skrev 2014-11-30 07:54:45 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här om det går bra. Jag är 36, har en ettåring hemma och är beräknad 26 juli.

Välkommen!
  • Alvolina
    Liten till skrev 2014-11-30 08:09:19 följande:
    Vad skönt att höra! Har tyvärr inte nå ont i brösten idag heller. Men har inte ens kommit ur sängen än, så symptomen kan ju fortfarande komma. Hoppas det är som för dig, att illamåendet försvunnit men graviditeten fortsätter fint ändå!
    Jenny78 skrev 2014-11-30 07:54:45 följande:

Välkommen!
    Mitt illamående har inte försvunnit men det blev bättre efter postafen. Det har kommit och gått lite och mer varit ett sånt illamående man vill ha. Känslan i brösten varierar ju också väldigt, så du behöver nog inte tänka på det där alls :) vilken vecka är du i?
  • PillanJ

Håller tummarna för er!!

Anna Hbg skrev 2014-11-29 15:31:48 följande:

Har inte blött idag så bestämt att jag avvaktar och ser vad som händer. Ringer min bm på måndag om inget sker innan eess.

Har fruktansvärt ont i magen men hoppas det är växtvärk!

• PillanJ

.

Liten till skrev 2014-11-29 23:46:34 följande:

Usch. Varför kan man inte vara nöjd någon gång?! Har mått illa och spytt flera dagar i rad, men i morse tog jag en postafen eftersom jag skulle skjutsa sonen på bandy hela dagen. Och nu, 15h senare mår jag fortfarande bra?! Förut hjälpte postafenen ca 11 1/2 timme. De ska ju ha effekt ca 12h så det verkar ju vettigt. Men nu blev jag så orolig för att det ska vara missfall denna gång igen hoppas jag mår lite illa imorgon bitti. Sen kan det få gå över igen. 5min varje morgon skulle vara toppen.

Ja man är aldrig nöjd! Jag mår illa vissa dagar och då vill vag må bättre. Nästa dag känner jag inget och då tänker jag att lite illamående kanske inte var helt fel ändå... haha
  • Liten till
    Alvolina skrev 2014-11-30 08:29:57 följande:

Mitt illamående har inte försvunnit men det blev bättre efter postafen. Det har kommit och gått lite och mer varit ett sånt illamående man vill ha. Känslan i brösten varierar ju också väldigt, så du behöver nog inte tänka på det där alls :) vilken vecka är du i?

Enligt mensen 8+5 men enligt vul i måndags 8+2. Och eftersom jag har haft 28-30 dagars cykler sen ma i våras så stämmer det nog bra. Har nytt vul inbokat 15dec.

Det jobbiga är att precis så var det i våras. Såg ett hjärta på vul i v 6. 3mm foster. Sen försvann alla symptom efter några dagar och jag åkte in igen och då var det dött och hade inte växt tillräckligt.

Fast nu var ju ärtan i allafall 11mm i måndags.

Vilken vecka är du i då?
Svar på tråden BF JULI 2015