• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • MrsFreud
    lillapyret3 skrev 2014-12-02 19:59:38 följande:

Är de bara jag som börja fått sammandragningar?

De känns verkligen att livmodern jobbar. Har varit ganska mycket idag.

Är i v9 och jag minns att jag fick sammandragningar tidigt med första också.

Är bara så rädd för missfall :(

Har haft ont i magen till och från, men skulle inte kalla det sammandragningar. Har dock fått sammandragningar hyfsat tidigt förut. 
  • Mikesfru
    Anehhs skrev 2014-12-02 15:07:56 följande:

Det var visst en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).

Åh vilken lycka!
  • Vattenliljan

Oj, den här tråden har redan många inlägg "på nacken"! Men jag hoppar gärna in här. Är i vecka 6+3 (BF 25 juli) och har idag fått se ett tickande litet hjärta på VUL. Så lycklig! Första barnet blev till med IVF efter 2,5 års försök (han är nu 1,5 år), denna gång tog det drygt ett år med hormonbehandling (ej IVF eller insemination). Håller alla tummar för att det lilla vill stanna där inne nu (fick missfall i februari så rädslan finns där hela tiden). Ska bli trevligt att följas åt!

• Liten till
    Vattenliljan skrev 2014-12-02 21:09:10 följande:

Oj, den här tråden har redan många inlägg "på nacken"! Men jag hoppar gärna in här. Är i vecka 6+3 (BF 25 juli) och har idag fått se ett tickande litet hjärta på VUL. Så lycklig! Första barnet blev till med IVF efter 2,5 års försök (han är nu 1,5 år), denna gång tog det drygt ett år med hormonbehandling (ej IVF eller insemination). Håller alla tummar för att det lilla vill stanna där inne nu (fick missfall i februari så rädslan finns där hela tiden). Ska bli trevligt att följas åt!

Välkommen! Ja här hoppas vi alla små ska stanna med oss hade ma i våras så jag känner igen oron. Men nu är det vår tur!
  • Jennie89

Åh, vad skönt för er som gjort vul :) 
    Här kommer och går illamåendet, tror nog det har vänt till det bättre nu. Kan däremot inte äta varm mat. Jag lever på mackor känns det som vilket gör mig extra svullen.

Aug-13 - T
  • Alvolina

Fick en så orolig tanke idag. Tänk om jag inte ätit tillräckligt med folsyra?! Jag har knaprat på ganska bra detta året men de sista två månaderna innan graviditeten började orkade jag inte. Blev ju aldrig gravid ändå tänkte jag. Sen började jag igen men har kanske missat en till två tabletter i veckan av ren glömska:/

Har ni ätit bra med folsyra?

• FabulousMom

Jag har inte ätit folsyra alls.. Inför någon av mina graviditeter..

Men nu börjar jag bli lite nojig.. Det hör väl till.
    När jag plussade (BIM+1) visade testet "Gravid 1-2 veckor, jag kan minnas att förra graviditeten stod det "3-4 veckor". Dagen efter hade jag en liiiten strimma blod på pappret, inget mer. Jag känner inte av några av mina typiska symptom som ömma bröst, halsbränna och illamående. Förra veckan var min mage jättesvullen och jag såg typ ut som när jag var i 5e månaden.. Speciellt på kvällen. Jag hade halsbränna också. Nu mår jag som vanligt bara.

Jag minns att det var några veckor i början av graviditeten (förra gången) då jag inte kände något.. Sen slog illamåendet till och jag mådde skit och var sjukskriven resten av graviditeten.. Jag har för mig att det va runt v. 8. Nu är jag i v. 6.

Hur mår andra i samma vecka som jag, och tror ni att jag har anledning att vara orolig egentligen?

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • Alvolina
    FabulousMom skrev 2014-12-02 23:17:48 följande:

Jag har inte ätit folsyra alls.. Inför någon av mina graviditeter..

Men nu börjar jag bli lite nojig.. Det hör väl till.
    När jag plussade (BIM+1) visade testet "Gravid 1-2 veckor, jag kan minnas att förra graviditeten stod det "3-4 veckor". Dagen efter hade jag en liiiten strimma blod på pappret, inget mer. Jag känner inte av några av mina typiska symptom som ömma bröst, halsbränna och illamående. Förra veckan var min mage jättesvullen och jag såg typ ut som när jag var i 5e månaden.. Speciellt på kvällen. Jag hade halsbränna också. Nu mår jag som vanligt bara.

Jag minns att det var några veckor i början av graviditeten (förra gången) då jag inte kände något.. Sen slog illamåendet till och jag mådde skit och var sjukskriven resten av graviditeten.. Jag har för mig att det va runt v. 8. Nu är jag i v. 6.

Hur mår andra i samma vecka som jag, och tror ni att jag har anledning att vara orolig egentligen?

Låter helt normalt. Jag hade gravid 1-2 på BIM också. En vecka senare 2-3. Sen testade jag inte mer men gravid är jag ju. Hade lite ömma bröst men mådde tipptopp fram till början av vecka 7 då illamåendet och tröttheten började. Det kom rätt plötsligt faktiskt så håll i dig, det kanske kommer ;) jag är långt ifrån så dålig som jag var med sonen, men att ändå vara lite illamående och rätt trött hela tiden sliter.
  • FabulousMom

Det känns som man glömmer denna tiden fastän jag varit med om det fyra gånger (2 barn, 1 MF och så nu) men det är ju en kort period som man knappt känner av och inte riktigt smält att man är gravid..

Men du har säkert rätt, jag minns att jag så gärna ville känna symptom förra graviditeten och sen mådde jag som sagt fruktansvärt resten av graviditeten så jag borde vara tacksam för att jag mår okej nu.

• Minifer
    MrsFreud skrev 2014-12-02 18:46:43 följande:
    På sätt och vis. smile1.gif Klart att det blir mer att göra för varje barn, men det är ju sånt jag ändå måste göra stup i kvarten. Skillnaden blir mindre och mindre. För mig gick nog den "magiska gränsen" vid fyra eller fem barn. Det var nog någongång där jag kände att äsch, jag har redan fler barn är genomsnittet och betraktas som galen, jag kan lika gärna köra på och låta folk tro och tycka vad de vill... smile5.gif
    Hehe! Helt rätt! Kan du tänka dig fler efter detta? Hur gamla är dina andra?
    Vattenliljan skrev 2014-12-02 21:09:10 följande:
    Välkommen!! :D
    Alvolina skrev 2014-12-02 22:42:56 följande:
    Fick en så orolig tanke idag. Tänk om jag inte ätit tillräckligt med folsyra?! Jag har knaprat på ganska bra detta året men de sista två månaderna innan graviditeten började orkade jag inte. Blev ju aldrig gravid ändå tänkte jag. Sen började jag igen men har kanske missat en till två tabletter i veckan av ren glömska:/
    Har ni ätit bra med folsyra?
    Nä, började när jag blev gravid...

Jag mår också rätt mycket som vanligt! :)