• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • KramKolan
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-01 22:51:04 följande:

Tänker på det där med julbord och vad man kan äta eller inte...
    Var på ikea igår och käkade av deras julbord. Hoppade över den gravade men åt lite av den varmrökta, det borde väl funka?
    Hur är det med julskinka och sånt? Åt nån skiva av det med men nojar lite...

En annan fundering. Är det fler än jag som är dåliga i kistan? Har senaste 5 dagarna haft magknip från och till och varit riktigt lös i magen. Förut var jag superhård i magen. Har annars en historik av känslig mage så vet inte om det är den som spökar. Hur mår era magar?

Jag hade en vecka med precis samma som du beskriver! Men nu är det normalt igen.
  • Minifer
    MrsFreud skrev 2014-11-28 21:16:21 följande:
    Ja stundtals är det riktigt rörigt, men för det mesta flyter allting på tycker jag! Har dock stort hus så att få plats är det minst av våra problem. Men med 7 barn egna barn (och en fosterhemsplacerad tonåring hos oss) krävs det minst sagt planering för att få vardagen att gå ihop. Men man lär sig! Trodde aldrig att jag skulle klara av fler än kanske 3 barn, men nu känns allting så självklart :)
    Någon sade någon gång att efter tre barn kan man lika gärna köra på, att skillnaden liksom inte blir så stor sedan i "jobbighet". Stämmer det tycker du? =)
  • Minifer
    Johjo skrev 2014-12-01 14:00:58 följande:

Idag skrev jag in mig på spec mvc. Urs har såna dåliga vibbar av allt och önskar så att pappan inte skulle vara så anti ks i Solna där jag känner mig så trygg.

Men jag får bita ihop. Det är bara 29 veckor kvar innan jag får snitt... 29 veckor går fort.
    I nästa vecka ska jag träffa nya läkaren (har diabetes) och lära ut hur min insulinpump och mina andra hjälpmedel fungerar.
    Dockningsstationen där jag kan ladda ut alla mina värden finns inte på speccen så jag har fått beställa hem en till mig själv.
    Jag må vara lat men att behöva vara där 40 min tidigare, varannan vecka, bara för att gå till andra änden av huset för att ladda ur är inte värt det. Huddinge är ett stort sjukhus!

Det bästa av allt. Min bästa vän jobbar på neonatalavdelningen på sjukhuset och hon ska vara med från neo och se till att jag kan vara lugn. (De är alltid med vid snitt och framför allt alltid för en diabetiker.)

Hoppfull men väldigt väldigt orolig...

men va, vet inte läkaren hur en insulinpump funkar? De måste väl ha haft diabetiker innan? Dockningsgrejset är det eget modem eller laddar du ner pumpen till datorn och skickar den vägen? Vad mysigt med din bästis, vad fint!!
  • Minifer
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 15:32:55 följande:

Nu är vi ÄNTLIGEN hemma från kk. Fick vänta över 2 timmar på läkaren.

Hittade en graviditet som satt på rätt ställe och min tapp var sluten. Kunde däremot inte se något hjärta som slog så ska dit igen nästa måndag för nytt vul och om de inte hittar något då avbryts det :(

Hade även svårt att avgöra längden på graviditeten men trodde att jag var i ca 5+5 och inte 7+3 som jag är enligt sista mensens första dag.

Åh vilken jobbig väntan! Men låter ju finemang att den satt där den skulle! Om det är 5+5 är det kanske helt enkelt för tidigt att se hjärtat bara!
  • bubbelibubbeli
    KramKolan skrev 2014-12-02 12:05:57 följande:
    Jag hade en vecka med precis samma som du beskriver! Men nu är det normalt igen.
    Skönt! Hoppas att det lugnar sig för mig med
  • Minifer

Oooch en fråga! Nu spammar jag ju, började läsa ikapp typ fem sidor bak, så fick som ta ett inlägg per sida. Finns det något smidigt sätt att lägga in dem i samma inlägg när man citerat?

• Rosen

Hej!

Såg att det finns två trådar med BF juli 2015. Har redan skrivit i den andra men tänker att det inte skadar att skriva i denna också.
    Jag är gravid i vecka 8 och har BF den 16/7-2015 om inte RUL säger något annat.
    Hur har er första trimester varit hittills? Har ni kunnat njuta något eller bara plågats? Själv har jag bara plågats av illamående, trötthet och andra graviditetsbesvär och längtar till den andra trimestern!

• Anehhs

Det var visst en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).

• MrsFreud
    Minifer skrev 2014-12-02 13:17:32 följande:
    Någon sade någon gång att efter tre barn kan man lika gärna köra på, att skillnaden liksom inte blir så stor sedan i "jobbighet". Stämmer det tycker du? =)
    På sätt och vis. Klart att det blir mer att göra för varje barn, men det är ju sånt jag ändå måste göra stup i kvarten. Skillnaden blir mindre och mindre. För mig gick nog den "magiska gränsen" vid fyra eller fem barn. Det var nog någongång där jag kände att äsch, jag har redan fler barn är genomsnittet och betraktas som galen, jag kan lika gärna köra på och låta folk tro och tycka vad de vill...
  • lillapyret3

Är de bara jag som börja fått sammandragningar?

De känns verkligen att livmodern jobbar. Har varit ganska mycket idag.

Är i v9 och jag minns att jag fick sammandragningar tidigt med första också.

Är bara så rädd för missfall :(