• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Johjo

Glömde visst innan jag skickade; lycka till! Jag tänker på er!!

• April 99

Grattis och välkomna ni nya! :)

Anna Hbg-behöver inte vara kört. Jag blödde lite färskt med första o min kompis blödde flod med första o ut kom friska barn ändå. Hoppas det slutar och du mår bra!!!

Jedisitha-du har meddelande här på FL från mig!

Idag har varit tufft. På g att kräkas ca 5 ggr under några få timmar. Mitt på jobbet, när jag inte kan gå ifrån. Men kollegor som inget vet. Fruktansvärt. Panik var känslan. Och konstant illamående då :( pest o pina. Arb som förskollärare med småbarn o är såååå luktkänslig o äckelmagad nu. Och bajsar gör de små liven...o urk vad illa det blir då. (Hulk hulk) ska bli skönt med helg!!!

• Anna Hbg

Tack allla för de uppmuntrande orden!

Ska försöka ta det lite lugnt och inte måla fan på väggen.

• Minifer
    Johjo skrev 2014-11-28 09:29:38 följande:

Nu kan jag inte hålla mig längre och skriver här.

BF 11/7 och extremt lycklig.

Vi hade bokat in en skrapning nu på måndag som jag precis avbokade. Vi har inte varit tillsammans så länge och har dessutom gemensamt fyra flickor sedan tidigare. Så detta blir vår första gemensamma, men vår femte i hemmet.

Igår släppte han bomben som jag nog aldrig trodde jag skulle få höra nu.. "Vill du ha bebisen tillsammans med mig?" Och sen pratade vi i timmar och kom fram till att vi visst får plats (ett av de argument vi haft tidigare) och att vår relation är tillräckligt stark för att överleva och växa under småbarnsåren.

Vi tror och indirekt hoppas på en pojke. Men självklart blir vi lika glada för en flicka till.

Jag vet efter väl på abortkliniker att det bara är en liten och det känns tryggt. :)

På måndag har jag inskrivning på special MVC (diabetiker) och längtar efter RUL. :)

Jag hoppas på att trivas med er. Och om någon råkar känna mig så hoppas jag att ni inte skvallrar!! :)

Hej! Oj vad glad jag blev, jag är också diabetiker =) Har inte hört något från spec-mvc än så väntar ivrigt! Stort grattis till graviditeten!
    Anna Hbg skrev 2014-11-28 13:58:11 följande:

Usch, fick precis blod på pappret när jag var på toa nyss. Hade även runnit ner lite i toalettstolen.

Kan det vara så att det är kört nu? :(

Var färskt blod om det spelar någon roll...

Håller tummarna massor att det bara är en liten blödning!!!
  • Minifer
    MrsFreud skrev 2014-11-27 15:12:55 följande:
    Skulle kunna vara, men väntar ändå nr 7 och har inte upplevt detta tidigare. Men varje graviditet är ju unik.
    Ulrika1982 skrev 2014-11-27 14:00:53 följande:

VUL gick bra igår, och fick tid för KUB UL 28/12 (en söndag ).

Blev flyttad 2 dagar (längre gången) så jag misstänker pojke:

1/ inte lila illamående som med dottern

2/ hen är "2 dagar större"

3/ tillverkade precis på ägglossning (dottern tillverkades 5-6 dagar innan ÄL)

Har ni några idéer om kön?

Jag har velat fram och tillbaka, men har sedan ca 1 vecka fått för mig att det är en flicka. Men det är bara en känsla, har ingenting att grunda det i. 
    Oh nummer 7, imponerande! Jag har en kompis som har 8, de verkar ha det hur rörigt som helst, hela huset är fullt av barn, grejer och kärlek kärlek kärlek! Blir alltid så glad när jag tänker på henne och imponerad över hur man orkar ha så många :)
  • Johjo

Minifer - jag kontakta de själv på sjukhuset närmast där jag bor. Med min första väntade jag på remiss men i vecka 13 hade ingen kommit och jag fick då läggas in akut pga ketoacedos. Fick då veta att jag skulle kontakta de själv.
    Vart bor du? :)

• Johjo

April 99 - jag jobbar också på förskola men som barnskötare. Dock har jag en höggravid kollega så jag har berättat. Hon om någon lär förstå mig. Men jag klarar inte riktigt av att jobba. Var hemma ons - fre för illamående men det blir inte bra. Ska träffa BM och läkare på måndag och hoppas på kortare sjukskrivning. Klarar inte alls av äckellukterna även om det är fullt normalt..

• Minifer
    Johjo skrev 2014-11-28 16:28:36 följande:
    Minifer - jag kontakta de själv på sjukhuset närmast där jag bor. Med min första väntade jag på remiss men i vecka 13 hade ingen kommit och jag fick då läggas in akut pga ketoacedos. Fick då veta att jag skulle kontakta de själv.
    Vart bor du? :)
    Men oj! Vad dåligt! Och vad läskigt med keto! Jag frågade min diabetessköterska om jag skulle kontakta dem själv, men hon sade att jag skulle vänta på att de skulle ringa. Inte hört av dem än men fått något papper om att vara med i en studie för gravida diabetiker. Men har jag inte hört något på måndag ringer jag, var ju inskriven vid denna tiden förra gången. Jag kommer gå på spec. i Malmö, du då? :)

Jättekul med en annan diabetiker härinne, är med i facebookgruppen för gravida diabetiker, men det känns som att de flesta är så långt gångna där, ploppar ut små godbitar tlll hger och vänster =)
  • Johjo

Jag går i Stockholm - Huddinge. :)

Har inte hittat dit ännu. Vi bestämde oss ju igår att vi verkligen skulle behålla. Lite i sista sekund då jag hade en skrapning inbokad på måndag morgon men den är nu avbokad. :)

• Helena1988

temp, är det vanligt att den går upp och ner? Jag får ont i korsryggen titt som tätt och framme vid blygdbenen idag. Vad kan detta va?

Svar på tråden BF JULI 2015