• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Johjo

Nu kan jag inte hålla mig längre och skriver här.

BF 11/7 och extremt lycklig.

Vi hade bokat in en skrapning nu på måndag som jag precis avbokade. Vi har inte varit tillsammans så länge och har dessutom gemensamt fyra flickor sedan tidigare. Så detta blir vår första gemensamma, men vår femte i hemmet.

Igår släppte han bomben som jag nog aldrig trodde jag skulle få höra nu.. "Vill du ha bebisen tillsammans med mig?" Och sen pratade vi i timmar och kom fram till att vi visst får plats (ett av de argument vi haft tidigare) och att vår relation är tillräckligt stark för att överleva och växa under småbarnsåren.

Vi tror och indirekt hoppas på en pojke. Men självklart blir vi lika glada för en flicka till.

Jag vet efter väl på abortkliniker att det bara är en liten och det känns tryggt. :)

På måndag har jag inskrivning på special MVC (diabetiker) och längtar efter RUL. :)

Jag hoppas på att trivas med er. Och om någon råkar känna mig så hoppas jag att ni inte skvallrar!! :)

Att längta är bra, att nå det man längtar efter är ännu bättre!
  • Mikesfru

Hej alla,

Här är det också ganska få symtom ff, ömma bröst, lite molvärk men annars inte mycket. Var hos min söta bm igår och fick tid för 'tidigt' ul 19 dec. Ska då vara i v 10 så så värst tidigt tycker jag inte att det är, men bättre då än aldrig. Sen kub 9 januari, kommer bli nervöst!

Grattis alla nya och välkomna!

• Delacore

Hej!

Plussade igår, enligt uträkning v6! sjukt spännande, nervös,rädd och förväntansfull! :D

Har inte riktigt fattat det än..

Följs gärna åt med er andra!

Kram

• Jedsitha

Välkommen och grattis till alla nya!
    Jag ligger hopplöst efter här sen jag gjorde uppehåll för morfars begravning och orkar inte läsa ikapp just nu. Ville bara att ni skulle veta att ni kan PM:a mig hur jag hittar er på facebook eller er mejladress om ni är intresserade av våran hemliga facebookgrupp. Att den är hemlig betyder att ingen kan hitta den, ingen kan se att ni är med och det är bara medlemmar i gruppen som får se vad vi postar i sitt flöde.

• bullerbyn

Hej alla! Skriver inte så mycket här, det beror bara på att jag mår så fruktansvärt illa och kräks som attan så jag har inte så mycket krafter. Men jag läser varje dag! :)

Någon som vill lägga till mig i BF-listan? Jag fanns med förut men verkar ha trillat av.

BF 8/7 andra barnet

Nu är jag i v 8+1, på måndag är det dags för inskrivning. Jag har redan varit hos läkaren dock, fått lergigan comp utskrivet mot illamåendet, det hjälper marginellt. Jag har även blivit sjukskriven.

Hoppas ni andra mår bra! Själv håller jag tummarna för att må lite bättre till jul, hoppas hoppas! :)

• IAN83

Hej! Jag kliver också in :) I onsdags visade sig ett plus och man är nog fortfarande i chock. Är i vecka 6 och är både nervös och rädd. Jag hoppas verkligen att jag slipper må så illa. Kan man förbereda sig på något sätt? Äta oftare? Det är vårt första barn och jag har haft en stor rädsla inför att bli gravid men vill så gärna ha barn! Är nog mest rädd för att jag inte kan kontrollera det. Jag är ett kontroll freak. Vi vågar inte hurra ännu för man vet ju aldrig vad som händer.

Ha en fin fredag! :)

• Anna Hbg

Usch, fick precis blod på pappret när jag var på toa nyss. Hade även runnit ner lite i toalettstolen.

Kan det vara så att det är kört nu? :(

Var färskt blod om det spelar någon roll...

• Ulrika1982
    Anna Hbg skrev 2014-11-28 13:58:11 följande:

Usch, fick precis blod på pappret när jag var på toa nyss. Hade även runnit ner lite i toalettstolen.

Kan det vara så att det är kört nu? :(

Var färskt blod om det spelar någon roll...

Usch! Jag har tyvärr ingen aning, men håller tummarna för att det inte är något fel.

Jag och min man hade förträngt detta, men under före graviditeten blödde tydligen jag också rätt mycket (och hade riktigt ont), men trots det gick det vägen... Helt sjukt att jag inte alls minns det, men jag var tydligen väldigt orolig...
  • Johjo

Anna - med min förra graviditet så blödde jag rejält. Forsade och jag fick springa från pendeltåget till toan på stationen för att det gick genom byxorna. En fredags kväll på gynakuten och ett vul senare så inser vi att ett hjärta tickar och hon mår toppen.
    Idag sitter en 3,5 åring mitt emot mig vid bordet på Ikea och äter en glass.
    Det vi tror att det var som hände var antingen att ett blodkärl sprack i tappen eller att jag tappade en tvilling till min dotter.

Blir det mycket så besök gynakuten och om du blöder och får ont. Bättre att åka en extra gång.

Svar på tråden BF JULI 2015