• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • MrsFreud

Har knappt varit illamående de senaste dagarna, och inte känt av några andra graviditets symptom heller egentligen. Försöker intala mig att det bara är tillfälligt, men i mina tidigare graviditeter har det inte huxflux försvunnit... Börjar minst sagt bli rädd och nervös...

• Ulrika1982

VUL gick bra igår, och fick tid för KUB UL 28/12 (en söndag ).

Blev flyttad 2 dagar (längre gången) så jag misstänker pojke:

1/ inte lila illamående som med dottern

2/ hen är "2 dagar större"

3/ tillverkade precis på ägglossning (dottern tillverkades 5-6 dagar innan ÄL)

Har ni några idéer om kön?

• Minifer
    MrsFreud skrev 2014-11-27 13:39:13 följande:
    Har knappt varit illamående de senaste dagarna, och inte känt av några andra graviditets symptom heller egentligen. Försöker intala mig att det bara är tillfälligt, men i mina tidigare graviditeter har det inte huxflux försvunnit... Börjar minst sagt bli rädd och nervös...
    Jag känner typ ingenting heller. Kroppen kanske vant sig vid första hormonchocken, och samlar sig för att attackera igen om ett par veckor?
  • MrsFreud
    Minifer skrev 2014-11-27 14:22:48 följande:
    Jag känner typ ingenting heller. Kroppen kanske vant sig vid första hormonchocken, och samlar sig för att attackera igen om ett par veckor?
    Skulle kunna vara, men väntar ändå nr 7 och har inte upplevt detta tidigare. Men varje graviditet är ju unik.
    Ulrika1982 skrev 2014-11-27 14:00:53 följande:

VUL gick bra igår, och fick tid för KUB UL 28/12 (en söndag ).

Blev flyttad 2 dagar (längre gången) så jag misstänker pojke:

1/ inte lila illamående som med dottern

2/ hen är "2 dagar större"

3/ tillverkade precis på ägglossning (dottern tillverkades 5-6 dagar innan ÄL)

Har ni några idéer om kön?

Jag har velat fram och tillbaka, men har sedan ca 1 vecka fått för mig att det är en flicka. Men det är bara en känsla, har ingenting att grunda det i. 
  • Jennie89

Mitt illamående kommer i vågor, var dålig onsdag-fredag sen någorlunda bra över helgen för att sen bli jobbigt igen måndag, igår var hemskt men bättre idag -Kanske sömnen påverkar, försov mig idag och sov i åtta timmar inatt.

Jag har fått varma fötter! Två nätter har jag fått gå upp och skölja fötterna i badkaret...

Aug-13 - T
  • kajsaD

jag sover hur mycket som helst. Sover normalt sett mycket men nu kan jag gå och lägga mig kl 8 och sova till 6 utan problem. Nu blir det oftast 9 men då somnar jag i soffan...

• April 99

Vi tror på en pojke till, mest för det känns logiskt. Har noll pojknamns gemensamma förslag (precis somm med son nr 2) men flicknamn har vi flera som vi båda älskar och skulle kunna välja vilket som. Så det blir nog en pojk ;)

• Alvolina

Tror också att vi får en pojk just för att det känns alldeles för "perfekta familjen" att vi skulle kunna få en av varje när vi bara tänkt oss två barn. Blir det en pojk underlättar det givetvis eftersom vi redan har alla pojkgrejer och sonen skulle bli överlycklig för en bror. Ibland vill han ha en lillasyster också och självklart skulle det vara härligt med en till tjej i familjen.

Vet inte om man kan gissa skillnad på kön genom symtomen men det skiljer ju sig lite mot förra gången.

• Anna Hbg

Mannen är helt övertygad att det ör en pojke till och jag lutar nog åt det också, i alla fall för tillfället :P

Har ni tänkt försöka ta reda på könet på rul?

• Alvolina
    Anna Hbg skrev 2014-11-27 20:46:22 följande:

Mannen är helt övertygad att det ör en pojke till och jag lutar nog åt det också, i alla fall för tillfället :P

Har ni tänkt försöka ta reda på könet på rul?

Vi har tänkt det:) mest för bekvämlighetens skull och för att kunna förbereda vår då fyraåring. Kollade inte förra gången och upplevde att det blev ett litet för stort överraskningsmoment vid förlossningen. Jag tror att jag vill kunna förbereda mig mer. Förhoppningen är kunna knyta an lite bättre tidigare och redan ha ett namn. Fast det kanske var hela omställningen som var omtumlande också, säkert inte lika galet andra gången.
Svar på tråden BF JULI 2015