• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Anna Hbg

Nu är vi ÄNTLIGEN hemma från kk. Fick vänta över 2 timmar på läkaren.

Hittade en graviditet som satt på rätt ställe och min tapp var sluten. Kunde däremot inte se något hjärta som slog så ska dit igen nästa måndag för nytt vul och om de inte hittar något då avbryts det :(

Hade även svårt att avgöra längden på graviditeten men trodde att jag var i ca 5+5 och inte 7+3 som jag är enligt sista mensens första dag.

• Ellonbellon
    Liten till skrev 2014-12-01 15:13:06 följande:
    Får man inte äta gravad ens om den varit fryst?
    Man kan äta gravad om den är färsk, jag var lite ivrig i mitt svar.
    Jag äter inte gravad mat eftersom jag inte vet hur färsk den verkligen är, hur länge den varit framme etc.
    Men tror inte du behöver vara speciellt orolig egentligen.
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 15:32:55 följande:

Nu är vi ÄNTLIGEN hemma från kk. Fick vänta över 2 timmar på läkaren.

Hittade en graviditet som satt på rätt ställe och min tapp var sluten. Kunde däremot inte se något hjärta som slog så ska dit igen nästa måndag för nytt vul och om de inte hittar något då avbryts det :(

Hade även svårt att avgöra längden på graviditeten men trodde att jag var i ca 5+5 och inte 7+3 som jag är enligt sista mensens första dag.

Håller tummarna att du hade jättesen ägglossning! När tog du graviditetstest? Om det var bara någon vecka sen du fick + kan det ju vara så att de har rätt om längden! Håller tummarna för dig!

• Anna Hbg

Ellonbellon:

Tog mitt första positiva test runt den 16:e november ungefär.

Om man ser till när jag och mannen mös så skulle det kunna stämma.

Får helt enkelt vänta en lååååååååååång vecka till på resultatet och hoppas att det inte ör en MA :(

• Liten till
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 15:49:27 följande:

Ellonbellon:

Får helt enkelt vänta en lååååååååååång vecka till på resultatet och hoppas att det inte ör en MA :(

Usch, förstår precis din oro. Hoppas veckan går fort och att ett hjärta slår på måndag. Kram!
    Ellonbellon skrev 2014-12-01 15:40:30 följande:

Man kan äta gravad om den är färsk, jag var lite ivrig i mitt svar.

Jag äter inte gravad mat eftersom jag inte vet hur färsk den verkligen är, hur länge den varit framme etc.

Men tror inte du behöver vara speciellt orolig egentligen.

Ok ja det var så jag också förstått det

Är inte superorolig av mig, men vill inte äta nåt som är skadligt heller såklart.

Äh, tar lite lax men struntar i gravad
  • Helena1988
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 15:49:27 följande:

Ellonbellon:

Det kan dröja lite innan hjärtat börjar slå! Jag har själv varit med om det. Allt gick bra. Doktorn sa att det var normalt att det kunde dröja någon vecka innan man såg en hjärtaktivitet, jag fick aldrig komma tillbaka på återbesök, men det gick ju bra ändå och idag är hon 5år ^^ så ta det lugnt! 
    Håller tummar & tår, mår du "bra" annars? Har känningar kring graviditeten? 
  • Anna Hbg

Tack Liten till!

Kram!

Helena1988:

Får hoppas att det är så för mig också. Embryot var bara ca 2,5 mm långt så var omöjligt att avgöra graviditetslängden genom att mäta det utan kollade hinnsäcken.

Jag mår illa, har svullen mage, gasig, hormoniel och känner av foglossning så smått så känner mig gravid i alla fall :P

• Helena1988
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 17:44:35 följande:

Tack Liten till!

Kram!

Helena1988:

Får hoppas att det är så för mig också. Embryot var bara ca 2,5 mm långt så var omöjligt att avgöra graviditetslängden genom att mäta det utan kollade hinnsäcken.

Jag mår illa, har svullen mage, gasig, hormoniel och känner av foglossning så smått så känner mig gravid i alla fall :P

Tror absolut det ska gå bra!
    Samma här har alla de symptomen också, känns som att man snurrat i en cirkel, och stannar har kräket i halsen :S nu har minskning åkt på vinterkräksjukan :(((
  • Anna Hbg

Helena:

Får hoppas att du har rätt!

Usch, illamående är inget kul och ännu värre när man inte bara kan ligga och ta det lugnt :(

Lilleman var på förskolan idag för första gången på över en vecka då han varit hemma med en hemsk förkylning och en fruktansvärd hosta. Misstänkte tom lunginflamation :/

• Mikesfru
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 17:44:35 följande:

Tack Liten till!

Kram!

Helena1988:

Skönt att den satt rätt och hoppas ni får se ett fint hjärta nästa gång! Förstår att väntan måste vara olidlig, känner likadant inför vårt ul som är bokat till 19 dec - hur ska man orka vänta!?!?

Var rädd om dig o magen
  • Helena1988
    Anna Hbg skrev 2014-12-01 18:17:38 följande:

Helena:

Får hoppas att du har rätt!

Usch, illamående är inget kul och ännu värre när man inte bara kan ligga och ta det lugnt :(

Lilleman var på förskolan idag för första gången på över en vecka då han varit hemma med en hemsk förkylning och en fruktansvärd hosta. Misstänkte tom lunginflamation :/

ja vi är många som håller tummar & tår!
    Nej tvi för, ah det har vi också haft en släng utav :S neej men gud! Bättringsvägen nu väl?