• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Jenny0819

Imorgon är det dags för en ny vecka så kul:D känner inte så mycket men bm sa att vissa mår bättre än aldrig förr. Men trött är man och gasig. Vad känner ni andra? Kram

• Anna Hbg

Här får man inte reda på könet längre vid rul utan måste boka privat könsul om man vill veta.

Sonen kommer bara att vara 2,5 när bebisen kommer (peppar peppar) så han bryr sig nog inte heller :)

Mest vi och våra föräldrar som är nyfikna :)

• MrsFreud

Lutar åt att vi inte kommer ta reda på könet denna gång. Vi har provat båda varianterna tidigare, men eftersom det är sista barnet känns det lite kul att hålla det hemligt till förlossningen nu Har ni andra börjat fundera på namn än? Är själv en riktig namn-nörd och började nog i samma sekund jag insåg att jag var gravid...

• Ellonbellon

BM har enligt lag skyldighet att uppge könet OM hon har sett det. Det vill säga att om hon ser en liten snopp och ni frågar så ska hon uppge vad hon sett. Däremot behöver hon inte leta efter könet för att kunna svara, så om hon inte sett könet och ni frågar, så behöver hon alltså inte ta reda på det för er skull.

• FabulousMom

Jag har inte känt av några symptom alls, men det är nog för tidigt.. Vi har pratat lite om namn, men det är svårt.. Har inget speciellt som jag fastnat för.

Funderar på att ringa och skriva in mig snart.. Känns ju skönt att ha ett datum att se fram emot. Jag vill helst gå på extrakontroller eftersom mitt första barn föddes nästan 4 månader för tidigt med andra barnet var jag sjukskriven 7 månader och gick på kontroller av livmodertappen varje vecka från vecka 20, så nu hade det känts väldigt konstigt och nervöst att bara gå en 3-4 gånger under nästan hela graviditeten.

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • April 99

Vi har inte tagit reda på det tidigare, men är som sagt sugna på att testa lite sånt som vi inte testat förr (bla gärna kolla kön och att åka in i tid till förlossningen, förra höll på att bli i bilen hqha) vi önskar en sån där cheese-mysig variant med bm skriver på en lapp o vi hår ut på restaurang o där ha en mysig stund o kikar ihop bara vi två. Låter som det kan bli ett fint minne. Men ingen garanti på att man får veta äns :/

• lillapyret3

De har varit väldigt tyst här ifrån mig.

Men detta illamående och denna trötthet gör mig galen. Och så ska man orka vara mamma till två skruttisar... Har inget minne av att jag mådde såhär illa med dom andra två. Jag minns att jag mådde illa, men de avtog ganska snabbt och var inte såhär rejält.

Varm mat går ju fetbort. Vidrigaste som finns helt plötsligt. Å när jag väl gör/får mat så vräker jag i mig för jag är så himla himla hungrig.

Går in i vecka 9 imorgon. Jag hoppas de börjar avta lite snart. Illamåendet är betydligt mycket mindre nu än vad de var för två veckor sen. Men de är fortf så att jag i princip blir sängliggandes.

Å mitt hår... Alltså de är nästan ingen idé att tvätta de för de ser ut som jag har tvättat de med smör ändå. Så himla fettigt. Minns att de var så med tösen också och jag kände mig så fet och ful. Precis så känns de nu med. Kanske vi får en till liten tös? :)

Hon har tagit min skönhet ;) hahaha...

• Liten till

Hej! Får man vara med här?

Har bf med andra barnet deb 6 eller 9 juli, och har en son född -08. Mår illa och har så fruktansvärt ont i brösten fortfarande. Försökte 1 1/2 år innan denna verkar vilja stanna, ett ma i våras.

Svar på tråden BF JULI 2015