FabulousMom skrev 2014-12-02 23:17:48 följande:
Jag har inte ätit folsyra alls.. Inför någon av mina graviditeter..
Men nu börjar jag bli lite nojig.. Det hör väl till.
När jag plussade (BIM+1) visade testet "Gravid 1-2 veckor, jag kan minnas att förra graviditeten stod det "3-4 veckor". Dagen efter hade jag en liiiten strimma blod på pappret, inget mer. Jag känner inte av några av mina typiska symptom som ömma bröst, halsbränna och illamående. Förra veckan var min mage jättesvullen och jag såg typ ut som när jag var i 5e månaden.. Speciellt på kvällen. Jag hade halsbränna också. Nu mår jag som vanligt bara.
Jag minns att det var några veckor i början av graviditeten (förra gången) då jag inte kände något.. Sen slog illamåendet till och jag mådde skit och var sjukskriven resten av graviditeten.. Jag har för mig att det va runt v. 8. Nu är jag i v. 6.
Hur mår andra i samma vecka som jag, och tror ni att jag har anledning att vara orolig egentligen?
Jag är i v.7 (6+1), och har mått illa till och från i en vecka ungefär. Tror det är ungefär som förra gången, känslan att man inte är sugen på nåt men när mat väl kommer fram så blir jag huuuuungrig! Det som hjälper bäst är att småäta, gärna knapriga/syrliga/salta saker. Försöker knapra mina morötter tyst på jobbet... :) Förra grav hade jag en jobbig hosta samtidigt som illamåendet var som värst, det var jobbigt och gjorde nog att jag upplevde illamåendet som värre än det var (hostade så jag kräktes ibland). Hoppas slippa det denna gång, denna grad av illamående är helt OK och hanterbar!