• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • baby on board
    Vattenliljan skrev 2014-12-03 10:38:31 följande:

Det där med symptom verkar vara så himla olika! Jag har inte så bra koll på min förra graviditet för jag blev överstimulerad av IVF-hormoner så jag var sängliggande i flera veckor och mådde pest. Den här gången ska jag försöka ha lite bättre koll på vad som kommer när, mest för att det är intressant att kolla tillbaka senare. Som nån annan sa har man ju en tendens att glömma den här tiden!

Med sonen hade jag i alla fall ALDRIG några känningar i brösten (förrän han föddes och mjölken kom...), men den här gången har de varit lite småömma sen några dagar före BIM. Känner dock främst av det när jag är utan BH så det är väldigt lindrigt. Trött har jag också varit, särskilt de senaste två veckorna (är idag på 6+4). Igår när jag satt på biblioteket och försökte plugga somnade jag i säkert en halvtimme. Pinsamt. xD

Illamåendet kom för tre dagar sen och är än så länge likadant som med förra graviditeten - nästan konstant hela tiden, men aldrig så illa att jag måste kräkas. Jag hoppas att det håller i sig på det här sättet för jag är hellre illamående hela tiden, än att jag måste kräkas och oroa mig för att jag inte får i mig tillräckligt med näring. I övrigt har inga andra symptom kommit än. Blir spännande att vara nygravid över jul och nyår när det är så himla stort fokus på mat och svullande. Vet inte vad kroppen kommer säga riktigt.

Ni kanske redan har pratat om det i tråden, men är det någon mer än jag som tänkt berätta för familj och vänner över julen? Vi ska köpa en sån där tröja till sonen där det står nåt i still med "världens bästa storebror" och så ska han få öppna den vid paketöppningen med hela familjen. Blir spännande att se vem som fattar först. :)

Så lustigt, vi hade tänkt göra på precis samma sätt. Men så kom jag på en annan idé, tänkte köpa en bebisdocka (vi har en son sen tidigare på 3 år) och skriva nått i stil med "God jul storebror önskar lilla hen" på etiketten. Får se om det är någon som fattar och sen så får ju sonen en docka att "öva" sina storebror skills på. :)
  • MrsFreud
    baby on board skrev 2014-12-04 12:35:11 följande:
    Så lustigt, vi hade tänkt göra på precis samma sätt. Men så kom jag på en annan idé, tänkte köpa en bebisdocka (vi har en son sen tidigare på 3 år) och skriva nått i stil med "God jul storebror önskar lilla hen" på etiketten. Får se om det är någon som fattar och sen så får ju sonen en docka att "öva" sina storebror skills på. :)
    Tycker det låter som en bra idé också! :) Tror absolut omgivningen förstår vinken..
  • Jedsitha

Grattis och välkomna till alla nya!
    Skicka ett PM till mig när och om ni känner er sugna på att gå med i vår hemliga facebookgrupp (ingen kan se att ni är med eller vad ni postar). Det jag behöver är antingen er mejl för att skicka en inbjudan eller uppgifter på hur jag hittar er på facebook för att kunna göra en vänförfrågan och lägga till er :)

• Johjo

Hej alla!!
    Jag läser vad ni skriver men jag mår så ruskigt illa så jag kan inte riktigt vara närvarande just nu.

Jag har iaf delvis berättat på jobbet. Det är en lite knivig sits så jag kan inte berätta för alla men det löser sig så fort pappan har berättat för hans barns mamma. (Jag jobbar med hennes mamma... Riktigt invecklat...)

Min familj vet men sambons familj får veta i jul och då får han säga det. Blir lättast så.
    Veckan innan ska vi berätta för hans bästa vän då vi ska på julbord och jag inte kommer dricka alkohol. Får se hur han gör det. :)

Jag har mailat och vill gärna vara med i Facebook gruppen.. :)

• jag och mina små

Jag är i vecka 8+4. Tvillinggraviditet. Ett hjärta syndes för en vecka sen. Tvillingen ska följas upp om 15 dagar.

• Jenny0819

då är det v 11 idag och provade mammajeansen jag fyndat hem och tänkte behöver väl inte de än men ändå. men de stanna på måste vart bland det skönaste som finns ;) inget som klämmer och spänner! har ni andra börjat med nåt mammaplagg? ;P kram

• isaochbel

Hej alla! Är inte så aktiv här inne just nu då illamåendet tagit över och är inne på sjukhuset för dropp. Hoppas ni andra har det bättre! Fick se lilla pyret med ett litet pickande hjärta igår ( v 7+0) så nu känns det liite lättare att må så här kasst.

• kajsaD
    jag och mina små skrev 2014-12-04 19:13:56 följande:

Jag är i vecka 8+4. Tvillinggraviditet. Ett hjärta syndes för en vecka sen. Tvillingen ska följas upp om 15 dagar.

hur kan du veta att det är en tvillinggrav om bara ett hjärta syntes? såg det något annat som tydde på att det var tvillingar?   Har ni planerat en tvillinggrav?
  • Liten till
    isaochbel skrev 2014-12-05 12:40:19 följande:

Hej alla! Är inte så aktiv här inne just nu då illamåendet tagit över och är inne på sjukhuset för dropp. Hoppas ni andra har det bättre! Fick se lilla pyret med ett litet pickande hjärta igår ( v 7+0) så nu känns det liite lättare att må så här kasst.

Fy det lät jobbigt! Men bra att du ändå är inne och får hjälp. Hoppas det värsta lägger sig snart så du kan få vara hemma.
  • KramKolan
    April 99 skrev 2014-12-03 16:41:41 följande:

Hej o hå, nu har jag försökt läsa in mig sen när jag var in sist.

Först o främst välkomna o grattis ni nya!

Anna hbg-håller tummarna på lill fröet stannar!!

Har inte orkat in här för jag har mått skit illa, jobbat mkt o sovit lite bla pga att jag vaknar galet tidigt o är hungrig/mår illa. Igår var det 3.25 jag "gjorde morgon" o sen jobb till 18. Känns knte som vilandet o ev extra sömn går nått vidare... :/ har berättat för de flesta kollegoena då jag mår så illa också plus att magen redan putar....i v.7!!! Galet tidigt för mig men så är det ju nr 3

Samma häääär! Sån jäkla putande mage. Stora toppar är det enda jag har. :-/

Måste vara galet svullen i magen... Det är ju så tidigt och den ligger så långt ner. Men det kanske är så med trean... Kroppen känner på sig liksom.

Jag tycker att det är skönt att berätta för folk lite då och då. Efter jul gör vi det officiellt. Först ska barnen få det i julklapp!