• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Josefine02

Jag ska till bm nästa vecka på inskrivning. Är då i 11+6. Och eftersom att ni är fler som säger att man kan lyssna på hjärtat då så tänkte jag be henne om vi också kan göra det då. Hade samma bm förra grav också men då i v.21 så tyckte hon att det var för tidigt att lyssna ifall vi inte skulle höra något och det skulle bara göra mig orolig!! Men ska jag propsa på att göra det ändå?

Vi har inte berättat för familjerna än och vill så hemskt gärna göra ett vul/ul innan så vi vet att det lever där inne, annars vill vi inte berätta! Är så orolig över att det inte ska leva! Men jag är nästan 100% på att jag inte kommer få ett vul/ul för tror inte de gör det häromkring privat!! Hur har ni fått era vul?

Planerat annars att berätta på jul med att säga att mannen har tatuerat sig, då han drar upp t-shirten där det står "**** ska bli storasyster" :) tror det kommer bli en hit! :D

• April 99

Hej o hå, nu har jag försökt läsa in mig sen när jag var in sist.

Först o främst välkomna o grattis ni nya!

Anna hbg-håller tummarna på lill fröet stannar!!

Har inte orkat in här för jag har mått skit illa, jobbat mkt o sovit lite bla pga att jag vaknar galet tidigt o är hungrig/mår illa. Igår var det 3.25 jag "gjorde morgon" o sen jobb till 18. Känns knte som vilandet o ev extra sömn går nått vidare... :/ har berättat för de flesta kollegoena då jag mår så illa också plus att magen redan putar....i v.7!!! Galet tidigt för mig men så är det ju nr 3

• IAN83

Hej! Idag pratade jag med min BM om min oro kring om allt är ok, sitter det som det ska? Så i nästa vecka på torsdagen ska jag på tidigt vul är då i vecka 7+7. Är så nervös men all oro tar sådan energi och när vi berättar för familjen vill jag gärna veta att är ok. Men vi är också medvetna om att det inte kan vara ok och då känner vi att vi ändå får veta det ganska tidigt.

Jag är även super rädd för illamående men bara kännt av det lite men redan köpt måilla armband något annat man kan köpa hem? Har hört att ingefära ska vara bra någon som testat?

• Liten till
    IAN83 skrev 2014-12-03 21:35:29 följande:

Hej! Idag pratade jag med min BM om min oro kring om allt är ok, sitter det som det ska? Så i nästa vecka på torsdagen ska jag på tidigt vul är då i vecka 7+7. Är så nervös men all oro tar sådan energi och när vi berättar för familjen vill jag gärna veta att är ok. Men vi är också medvetna om att det inte kan vara ok och då känner vi att vi ändå får veta det ganska tidigt.

Jag är även super rädd för illamående men bara kännt av det lite men redan köpt måilla armband något annat man kan köpa hem? Har hört att ingefära ska vara bra någon som testat?

Du kan ju köpa postafen. Det är åksjuketabletter, men funkar på gravidillamående med. Inte för alla, men för många! Jag tar då och då när det är som värst, och då får jag må bra i mellan 6-10 timmar allafall men är det inte värsta sorten så försöker jag härda ut.
  • MrsFreud

Ska också till BM nästa vecka för kontroll. Längtar!
    Ang illamåendet så hjälper det för mig att äta lite, men istället ganska ofta.
  • Minifer
    MrsFreud skrev 2014-12-03 21:58:18 följande:
    Ska också till BM nästa vecka för kontroll. Längtar!
    Ang illamåendet så hjälper det för mig att äta lite, men istället ganska ofta.
    och jag skall på inskrivning nästa vecka, wee! Är 6+3 då, vet inte om jag eventuellt gör vul då med
  • Jenny78

Jag har en tjej som föddes 2013, men innan henne hade vi tre missfall så jag tycker det är rätt svårt att slappna av, men försöker tänka att det blir som det blir. Jag fick inget tidigt ultraljud eftersom det är så ont om tider kring jul/nyår :(

• Ulrika1982

Om du är illamående på morgonen så ät något du är sugen på innan du går upp. Genom trial and error har jag kommit fram till att salta kex fungerar för mig. Under dagen äter och dricker jag ofta.
  • Trassla

Vaknar idag full av energi. Vart så sjukt låg typ en vecka nu pga illamående. Mår inte illa. Kunnat äta en normal frukost. Rastlös till tusen. Sticker nu ut till stallet och njuter av min härliga morgon. För jag gissar att jag ska spendera kvällen över hinken. Men nu är jag bara lycklig!!

• baby on board

Hej på er!
    Så många blivande juli-mammor som redan är här. Så kul. Tänkte haka på jag också. Ska ha någon gång i början på juli om mina beräkningar stämmer, vet inte helt säkert eftersom jag misstänkte graviditet precis i slutet på en p-piller karta och i samband med att jag skulle börja äta en ny pillersort, vilket jag inte gjorde eftersom jag kände mig gravid. 

Hur som barn nummer 2 verkar vara på g. Helt oplanerat vilket gör det extra rörigt i skallen eftersom jag är tjänstledig för studier. Glädje blandas med förtvivlan, oro, trötthet och illamående. Bara jag orkar fokusera fram till våren, då jag tar examen, så ska det nog bli bra det här. (Vi hade ändå nämligen tänkt försöka i sommar) 

Ska förhoppningsvis till BM nästa vecka om det har tid. Ska bli skönt att få vecka mer fastställt.