• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Josefine02

Jobbigt med svanskotan! Jag har fortfarande ont i min sen min dotter kom och det är 10 månader sedan. Är lite orolig över den vid nästa förlossning. Efter förra så kunde jag inte sitta :(

• Alvolina
    Josefine02 skrev 2014-12-05 23:14:08 följande:

Jobbigt med svanskotan! Jag har fortfarande ont i min sen min dotter kom och det är 10 månader sedan. Är lite orolig över den vid nästa förlossning. Efter förra så kunde jag inte sitta :(

Så otäckt! Har du inte fått det undersökt?

Igår natt var första natten jag drömde om graviditet och bebisar. I natt drömde jag också om förlossningen. Jag har en väldigt positiv bild av min förlossning sist även om den hade sina negativa händelser också. Så jag ser verkligen fram emot nästa gång. Önskar att fler kunde få ha den känslan, och att det inte ska behöva bli massa jobbiga komplikationer som man sedan får leva med.
  • bubbelibubbeli

Hej alla! Är i vecka 11 idag (10+0) och upptäckte nu när jag var på toa att det kom lite blod. Är livrädd för missfall eftersom jag fick ett i juli som började just med en liten blödning. Någon mer som haft blödning/ar?

• Liten till
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-06 08:11:32 följande:

Hej alla! Är i vecka 11 idag (10+0) och upptäckte nu när jag var på toa att det kom lite blod. Är livrädd för missfall eftersom jag fick ett i juli som började just med en liten blödning. Någon mer som haft blödning/ar?

Usch! Hoppas det stannar och bara är en liten ofarlig blödning.

Jag jobbar som elevassistent i en 6a, och har 25% på fritids som lagledare där.

Just nu har jag dock gått ner 20% i några veckor för det blev för tufft för sonen i förskoleklass att börja 06.30 alla dagar.

Ganska skönt att börja 8 och sluta runt 2varje dag utom en
  • lillefröe

Godmorgon allihopa  

Idag går jag in i v.9 och känner inte speciellt starka symtom, men jag oroar mig inte så mycket utan jag tänker såhär; blir det missfall så finns det inget jag kan göra åt det utan det kommer ske vare sig man vill det eller inte, om något är fel på barnet eller sammansättningen. 

På tisdag har jag inskrivning hos barnmorskan och det ska bli kul att det blir mer på riktigt äntligen! 

• lillefröe
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-06 08:11:32 följande:

Blödningar kan vara illavarslande, ja, men det kan också vara helt normalt. Slemhinnorna är väldigt sköra när man är gravid. Har du haft sex nyligen? då är det vanligt att man blöder. Skulle du ha haft mens egentligen vid denna period om du inte var gravid? då är det vanligt att man blöder. Har man starka smärtor och blödningar ska man alltid söka sig till gyn. 

Håller tummarna för dig! 

• Josefine02

Nej, jag har ju inte det. Men om det blir samma nästa gång så ska jag kolla upp det direkt. Men de kan ju inte göra något åt det ändå tyvärr, det kan ju bara läka av sig självt.

Jag har ändå en positiv inställning till förlossningen, min förra var jättebra förutom svanskotan plus att jag blödde ganska mycket. Det är väl det som kan oroa mig lite bara, och att man får en barnmorska som ska tjafsa om vad jag vill och inte vill. Det tar så mycket energi! Det gör ju ont att föda barn men det är en sån himla häftig upplevelse så jag skulle inte vilja att någon tog det från mig :)

• MrsFreud
    Jennie89 skrev 2014-12-05 23:04:20 följande:

Jo, h

Jo, hoppas jag varit för stillasittande idag bara, en febrig dotter som bara ska ligga på en hela dagen känns i kroppen. Annars rör jag på mig mycket med gym och skogspromenader varje dag med hunden, en 15 månaders unge att springa efter gör väl även sitt :) 

Jag jobbar som redovisningskonsult (bokföring, bokslut och deklarationer), dvs kontorsjobb vid en dator hela dagarna förutom när jag har möten med kunder. 

Hur många barn har du MrsFreud?
    Har 6 barn. Väntar alltså nummer 7 nu. 

Just denna graviditet har skilt sig åt en hel del hittills. Har mått illa och varit trött, dock inte fullt lika mycket som tidigare. Istället har jag en fruktansvärd huvudvärk dygnet runt som inte ger med sig oavsett vad jag gör. Har pratat med BM om detta, men hon hade ingen bra förklaring. Möjligtvis att det har att göra med alla hormoner i kroppen och komplikationer från förra grav, men det kan också vara något helt annat. Känns ju sådär att inte få någon riktig förklaring...Hoppas den går över snart bara! 
  • Alvolina

Jag jobbar som projektledare i en mindre organisation. Har hand om mycket event samt utvecklingsprojekt för vår verksamhet.

Idag är det vecka 12. Var på kalas med släkten idag och tänkte att jag berättar sen får det bli som det blir :) gjorde ingen stor grej av det.

• Liten till
    Alvolina skrev 2014-12-06 19:22:11 följande:

Jag jobbar som projektledare i en mindre organisation. Har hand om mycket event samt utvecklingsprojekt för vår verksamhet.

Idag är det vecka 12. Var på kalas med släkten idag och tänkte att jag berättar sen får det bli som det blir :) gjorde ingen stor grej av det.

Hur togs det emot av släkten då?