• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Johjo

Idag har jag så ont, molande verk så jag tror att det bara är växtvärk men jag är så nervös.

Blir det blödningar så åker jag in, annars försöker jag härda ut det.

• Anna Hbg

Johjo:

Det är säkert ingen fara!

Min förra graviditet hade jag så ont så mannen var nära att köra mig till akuten men det var ingen fara.

• MrsFreud

Ja det här med att dölja magen börjar minst sagt bli ett problem. Har skickat bild till två kompisar som bor långt härifrån - den ena tyckte att jag redan har en "enorm mage". Tror att tonåringen här hemma börjar fatta, och möjligtvis äldsta sonen. Så det ska bli skönt att få berätta efter inskrivning och VUL hos BM nästa vecka. 

• Liten till

Blä. Idag har jag levt på mackor och frukt. Vill inte ha varm mat, inte ens när jag är hungrig. Vilket gör att jag mår mer illa eftersom jag äter dåligt :-/

Men nu snöar det som tusan här, alldeles vitt ute, riktigt härligt!!

• Jennie89

Blä, har varit hemma från jobbet igår och idag, stod inte ut med illamåendet. Svårt att ha allvarliga samtal med sina kunder när man vill hålla andan så fort de kommer in. Jag tål inga lukter alls!

Vet inte om det beror på att jag suttit i soffan för mycket idag men jag har ont i svanskotan =s känns inte alls bra! Jag hade problem med att sitta förra graviditeten men det känns på tok för tidigt redan. Svanskotan fick stryk under förlossningen med så den känns extra känslig. Ah, hoppas det känns bättre imorgon.

Aug-13 - T
  • MrsFreud
    Jennie89 skrev 2014-12-05 22:31:13 följande:

Blä, har varit hemma från jobbet igår och idag, stod inte ut med illamåendet. Svårt att ha allvarliga samtal med sina kunder när man vill hålla andan så fort de kommer in. Jag tål inga lukter alls!

Vet inte om det beror på att jag suttit i soffan för mycket idag men jag har ont i svanskotan =s känns inte alls bra! Jag hade problem med att sitta förra graviditeten men det känns på tok för tidigt redan. Svanskotan fick stryk under förlossningen med så den känns extra känslig. Ah, hoppas det känns bättre imorgon.

Inte kul om problemen med svanskotan börjar redan nu kan jag tänka mig. Förhoppningsvis blir det bättre om du rör lite på dig?

Vad jobbar ni alla med? Själv har jag senaste åren varit hemma och fött barn på löpande band ;) Jobbade innan i klädbutik men har haft planer på sjuksköterska, barnmorska, socionom etc men det har aldrig blivit av och kommer förmodligen aldrig att hända heller. :)
  • Vattenliljan

Jag är studerande. :) Läser första terminen på förskollärarprogrammet på Stockholms universitet.

• Anna Hbg

Jag är hemma sjukskriven pga PTSD men det senaste jag jobbade med innan dess var på McD och som snickare :)

• Jenny78

Jennie89, en till här med svanskoteproblem. Fick jätteont i min första graviditet och det gick aldrig riktigt över, men så fort jag blev gravid nu förvärrades det igen. Jobbigt att sitta i möten på jobbet redan och jag har ju inte berättat än :/

• Jennie89

Jo, h

MrsFreud skrev 2014-12-05 22:35:11 följande:
    Inte kul om problemen med svanskotan börjar redan nu kan jag tänka mig. Förhoppningsvis blir det bättre om du rör lite på dig?

Vad jobbar ni alla med? Själv har jag senaste åren varit hemma och fött barn på löpande band ;) Jobbade innan i klädbutik men har haft planer på sjuksköterska, barnmorska, socionom etc men det har aldrig blivit av och kommer förmodligen aldrig att hända heller. :)
    Jo, hoppas jag varit för stillasittande idag bara, en febrig dotter som bara ska ligga på en hela dagen känns i kroppen. Annars rör jag på mig mycket med gym och skogspromenader varje dag med hunden, en 15 månaders unge att springa efter gör väl även sitt :) 

Jag jobbar som redovisningskonsult (bokföring, bokslut och deklarationer), dvs kontorsjobb vid en dator hela dagarna förutom när jag har möten med kunder. 

Hur många barn har du MrsFreud?
    Aug-13 - T