• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ulrika1982
    Josefine02 skrev 2014-12-05 23:14:08 följande:

Jobbigt med svanskotan! Jag har fortfarande ont i min sen min dotter kom och det är 10 månader sedan. Är lite orolig över den vid nästa förlossning. Efter förra så kunde jag inte sitta :(

Exakt samma för mig - hade jätteångest de första månaderna för att jag skulle bli sjukskriven resten av livet (fick ligga mer och amma). Mitt löste sig dock genom att jag var tvungen att nysa när jag ammade och vände mig bortåt. Fan vad det knakade till, men bra blev jag - efter 4 månader av i princip inget sittande. De e riktigt skrämmande vad många som drabbas av skador på svanskotan vid förlossningen 4/10 i min mammagrupp! De e så j***a dåligt att ingen kan informera om hur man jan motverka det innan (inte ligga ner under förlossningen)!
  • Vattenliljan

Illamåendet is kicking my ass! :( Igår och idag har det varit riktigt illa, utan att jag kräks. Jag bara mår jätteilla och klarar inte av att göra någonting. Ibland kan det hjälpa att äta något, men oftast inte. Köpte i alla fall Postafen idag så att jag kan ta det när jag MÅSTE till universitetet. Vill dock inte använda det i onödan. Har aldrig tagit det innan. Någon med erfarenhet av Postafen?

• Josefine02
    Ulrika1982 skrev 2014-12-06 20:02:28 följande:
    Exakt samma för mig - hade jätteångest de första månaderna för att jag skulle bli sjukskriven resten av livet (fick ligga mer och amma). Mitt löste sig dock genom att jag var tvungen att nysa när jag ammade och vände mig bortåt. Fan vad det knakade till, men bra blev jag - efter 4 månader av i princip inget sittande. De e riktigt skrämmande vad många som drabbas av skador på svanskotan vid förlossningen 4/10 i min mammagrupp! De e så j***a dåligt att ingen kan informera om hur man jan motverka det innan (inte ligga ner under förlossningen)!
    Gaaah, så jobbigt!! :( Fick också ligga och amma. Kunde inte ens sätta mig upp i sängen och amma vår dotter på natten. Utan min sambo fick ta upp henne åt mig! Jag låg ändå på sidan och krystade ut henne men det hjälpte inte :( kan fortfarande inte sitta på hårda ytor en längre tid för då gör det riktigt ont. Jag tror den är bruten faktiskt! Det är konstigt för innan jag fick barn så fick jag inte höra något om sådan här händelse.

Ni som har väntar ert andra barn (eller mer givetvis), ska ni gå i föräldragrupp denna gången?
  • Liten till
    Vattenliljan skrev 2014-12-06 20:04:20 följande:

Illamåendet is kicking my ass! :( Igår och idag har det varit riktigt illa, utan att jag kräks. Jag bara mår jätteilla och klarar inte av att göra någonting. Ibland kan det hjälpa att äta något, men oftast inte. Köpte i alla fall Postafen idag så att jag kan ta det när jag MÅSTE till universitetet. Vill dock inte använda det i onödan. Har aldrig tagit det innan. Någon med erfarenhet av Postafen?

Ja jag åt postafen när jag väntade sonen, typ dygnetrunt en period. Nu tar jag när jag måste, typ när jag har en dag på jobbet då jag vet att lukter mm kommer bli jobbigt.

Så det är helt ok att använda!
  • bubbelibubbeli

Ok, det där med blödning var helt klart en överdrift. Det kom bara en liiiten strimma blod när jag torkade mig vid ett tillfälle, sedan ingenting. Kan lika gärna ha varit någonting på utsidan, ett lite sår eller irriterad slemhinna.
    Well well... har verkligen börjat känna av växtvärk nu, speciellt om man hostar, nyser eller gör någon plötslig rörelse. Jag har också haft ont i svanskotan/nedre delen av ryggen senaste dagarna. Kan det höra ihop?

• jag och mina små
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-06 08:11:32 följande:

Hej alla! Är i vecka 11 idag (10+0) och upptäckte nu när jag var på toa att det kom lite blod. Är livrädd för missfall eftersom jag fick ett i juli som började just med en liten blödning. Någon mer som haft blödning/ar?

Hoppas att det inte blöder från graviditeten. Har du haft sex senaste dagarna kan det vara slemhinnorna. Jag vet att vi blöder lätt från nu typ i ett par veckor framåt. Tex från slemhinnor efter sex, nr 2 på toa, näsblod osv.
  • jag och mina små
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-07 19:10:10 följande:

Ok, det där med blödning var helt klart en överdrift. Det kom bara en liiiten strimma blod när jag torkade mig vid ett tillfälle, sedan ingenting. Kan lika gärna ha varit någonting på utsidan, ett lite sår eller irriterad slemhinna.
    Well well... har verkligen börjat känna av växtvärk nu, speciellt om man hostar, nyser eller gör någon plötslig rörelse. Jag har också haft ont i svanskotan/nedre delen av ryggen senaste dagarna. Kan det höra ihop?

Låter som fogarna.
  • jag och mina små
    Vattenliljan skrev 2014-12-06 20:04:20 följande:

Ingen erfarenhet. Har världens illamående jag med. Sjukt illamående ???? Funderar på att testa de.
  • jag och mina små
    lillefröe skrev 2014-12-06 10:13:46 följande:

Godmorgon allihopa smile2.gif  

Idag går jag in i v.9 och känner inte speciellt starka symtom, men jag oroar mig inte så mycket utan jag tänker såhär; blir det missfall så finns det inget jag kan göra åt det utan det kommer ske vare sig man vill det eller inte, om något är fel på barnet eller sammansättningen. 

På tisdag har jag inskrivning hos barnmorskan och det ska bli kul att det blir mer på riktigt äntligen! 

Mysigt med inskrivning! För mig blir de den 12e Dec.
  • jag och mina små
    jag och mina små skrev 2014-12-07 19:50:33 följande:
    Mysigt med inskrivning! För mig blir de den 12e Dec.
    Den 16e är det inskrivningsdags.