Ulrika1982 skrev 2014-12-06 20:02:28 följande:
Exakt samma för mig - hade jätteångest de första månaderna för att jag skulle bli sjukskriven resten av livet (fick ligga mer och amma). Mitt löste sig dock genom att jag var tvungen att nysa när jag ammade och vände mig bortåt. Fan vad det knakade till, men bra blev jag - efter 4 månader av i princip inget sittande. De e riktigt skrämmande vad många som drabbas av skador på svanskotan vid förlossningen 4/10 i min mammagrupp! De e så j***a dåligt att ingen kan informera om hur man jan motverka det innan (inte ligga ner under förlossningen)!
Gaaah, så jobbigt!! :( Fick också ligga och amma. Kunde inte ens sätta mig upp i sängen och amma vår dotter på natten. Utan min sambo fick ta upp henne åt mig! Jag låg ändå på sidan och krystade ut henne men det hjälpte inte :( kan fortfarande inte sitta på hårda ytor en längre tid för då gör det riktigt ont. Jag tror den är bruten faktiskt! Det är konstigt för innan jag fick barn så fick jag inte höra något om sådan här händelse.
Ni som har väntar ert andra barn (eller mer givetvis), ska ni gå i föräldragrupp denna gången?