• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Alvolina
    Liten till skrev 2014-12-06 20:00:15 följande:
    Hur togs det emot av släkten då?
    De blev jätteglada :) inget konstigt, det är ju lite väntat när vår son redan är 3,5 år.

Däremot är min farfar rätt så knepig. Han är rätt modern i det mesta men i detta vet jag inte om han skämtar eller är allvarlig. Han är av uppfattningen att "män gör män", flickor är ett misslyckande. Detta berättar han gärna för min man med orden "jag hoppas att du har gjort en pojk nu". När vi väntade ettan pratade han bara om att det var en pojk så det var ju ren tur att det blev så. Själv har han en dotter som fått två döttrar och en son som fått två döttrar och en son. Sen gör han säkert inte skillnad när de väl är födda, det är bara åsikten som är så nedrans irriterande.
  • MrsFreud
    Alvolina skrev 2014-12-07 20:13:07 följande:
    De blev jätteglada :) inget konstigt, det är ju lite väntat när vår son redan är 3,5 år.

Däremot är min farfar rätt så knepig. Han är rätt modern i det mesta men i detta vet jag inte om han skämtar eller är allvarlig. Han är av uppfattningen att "män gör män", flickor är ett misslyckande. Detta berättar han gärna för min man med orden "jag hoppas att du har gjort en pojk nu". När vi väntade ettan pratade han bara om att det var en pojk så det var ju ren tur att det blev så. Själv har han en dotter som fått två döttrar och en son som fått två döttrar och en son. Sen gör han säkert inte skillnad när de väl är födda, det är bara åsikten som är så nedrans irriterande.
    Usch vilken trist attityd :( Förstår att det måste kännas jobbigt. Huvudsaken är ju att barnet är friskt, inte vilket kön det har! Ännu konstigare att han har kvar denna uppfattning trots att han själv har en dotter...
  • Minifer
    Vattenliljan skrev 2014-12-06 20:04:20 följande:
    Illamåendet is kicking my ass! :( Igår och idag har det varit riktigt illa, utan att jag kräks. Jag bara mår jätteilla och klarar inte av att göra någonting. Ibland kan det hjälpa att äta något, men oftast inte. Köpte i alla fall Postafen idag så att jag kan ta det när jag MÅSTE till universitetet. Vill dock inte använda det i onödan. Har aldrig tagit det innan. Någon med erfarenhet av Postafen?
    Wahh, idag slog det till för min del! Kräks inte heller, men fy, sköljer över i vågor. Hr tänker kroppen egentligen när den bara slutar funka för att baka bebis? Undrar om alla andra däggdjur också mår illa eller om det bara är vi? 

Någon som vet vad som funkar bäst, legirgan eller postafen?
  • jag och mina små

Hej!! Hoppas att jag inte trampar på några fötter nu. Har du barn född 2010 i Januari? Fått för mig att vi var i samma BF grupp 2009.

Föråt om det inte stämmer!!

• mikipiki

Hej :) jag hoppar in här trots att det är flera sidor skrivna! Väntar mitt andra barn och har bf i början på juli, får veta "exakt" datum på tisdag när jag ska på ultraljud! Men har jag själv räknat rätt ska det vara den 4:e :)

• Liten till
    Minifer skrev 2014-12-08 01:20:30 följande:

Wahh, idag slog det till för min del! Kräks inte heller, men fy, sköljer över i vågor. Hr tänker kroppen egentligen när den bara slutar funka för att baka bebis? Undrar om alla andra däggdjur också mår illa eller om det bara är vi? 

Någon som vet vad som funkar bäst, legirgan eller postafen?

Jag tror lergigan funkar bäst, men själv vågar jag inte ta den denna gång, tig i våras när jag fick ma. Är säkert inte pga av tabletterna, men det kändes så. Så jag tar postafen. Prova dessa i första hand.
  • Anna Hbg

Nu är vi hemma från kk och de hittade ett litet fint pickande hjärta <3

Blev tillbakaflyttad ca 1 vecka till 6+4.

• Magnolia10

Hej! Hoppar in i denna tråd jag med! Är i v 8+5 idag och hjälp vad tiden segar sig fram mot v 12! ;) Vi var på vul i v 6+6 och såg då ett pickande hjärta och jag väntar nu på att det ska bli den 16:e då vi ska kolla igen! Är så nervös att det ska ha avstannat då jag inte känner mig det minsta gravid! Inget illamående längre och brösten ömmar inte på långa vägar som innan! Håller dock tummarna för att jag bara är lyckligt lottad som har en enkel graviditet so far! :)

Angående Postafen vs Lergigan så hjälpte Postafen mig de dagar jag mådde illa och kräktes :)

• kajsaD
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Grattis :)
  • MrsFreud
    Anna Hbg skrev 2014-12-08 11:57:59 följande:

Åh så skönt att hjärtat pickar på!

Välkomna alla nya!