• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Semlan79

Hej! Får man vara med?

Testade positivt den 19/10, BF kring 1/7. Väntar mitt sjätte barn. En liten hoppsan :)

• MagicQueen
    Semlan79 skrev 2014-10-28 18:43:53 följande:

Hej! Får man vara med?

Testade positivt den 19/10, BF kring 1/7. Väntar mitt sjätte barn. En liten hoppsan :)

Självklart. Kul att vi blir fler

Kul med så många barn, vad ere för ålder på dom du har?
  • bubbelibubbeli

Känner mig lite nervig för att gå med i denna tråd. Förra gången jag gick med i en sån här grupp var det för BF 2015 men fick missfall i vecka 8...
    Plussade idag, 2 veckor efter ÄL och har känt tydliga symtom som illamående och ömma bröst sedan i onsdags.
    Har BF runt 5 juli. Känns pirrigt, men samtidigt nervigt eftersom det inte gick vägen förra gången...

• Semlan79
    MagicQueen skrev 2014-10-28 19:06:49 följande:
    Självklart. Kul att vi blir fler

Kul med så många barn, vad ere för ålder på dom du har?

De är födda -00, -03, -06, -11 och -13

Detta är min tredje graviditet i år. Men tredje gången gillt nu? Första graviditeten i år upptäckte jag i v.7, började blöda i slutet av v.8 och missfall konstaterades. Skulle haft bf 8/10.

Andra gick jag till v.11, skulle göra KUB och det upptäcktes att bebisen dött två veckor tidigare, så då fick jag göra en abort. Bf skulle varit 7/1-15.

Vi hade tänkt vänta, men det blev som sagt en liten hoppsan nu ändå.Denna gången ska jag få göra ett tidigt UL (VUL?), ska boka in något när jag träffar min barnmorska på tisdag. Hoppas få se ett tickande hjärta!

• gezum

Hoppar också in här, bf runt 5-6 juli

Har en dotter på 4,5 år så det blir spännande detta.

Så roligt!!!!

Tog sig på 2:a försöket.

• MagicQueen
    Semlan79 skrev 2014-10-28 20:24:35 följande:

De är födda -00, -03, -06, -11 och -13

Detta är min tredje graviditet i år. Men tredje gången gillt nu? Första graviditeten i år upptäckte jag i v.7, började blöda i slutet av v.8 och missfall konstaterades. Skulle haft bf 8/10.

Andra gick jag till v.11, skulle göra KUB och det upptäcktes att bebisen dött två veckor tidigare, så då fick jag göra en abort. Bf skulle varit 7/1-15.

Vi hade tänkt vänta, men det blev som sagt en liten hoppsan nu ändå.Denna gången ska jag få göra ett tidigt UL (VUL?), ska boka in något när jag träffar min barnmorska på tisdag. Hoppas få se ett tickande hjärta!

Hoppas på tredje gången gillt för er iår då

Vi har försökt i 11 månader och jag har haft 5 tidiga mf i slutet av v 4 - början på v 5. Men hoppas att det ska gå vägen denna gång. Inga problem att bli gravid, men svårt att behålla det uppenbarligen. Hoppas på sjätte gången gillt för oss
  • Semlan79
    Lavendla skrev 2014-10-25 08:53:50 följande:

Tjejer ska vi fixa en hemlig grupp på fb där vi som vi kan prata lite mer privat mot vad man kanske kan göra så här på ett forum.

Jag kan fixa det om ni vill

Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
    Jag är gärna med!
  • Semlan79
    annaknr3 skrev 2014-10-27 16:20:24 följande:

Kul! Apropå privat, när berättar ni för familj, vänner, kompisar om graviditeten? Jag tillhör ju dom som inte kan hålla truten! Kommer berätta för familjen till helgen och på jobbet innan julbordet 3/12, ingen kommer gå på att jag inte tar ett glas vin liksom!!

Vi kommer berätta efter KUB. Gör daterande UL + blodprov 8/12, och själva KUB-ultraljudet samt får svaren den 22/12.
  • Beth1
    Jedsitha skrev 2014-10-28 17:02:09 följande:
    Jag var där första gången igår redan på samtal om bl a hälsa, fick även en remiss för att få en ordentlig undersökning eftersom jag haft 3 missfall tidigare. Ska inte träffa BM igen förrän början av december och då är det inskrivning :)
    Ah just det! Hälsosamtal ska man ju ha också, jag kommer inte alls ihåg sen sist.

Skönt att de håller koll på er nu då. Håller tummarna att det går vägen den här gången.
  • Beth1

Välkomna alla nya! Kul med så många plussare

Förresten är det bara jag som inte har fått ont i tuttarna än? Känns som det tecknet folk får tidigast men sist fick jag det inte förrän typ tre veckor efter äl och det är ju då imorgon för mig den här gången. Nästan så jag längtar efter värken

Svar på tråden BF JULI 2015