• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Malvik
    NILE90 skrev 2014-10-30 11:21:53 följande:
    Det beror väl på hur lång cykel man har? Mina appar säger i alla fall 4+0 och BF den 9:e :) 
    Nja, inte riktigt... BF räknas ju alltid till 39+6, och är du 4+0 nu och har BF 9/8 så har du BF på 40+0...
  • NILE90
    Malvik skrev 2014-10-30 12:58:20 följande:
    Nja, inte riktigt... BF räknas ju alltid till 39+6, och är du 4+0 nu och har BF 9/8 så har du BF på 40+0...
    Okej, men jag kör på det som mina appar säger tills motsatsen är bevisad :) En dag hit eller dit spelar ingen roll. 
  • Malvik
    NILE90 skrev 2014-10-30 13:15:20 följande:
    Okej, men jag kör på det som mina appar säger tills motsatsen är bevisad :) En dag hit eller dit spelar ingen roll. 
    Det kommer säkerligen ändras efter UL ändå...
  • NILE90
    L1S skrev 2014-10-30 12:35:26 följande:
    Lyssna på din kropp och gör det som känns bra! Det finns inget samband med tunga lyft och missfall men känns det obekvämt så låt bli. Glad Min erfarenhet är att man blir mer flåsig så av den anledningen kan det kännas jobbigare än vanligt att bära.
    Förmodligen slipper jag det där med att bära, har fått uppdraget att vara kvar i lägenheten och hålla koll på katten och städa, passar mig utmärkt! Glad mer flåsig har jag absolut blivit. 
  • NILE90
    Malvik skrev 2014-10-30 13:16:30 följande:
    Det kommer säkerligen ändras efter UL ändå...
    Precis Glad
  • Kiki10

Hade lite illamående innan jag plussade men det försvann dagen efter plusset. Däremot spänningar/stickningar i magen och neråt, ömma bröst, förstorade bröstvårtor och extrem trötthet har jag haft. Idag mår jag dock väldigt bra har bara ömma bröst. Är i v. 5 (4+1).

Är det någon annan som får liknande spänningar i magen? D gör inte ont men det är tryck typ, svårt att förklara. Är orolig för detta.

• MagicQueen
    NILE90 skrev 2014-10-30 13:16:53 följande:
    Förmodligen slipper jag det där med att bära, har fått uppdraget att vara kvar i lägenheten och hålla koll på katten och städa, passar mig utmärkt! Glad mer flåsig har jag absolut blivit. 
    Det där med mer flåsig känner jag igen. Jag blir andfådd av minsta lilla som jag inte reagerat på förrut när jag gjort ..
  • NILE90

Är det någon här inne som har/ska göra ett VUL? Hade ju velat se om det faktiskt finns något där inne, men jag är lite nojig över att risken för MF ökar då? 

• JohannaMem
    Kiki10 skrev 2014-10-30 13:39:16 följande:

Hade lite illamående innan jag plussade men det försvann dagen efter plusset. Däremot spänningar/stickningar i magen och neråt, ömma bröst, förstorade bröstvårtor och extrem trötthet har jag haft. Idag mår jag dock väldigt bra har bara ömma bröst. Är i v. 5 (4+1).

Är det någon annan som får liknande spänningar i magen? D gör inte ont men det är tryck typ, svårt att förklara. Är orolig för detta.

Spänningar och stickningar känner jag också, är i samma vecka. Kan tyvärr inte lindra någon oro ändå, för jag har verkligen ingen aning om hur det ska eller borde kännas...
  • L1S
    NILE90 skrev 2014-10-30 14:31:34 följande:

Är det någon här inne som har/ska göra ett VUL? Hade ju velat se om det faktiskt finns något där inne, men jag är lite nojig över att risken för MF ökar då? 

Jag har tänkt göra VUL eftersom jag fått ett mf i augusti. Då fick jag aldrig någon stegring på cb digital från 1-2 veckor och det har jag fått denna gången och hade en större blödning i 4+0 så allt känns bättre denna gång men de är väldigt trevliga på KK i vår stad så jag hoppas att jag får ett VUL :) tycker det skulle kännas skönt att få veta ATT något finns där inne :) har du tänkt göra VUL?
Svar på tråden BF JULI 2015