• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Beth1

Grattis alla som plussat!

Symptomen för mig idag 4+6 är molvärk som hela tiden innan. Undrar hur länge det kommer hålla på.

Vi var på spa igår till idag, vilken tajming säger jag bara!! Jag som längtat efter helkroppsmassage hur länge som helst fick snällt ta en 25 minuters ansiktsmassage istället för att de inte masserar innan vecka 12. Suck men jag klagar inte, bara så typiskt hihi.

• NILE90
    L1S skrev 2014-10-30 17:48:23 följande:

Jag har tänkt göra VUL eftersom jag fått ett mf i augusti. Då fick jag aldrig någon stegring på cb digital från 1-2 veckor och det har jag fått denna gången och hade en större blödning i 4+0 så allt känns bättre denna gång men de är väldigt trevliga på KK i vår stad så jag hoppas att jag får ett VUL :) tycker det skulle kännas skönt att få veta ATT något finns där inne :) har du tänkt göra VUL?

Jag vet inte, just nu känns det som att jag skulle klara mig utan, men jag vill ju verkligen veta att det finns något där. Gjorde precis ett CB digital och fick 1-2 veckor, jag gör nästa test någon gång under nästa vecka, då borde den ju ha stegrat till 2-3 om allt är som det borde vara. :)
  • L1S
    NILE90 skrev 2014-10-30 18:19:32 följande:
    Jag vet inte, just nu känns det som att jag skulle klara mig utan, men jag vill ju verkligen veta att det finns något där. Gjorde precis ett CB digital och fick 1-2 veckor, jag gör nästa test någon gång under nästa vecka, då borde den ju ha stegrat till 2-3 om allt är som det borde vara. :)
    Ja precis! Jag har nog mycket kontrollbehov så jag vill veta allt :)
  • Semlan79
    NILE90 skrev 2014-10-30 11:28:31 följande:

Nu vet jag att det finns tusen olika åsikter om detta men jag måste kolla med er i alla fall. Vi ska flytta på lördag = tunga lyft. Vågar jag vara med och bära? 

Att man inte ska lyfta tungt har med en själv att göra, alltså ryggen etc. Det kan inte skada fostret. Tänk på att lyfta på ett bra och ergonomiskt sätt bara :)
  • gezum

Jag känner mig också väldigt orolig. Inbillade mig någonstans att jag skulle vara mer lättsam denna gång. Haha .. Så är inte fallet!

Vad har ni för symtom?

Jag är absolut mer kissnödig, molvärk av och till. Börjar även bli lite mer trött, inte så mkt men lite iallafall.

Varför måste jag vara så orolig för missfall?

Jag blir lite smått galen på mig själv, det är ju faktiskt inte jag som bestämmer det .

Men det där med att vara logisk i det avseendet när man är gravid, går ju sådär liksom.

• Pyret 85
    gezum skrev 2014-10-30 20:52:43 följande:

Jag känner mig också väldigt orolig. Inbillade mig någonstans att jag skulle vara mer lättsam denna gång. Haha .. Så är inte fallet!

Vad har ni för symtom?

Jag är absolut mer kissnödig, molvärk av och till. Börjar även bli lite mer trött, inte så mkt men lite iallafall.

Varför måste jag vara så orolig för missfall?

Jag blir lite smått galen på mig själv, det är ju faktiskt inte jag som bestämmer det .

Men det där med att vara logisk i det avseendet när man är gravid, går ju sådär liksom.

Jag har ömma bröst, yrsel som kommer och går och illamående som kommer och går. Kräkte imorse sen har jag mått bra resten av dagen, till för typ 30 min sen då jag fick springa akut till toan och kräka. Mår fortfarande lite illa.
  • Josefine02

Mina symptom är bara att jag är liiiite lite tröttare än vanligt på kvällen och att jag är såååå JÄKLA svullen, magen är som en 17 veckors!! Seriöst!! Haahah! Får gå och dra in magen för folk som inte vet om! 5+0 idag :)

• Semlan79

v.5+0 idag.
    Känner mig trött, yr och brösten är ömma.

Lite uppblåst och gasig också Obestämd

Just ja. Molvärk/växtvärk. Skönt på något vis, känns som ett tecken på att det händer grejer därinne :)

• NILE90
    Semlan79 skrev 2014-10-30 20:34:00 följande:

Att man inte ska lyfta tungt har med en själv att göra, alltså ryggen etc. Det kan inte skada fostret. Tänk på att lyfta på ett bra och ergonomiskt sätt bara :)

Okej, tack för svaret! :)
  • Beth1
    Josefine02 skrev 2014-10-30 22:43:15 följande:

Mina symptom är bara att jag är liiiite lite tröttare än vanligt på kvällen och att jag är såååå JÄKLA svullen, magen är som en 17 veckors!! Seriöst!! Haahah! Får gå och dra in magen för folk som inte vet om! 5+0 idag :)

Hihi, jag skriver under på den. Svullen är ordet!! Kan inte ha vanliga byxor längre utan att få ont i magen så det är att ha gummisnodd i midjan och långa tröjor.

Bättre på morgonen dock som tur är.
Svar på tråden BF JULI 2015