• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Lisen89

V 6 idag! :) (5+0) är trött, ömma bröst och igår märkte jag att mitt luktsinne är väldigt konstigt. Känner lukter som inte finns :P

• NILE90

Nu har jag bokat tid för inskrivning och tidigt ultraljud, 1/12 får vi förhoppningsvis se en liten böna :) Är då i v 8+4 enligt mina appar. 

• MagicQueen
    Lisen89 skrev 2014-10-31 08:24:07 följande:

V 6 idag! :) (5+0) är trött, ömma bröst och igår märkte jag att mitt luktsinne är väldigt konstigt. Känner lukter som inte finns :P

Jag gick osså in i v 6 idag ömma bröst och galet svullen mage.
  • MagicQueen
    NILE90 skrev 2014-10-31 08:34:45 följande:

Nu har jag bokat tid för inskrivning och tidigt ultraljud, 1/12 får vi förhoppningsvis se en liten böna :) Är då i v 8+4 enligt mina appar. 

Kul med tidigt ul, vill jag osså göra.

Hade du nån anledning till att du ville göra det eller fick du göra det ändå? Tänkte bara hur dom ställer sig till det om man vill göra tidigt ul?
  • NILE90
    MagicQueen skrev 2014-10-31 08:50:36 följande:
    Kul med tidigt ul, vill jag osså göra.

Hade du nån anledning till att du ville göra det eller fick du göra det ändå? Tänkte bara hur dom ställer sig till det om man vill göra tidigt ul?
    Jag ska gå hos en privat mottagning, Barnmorskegruppen i Göteborg, och där gör dom UL vid inskrivningen "för att fastställa hjärtaktivitet" stod det i mejlet som jag fick. Det var såklart frivilligt och kostar 250kr, men det tycker jag att det är värt :) 
  • Semlan79
    NILE90 skrev 2014-10-31 08:34:45 följande:

Spännande!

Jag ska på hälsosamtal på tisdag, och då ska jag be om att få ett tidigt UL/VUL. Detta då jag haft två missfall/MA i år.

KUB ska vi göra privat hos Barnmorskegruppen, har tid för blodprov/daterande UL 8/12 och KUB-UL 22/12. Hoppas på fin julklapp då :)

• MagicQueen
    NILE90 skrev 2014-10-31 08:55:39 följande:
    Jag ska gå hos en privat mottagning, Barnmorskegruppen i Göteborg, och där gör dom UL vid inskrivningen "för att fastställa hjärtaktivitet" stod det i mejlet som jag fick. Det var såklart frivilligt och kostar 250kr, men det tycker jag att det är värt :) 
    Okej, då förstår jag jag skulle gärna gå privat, men bor i norr och här har vi tyvärr ingen privat, finns närmast 18 mil bort och det känns som det blir för långt. Trist..
  • JohannaMem

Vad alla verkar ha fått inskrivning sent, tycker jag. När jag ringde förra veckan så erbjöd hon mig en tid redan samma vecka och raddade upp massor av tider. Har ni valt att ta det senare eller har de inte haft tid?

• NILE90
    Semlan79 skrev 2014-10-31 09:22:46 följande:

Spännande!

Jag ska på hälsosamtal på tisdag, och då ska jag be om att få ett tidigt UL/VUL. Detta då jag haft två missfall/MA i år.

KUB ska vi göra privat hos Barnmorskegruppen, har tid för blodprov/daterande UL 8/12 och KUB-UL 22/12. Hoppas på fin julklapp då :)

Ååh så spännande! Vilken vecka är du i nu?

Jag hade också velat gå på ett hälsosamtal nu innan inskrivningen, men det är väl bara att vänta till december. 

• NILE90
    JohannaMem skrev 2014-10-31 10:37:28 följande:

Vad alla verkar ha fått inskrivning sent, tycker jag. När jag ringde förra veckan så erbjöd hon mig en tid redan samma vecka och raddade upp massor av tider. Har ni valt att ta det senare eller har de inte haft tid?

Det är inte hälsosamtal du ska på nästa vecka då? Eller vilken vecka är du i? 

Jag antar bara att de inte har tid tidigare, plus att jag även ska göra UL och då vill man ju inte vara där för tidigt heller så man inte ser något. 

Svar på tråden BF JULI 2015