• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • NILE90
    MagicQueen skrev 2014-10-31 09:27:47 följande:
    Okej, då förstår jag jag skulle gärna gå privat, men bor i norr och här har vi tyvärr ingen privat, finns närmast 18 mil bort och det känns som det blir för långt. Trist..
    Jag ville först inte gå privat, men sen såg jag på barnmorskemottagningens hemsida, var jag hade tänkt gå, att de ställt in föräldragrupperna som skulle vara nu i höst pga personalbrist. Jag vill inte hamna i kläm pga personalbrist så då var valet ganska lätt. Glad
  • JohannaMem
    NILE90 skrev 2014-10-31 11:02:56 följande:

Det är inte hälsosamtal du ska på nästa vecka då? Eller vilken vecka är du i? 

Jag antar bara att de inte har tid tidigare, plus att jag även ska göra UL och då vill man ju inte vara där för tidigt heller så man inte ser något. 

Det kan du ha rätt i att det är. Såklart! Är fortfarande så himla virrig med alla möten och samtal och plus och allt vad det är.

Mitt plus var inte riktigt planerat så jag känner att jag har en del att läsa in mig på, haha. Så hälsosamtal är säkert vad jag ska in på.
  • Jedsitha

Jag har varit på mitt hälsosamtal redan, fick tid i måndags (samma dag jag ringde) men det var för att jag fått tre tidiga missfall innan. BM tog sköldkörtelprov och skrev remiss till läkaren. Ska till läkaren för provtagning och VUL 10/11. Har inskrivning hos BM 4/12.

Välkommen till er som är nya och grattis! Vi har en hemlig facebookgrupp också för dom som är intresserade PM:a mig i så fall så jag kan lägga till er :)

Nu ska jag slänga mig på soffan med min stickning för att tänka på nåt annat än illamåendet ett tag. Hur obekvämt det än är med alla symptom på tidig graviditet så är jag väldigt tacksam att jag har dom! <3

• AmandaR

Hej alla julimammor! :)

Jag joinar den här gruppen idag. Jag är också i v.6 (5+1) är superglad!! Och grattis till alla er! :) jag hoppas verkligen att den här lilla skrutten stannar. Fick ett missfall (MA) för ett år sedan.

Jag hade symtom innan jag plussade, och då gjorde jag ändå testet 3 dagar innan förväntad mens. Jag har växtvärk (känns som mensvärk) varje dag, ömma bröst som har blivit större, även bröstvårtorna har blivit större och ändrat färg, lite illamående ibland men absolut inget farligt. Humörsvängningar kan jag känna av ibland.

I förrgår och igår började jag känna som en molande/domnande känsla i blygdbenen/ljumskarna och har konstaterat att det är foglossning! Redan!!! Någon annan som har samma?

Och jedsitha; jag joinar gärna facebookgruppen! :)

Stort lycka till till er alla! ????

• NILE90
    Jedsitha skrev 2014-10-31 11:19:32 följande:

Jag har varit på mitt hälsosamtal redan, fick tid i måndags (samma dag jag ringde) men det var för att jag fått tre tidiga missfall innan. BM tog sköldkörtelprov och skrev remiss till läkaren. Ska till läkaren för provtagning och VUL 10/11. Har inskrivning hos BM 4/12.

Välkommen till er som är nya och grattis! Vi har en hemlig facebookgrupp också för dom som är intresserade PM:a mig i så fall så jag kan lägga till er :)

Nu ska jag slänga mig på soffan med min stickning för att tänka på nåt annat än illamåendet ett tag. Hur obekvämt det än är med alla symptom på tidig graviditet så är jag väldigt tacksam att jag har dom! <3

Jag hoppar facebookgruppen ett tag, vill inte stöta på någon där inne som man känner. Flört
  • Jedsitha
    NILE90 skrev 2014-10-31 12:16:59 följande:
    Jag hoppar facebookgruppen ett tag, vill inte stöta på någon där inne som man känner. Flört
    Det är lugnt, vi kanske ses där senare :) Annars så ses vi ju här :)
  • Ellonbellon

Jag är gärna med här också. Borde ha BF omkring 10 juli men det är bara enligt egen uträkning :)

• Jedsitha
    Anna GBG skrev 2014-10-31 12:55:40 följande:

hur hittar man facebookgruppen då?

PM:a mig ditt namn så addar jag dig :)
  • Ulrika1982

Joinar också! 4+1 idag! Hoppas det går som det ska :) har en dotter sedan tidigare (dec 2012), och det var en relativt lätt graviditet minns jag det som :) om denna blir likadan borde jag börja må illa på onsdag/torsdag!

Om jag får tipsa er förstagångsmammor så är det att börja träna upp ryggen redan nu, och ha bekväma skor med dämpning. Jag vaknar fortfarande med ont i ryggen på nätterna!

Svar på tråden BF JULI 2015