• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • MagicQueen
    bebba83 skrev 2014-11-12 11:39:18 följande:

Känns som man blivit skonad jämfört med många andra som känner av mkt. Lite ont i brösten å många toabesök känns som man kan leva med :) stor kram till alla er med illamående och andra krämpor! <3

Jag tänkte kolla lite hur ni andra ska göra med kub test? Jag är i valet och kvalet om man ska göra det??

Vi tänkte göra kub. I vårat landsting blir man erbjuden det om man är över 35 år och som sagt, vi har tackat ja. Prover mm ska tas 2 dec och jag väntar på kallelse till ul som bör bli strax före jul
  • Ellonbellon

Jag fick mensvärk äl+3, vilket låter helt osanlikt, men så var det. Sedan blev jag yrslig och mådde småilla, och hade fortsatt mensvärk. Tuttarna gjort INTE ont en vecka före BIM vilket de alltid gör, och så var ju så trött så trött. Sedan plussade jag och efter det har det hållt i sig. Har ont i ryggslutet, andfådd, magen är som en ballong, och jag mår illa på eftermiddagarna, Och tröttheten....

Men i övrigt inte så mycket, tuttarna gör ont men inte så att man inte kan röra dem. Till och från mensvärk och att det "drar" lite i magen.

Är glad att jag slipper spy, men jag tror det är på gång så illa som jag börjat må på em....
    Ska in göra KUB då jag inte litar helt på testen :)

• chilibean

Jag har också varit nojjig och tänkt/läst mkt om missfall. Men nu har jag kommit över det. Vi tar hand om oss så bra vi kan och händer det så är det inget som vi kan göra något åt ändå. 

Ska vi snickra lite på hur vi ska släppa bomben istället?  :)

Såg en youtubevideo nu vid lunchen där nära och kära får helt galna reaktioner på bomben. haha, vilken glädje! Jag blir helt tårögd.

Varning för mycket skrik...Skrattande

• Josefine02

Mår lite småilla sådär ibland men det är inte så farligt. Värst är tröttheten! Den är OBESKRIVLIG! Och precis som förra graviditeten. Orkar bara ligga i soffan helt förlamad men det är inte så lätt när man har en alert 9-månaders hemma! Haha! :)

Hur har ni fått era vul? Har ni betalat något för det? Och kub? Jag skulle åtminstonde vilja göra ett vul/ul snart i alla fall men känns som om man inte kommer få det här. Bor i skaraborg, någon som vet?

• Ellonbellon

Kan inte äta heller, får i mig några tuggor sen blir jag proppmätt. Inte så jag ska spy eller så, bara sjukt mätt!

Jag har tänkt berätta för mamma genom att vi ska se på bilder från vårt bröllop och ett av fotona i högen är en bild där det står hej mormor! Förväntad leverans 8-10 juli och under så är det bild på grav.testet. :)

• Ulrika1982

Ååååååh!!!! Denna länk måste ju komma med en varningstext: se ej detta om du vill behålla sminket intakt! Jag storgråter!!!!! ??

chilibean skrev 2014-11-12 12:47:38 följande:

Jag har också varit nojjig och tänkt/läst mkt om missfall. Men nu har jag kommit över det. Vi tar hand om oss så bra vi kan och händer det så är det inget som vi kan göra något åt ändå. 

Ska vi snickra lite på hur vi ska släppa bomben istället?  :)

Såg en youtubevideo nu vid lunchen där nära och kära får helt galna reaktioner på bomben. haha, vilken glädje! Jag blir helt tårögd.

Varning för mycket skrik...

• Anehhs
    bebba83 skrev 2014-11-12 11:39:18 följande:

Känns som man blivit skonad jämfört med många andra som känner av mkt. Lite ont i brösten å många toabesök känns som man kan leva med :) stor kram till alla er med illamående och andra krämpor! <3

Jag tänkte kolla lite hur ni andra ska göra med kub test? Jag är i valet och kvalet om man ska göra det??

Vi har valt och göra kub testet och har redan bokat tid för de:)
  • Annalouise

Sitter i lunchrummet och gråter till youtubeklippet! Haha hoppas ingen kommer in och ser mig!

• Annalouise

Går in i vecka 8 idag. Tänkte tipsa om en till kul tråd som inhåller en massa fina magbilder! Kul att följa alla utveckling med bilder :)

• chilibean
    Ellonbellon skrev 2014-11-12 13:30:38 följande:

Kan inte äta heller, får i mig några tuggor sen blir jag proppmätt. Inte så jag ska spy eller så, bara sjukt mätt!

Jag har tänkt berätta för mamma genom att vi ska se på bilder från vårt bröllop och ett av fotona i högen är en bild där det står hej mormor! Förväntad leverans 8-10 juli och under så är det bild på grav.testet. :)

Åhh, kommer ni spela in det? Tycker att det skulle blir en rolig grej att visa barnet i framtiden!

Jag letar julklappar nu till våra blivande morbröder, faster och farbror nånting i denna stilen

www.etsy.com/se-en/listing/170105986/pregnancy-announcement-uncle-tshirt&ga_search_query=pregnancy+announcement+uncle&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

www.etsy.com/se-en/listing/196295621/keep-calm-aunt-pregnancy-announcement&plkey=6c27b0563b47f49acf26af2ed5f49371c416467a%3A196295621&ga_search_query=pregnancy+announcement+aunt&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery
Svar på tråden BF JULI 2015