• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ellonbellon

Jag är också kvar men skriver inte heller så mycket eftersom ingen ändå svarar på det jag skriver :P

Vi ska berätta efter jul på jobbet, till jul för släkt och vänner. Närmaste familjen får veta i helgen :)

Jag är i vecka 5+5!

• Jennie89

Jag kommer stanna här!
    Det känns knäppt att inte ha några speciella symptom. Även om jag vet att det enda jag hade sist var ömma bröst fram till illamåendet kom i v 6 och försvann en vecka senare. Jag går och klämmer på brösten lite diskret hela tiden men nej, ingenting. Mindre än ett år sedan jag slutade amma så försöker övertala mig själv att det är därför =)

Nu ska vi vara positiva! Jag ägnade hela min förra graviditet till att vara orolig - först för mf, sen inför dåligt besked på rul, dagar när den lilla rörde sig mindre och det värsta - Skulle ungen dö under förlossningen. Men ändå, all rädsla försvann så fort hon kom ut.

Nu försöker jag övertala mig själv med att det värsta som kan hända är att jag varit glad i onödan. Man blir inte mindre ledsen för att man är orolig.

Jag tänkte ge sambon det positiva gravtestet tillsammans med rosor och frukost på sängen, bra farsdagpresent. Icke, han gick upp innan jag hann så långt och frågade om mensen hade kommit.

Aug-13 - T
  • Anehhs

Vi ska göra kub testet veckan efter jul så får bli att berätta då!:) men min mamma och våra 2 närmsta vänner vet redan:)

Tiden går så saaaakta...

• Jennie89

... Känslan när man är inne på Familjeliv på arbetstid och en kollega kommer in =P

Aug-13 - T
  • Malvik

Vi har inte berättat för vår familj än, jag har berättat för tre av mina nära vänner och min mans syster måste ha något sjätte sinne och sa bestämt att hon redan visste att jag var gravid bara sådär utan några som helst ledtrådar. Hon har dock lovat att hålla tyst till övriga familjemedlemmar.

Om vi kan hålla oss till v12 så har vi tänkt att berätta på julafton. Min mans familj bor långt i från oss, så vi tänkte skicka en liten inslagen låda med en ultraljudsbild i som de får öppna på julafton. Min familj firar vi jul med i år, men har inte bestämt hur vi ska berätta!

• Ellonbellon
    Jennie89 skrev 2014-11-12 10:57:02 följande:

Jag kommer stanna här!
    Det känns knäppt att inte ha några speciella symptom. Även om jag vet att det enda jag hade sist var ömma bröst fram till illamåendet kom i v 6 och försvann en vecka senare. Jag går och klämmer på brösten lite diskret hela tiden men nej, ingenting. Mindre än ett år sedan jag slutade amma så försöker övertala mig själv att det är därför =)

Nu ska vi vara positiva! Jag ägnade hela min förra graviditet till att vara orolig - först för mf, sen inför dåligt besked på rul, dagar när den lilla rörde sig mindre och det värsta - Skulle ungen dö under förlossningen. Men ändå, all rädsla försvann så fort hon kom ut.

Nu försöker jag övertala mig själv med att det värsta som kan hända är att jag varit glad i onödan. Man blir inte mindre ledsen för att man är orolig.

Jag tänkte ge sambon det positiva gravtestet tillsammans med rosor och frukost på sängen, bra farsdagpresent. Icke, han gick upp innan jag hann så långt och frågade om mensen hade kommit.

Jag försöker att inte oroa mig men man tänker ju på allt möjligt. Funderar väldigt mycket på om allt står rätt till, och då har jag ändå grovt illamående på eftermiddagarna, brukar börja efter lunch och hålla i sig till typ 20-21 på kvällarna. Men så fort det går över tror jag att jag inte har några symptom alls längre :P

Men försöker att inte oroa mig för mycket. Ska på VUL nästa tisdag och får vi se ett hjärta som slår då så kan jag i alla fall slappna av lite. Men det är ju väldigt svårt att bara skjuta bort oron :(
  • Jennie89

Jag hade gärna berättat för familjen på julafton, tänk så glada de hade blivit =)
    Dessvärre är jag bara i v 11 då, jag vill gärna få det bekräftat innan vi berättar något. Sist hörde vi hjärtljuden med vår angelsound i v 11+0, har vi tur hör vi på julafton då vi är 10+4.
    Ett tidigt vul hade inte varit fel men tror vi väntar med det till v 12-13 som sist.
    Vi har pratat länge om att vi vill bli gravida igen så mina vänner lär märka direkt att det samtalsämnet uteblir ;) Frågar någon tänker jag inte ljuga.

Har ni några symtom än?

Aug-13 - T
  • bebba83

Känns som man blivit skonad jämfört med många andra som känner av mkt. Lite ont i brösten å många toabesök känns som man kan leva med :) stor kram till alla er med illamående och andra krämpor! <3

Jag tänkte kolla lite hur ni andra ska göra med kub test? Jag är i valet och kvalet om man ska göra det??

• feliciamariella

Har haft, vad jag trodde var PMS, i lite drygt en vecka. Trött, illamående, grinig, yr och svullna bröst. När mensen uteblev i helgen så köpte jag ett test och plussade igår! :D  Tog ut min spiral i början av september så det gick ganska så fort! Både jag och sambon ser fram emot det även om nog jag inte riktigt har fattat att det är sant, var tvungen att testa i morse igen! Men jo då, pluset var kvar ;)

• Malvik

Jag har mått fruktansvärt illa och kräkts flera ggr/dag under mina första tre graviditeter. Den fjärde var betydligt bättre och jag mådde hyfsat bra, kräktes nog bara ca tre ggr vilket är helt acceptabelt. Denna graviditet hade jag inte ett endaste symtom fram tills för några dagar sedan då bröstvårtorna började ömma rejält och illamåendet kom krypandes. Går och mår småilla hela tiden men inga kräkningar än sålänge... Jag hoppas verkligen att det håller sig borta!

Svar på tråden BF JULI 2015