• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • ninni84

Mina symtom kommer och går, illamåendet är värst, kanske också för jag förväntar mig det värsta, låg vid förra graviditeten och spydde som en ko i flera veckor (då kring jul/nyår) förväntar mig nog att jag snart ska må pyton, känner nog efter väldigt mycket. har även fått skakningar, känns som om blodsockret är nere på noll. växtvärk, framförallt på kvällen. men allt detta kommer o går. vissa dagar känner jag inget, andra dagar känner jag allt.
    jag undrar när mitt extrema illamående mot fisk kommer, vart totalt fiskförbud i hushållet i förra gången.

• kajsaD

oj
    jag mår inte alls så dåligt som ni.  Jag är mest yr och jättetörstig hela tiden.  Ut över det känner jag inte så mycket förutom att jag är väldigt trött. Men jag oroar mig väldigt mycket  och sover därför väldigt dåligt.  så drömmer jag en massa om att jag får missbildade barn, elleratt det inte kommer något barn utan bara blod . tror jag ska kolla upp mina värden när jag träffar bm.  

Jag har en missed abortion bakom mig och den stannade kvar i kroppen tills vi varit på UL så jag känner att jag verkligen borde försöka få till en sådan nu - så det inte är en till missed abortion som kroppen och framförallt psyket håller kvar vid.

jag tror jag är beräknad till den 22/7. Ska träffa BM nästa vecka.

Ni som bor i stockholm - har ni hittat ngt ställe som har privat ul?  där man kan få relativt snabbt... håller på att bryta ihop här.

• hallonlakrits1

Där jag bor erbjuds ultraljud vid v. 12-13, och då har jag fått en tid som jag längtar till... Vill man ha det innan så är det nog privat man får gå och det kostar 300 kr.

Det verkar som att väldigt många härinne har gjort/eller vill göra vul, under de tidiga veckorna? Är det mest när folk har haft komplikationer innan, är oroliga eller bara "behöver" få se det på bild kanske för att det ska kännas mer äkta?

• Ellonbellon

Jag gjorde VUL för att jag ville det, jag vill veta om det är något som lever där inne eller inte. Jag orkar inte gå och vara glad i upp till 18 veckor för att sedan få veta att jag inte är gravid med ett levande barn.

Jag fick se och höra ett hjärta igår, och den lilla var precis så lång som den skulle vara. Så nu är jag mycket lugnare, och om jag mår bra, mår ju bebis bra.

Nu bor inte jag i Sverige så här får man bara betala för det, och du kan göra det var du vill på privata kliniker. Det kostar en hel del mer än i Sverige, men jag är glad att jag kan välja helt själv hur jag vill göra.

• ninni84

Jag gör vul för att jag äter medicin pergotime som stimulerar ägglossning och därför kan det släppa flera ägg och då vill min läkare se så det inte är ett helt fotbolls lag där inne typ:) . det föreligger ökad risk för tvillingar ca 10% av de som äter pergotime får det. fler än så är väldigt ovanligt. sen fick jag HELLPS förra graviditeten och var när på att stryka med så de vill ha lite extra kontroller denna gång.

• Boll86

Hoppar gärna in här i tråden också om det går för sig? Är i vecka 8, BF 4th of july (!) och mår i dagsläget ganska så obeskrivligt pissigt med illamående, kräkningar, yrsel - och, igår efter ett barbackapass på hästen, en mindre blödning :/

Har ett missfall bakom mig så jag ringde mvc direkt men dom sa att det var lungt eftersom det handlade om max en tsk blod plus att jag inte hade ont eller något. Har dessutom ett vul inplanerat på tisdag nästa vecka så då får jag förhoppningsvis min oro stillad.

Hade dessutom anmärkningsvärt högt blodtryck vid inskrivningen, därav läkartiden som jag fick plus oro för missfall då. Känns jävligt surt att jag som grädde på moset inte kan äta nån mat på grund av uppstötningar och mår ungefär som jag föreställer mig att man gör om man käkar cellgifter.

• bullerbyn

Jag mår också fruktansvärt illa nu. Samma som förra gravidideten. Är nu i v 6+6 och ligger och kräks konstant känns det som. Kvällarna slipper jag spy men mår då fortfarande illa. Måste ta mig iväg till mvc och få Lergigan utskrivet.

Andra symptom är lite ont i brösten och ömma bröstvårtor, märker skillnad på håret som blir mer fett, även min hy får en annan konsistens på något sätt :P

• arbetarklassmammi

Mitt tips till alla som vill göra gratis vul (eller nja, 100 är abortmottagningen. Gjorde ett idag, inte abort då men ul. Sa jag ej var säker och behövde se om det finns något därinne. 5 veckor, inget hjärta än, dvs tiiiiiidig i graviditeten men har växtvärk och lindrigt illamående plus trött plus psykisk labil. Blir väl barn 22 juli då (:)

• hallonlakrits1
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:36:47 följande:

Jag gjorde VUL för att jag ville det, jag vill veta om det är något som lever där inne eller inte. Jag orkar inte gå och vara glad i upp till 18 veckor för att sedan få veta att jag inte är gravid med ett levande barn.

Jag fick se och höra ett hjärta igår, och den lilla var precis så lång som den skulle vara. Så nu är jag mycket lugnare, och om jag mår bra, mår ju bebis bra.

Nu bor inte jag i Sverige så här får man bara betala för det, och du kan göra det var du vill på privata kliniker. Det kostar en hel del mer än i Sverige, men jag är glad att jag kan välja helt själv hur jag vill göra.

Nä, att vänta ända till v. 18, som vissa verkar behöva göra, känns väldigt länge som sagt. Då lär jag också ha tagit ett tidigare ul även om jag skulle behöva betala för det. Nu som sagt är det inbokat ett ul till precis slutet av året runt v. 12. Men, vi hade gärna delat nyheten för de närmsta redan runt julafton när man umgås så mycket. Dock vill jag helst dela nyheten efter att jag varit på ul. Det får mig att fundera lite på att boka in ett ännu tidigare ul, som ett vul. Jag får se...

Vad härligt att få höra hjärtat slå, vilken känsla det måste vara Glad
  • Ellonbellon
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-19 12:51:36 följande:
    Nä, att vänta ända till v. 18, som vissa verkar behöva göra, känns väldigt länge som sagt. Då lär jag också ha tagit ett tidigare ul även om jag skulle behöva betala för det. Nu som sagt är det inbokat ett ul till precis slutet av året runt v. 12. Men, vi hade gärna delat nyheten för de närmsta redan runt julafton när man umgås så mycket. Dock vill jag helst dela nyheten efter att jag varit på ul. Det får mig att fundera lite på att boka in ett ännu tidigare ul, som ett vul. Jag får se...

Vad härligt att få höra hjärtat slå, vilken känsla det måste vara Glad
    Det var det verkligen! Kändes väldigt mäktigt att höra den lilla lilla ärtans hjärta slå så fort och fint :) Fick med oss två bilder också och vi tittar på dem men det känns ändå så overkligt att det ska bli ett barn av den lilla pluppen :)

Nu när vi vet att hjärtat slår så känner jag mig inte lika rädd för MA (som är min största rädsla, mf märker man ju i alla fall av) och då kan jag berätta i jul om allt fortfarande känns bra då :)
Svar på tråden BF JULI 2015