Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:36:47 följande:
Jag gjorde VUL för att jag ville det, jag vill veta om det är något som lever där inne eller inte. Jag orkar inte gå och vara glad i upp till 18 veckor för att sedan få veta att jag inte är gravid med ett levande barn.
Jag fick se och höra ett hjärta igår, och den lilla var precis så lång som den skulle vara. Så nu är jag mycket lugnare, och om jag mår bra, mår ju bebis bra.
Nu bor inte jag i Sverige så här får man bara betala för det, och du kan göra det var du vill på privata kliniker. Det kostar en hel del mer än i Sverige, men jag är glad att jag kan välja helt själv hur jag vill göra.
Nä, att vänta ända till v. 18, som vissa verkar behöva göra, känns väldigt länge som sagt. Då lär jag också ha tagit ett tidigare ul även om jag skulle behöva betala för det. Nu som sagt är det inbokat ett ul till precis slutet av året runt v. 12. Men, vi hade gärna delat nyheten för de närmsta redan runt julafton när man umgås så mycket. Dock vill jag helst dela nyheten efter att jag varit på ul. Det får mig att fundera lite på att boka in ett ännu tidigare ul, som ett vul. Jag får se...
Vad härligt att få höra hjärtat slå, vilken känsla det måste vara