• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Alvolina
    Mikesfru skrev 2014-11-18 07:37:31 följande:

Jag tror, som sparriss också säger att alla har så fullt upp med sig själva att de inte lägger märke till om ditt glas töms eller inte. Mitt råd: sitt med ett glas, fukta läpparna emellanåt så det ser ut som om du dricker, funkar varje gång ;) och när folk blir fulla märker de ännu mindre! Hoppas du får kul!

Jag har försökt på det där också. Det svåra är att det oftast är någon som tycker att drinken ser så god ut och vill smaka^^
  • Anna Hbg

Annalouise:

Du kan inte köra en nödlögn om någon frågar och säga att du går på penicillin pga uvi eller nåt? :)

• Koppkaka
    Alvolina skrev 2014-11-18 08:11:46 följande:
    Jag har försökt på det där också. Det svåra är att det oftast är någon som tycker att drinken ser så god ut och vill smaka^^
    Men det måste man ju faktiskt inte låta folk göra :)
  • Annalouise
    sparrisss skrev 2014-11-18 02:09:27 följande:

Jag vet inte, tycker sånt där är jättesvårt! Jag var ute på födelsedagsmiddag med min man i förra veckan och drack apelsinjuice och fick direkt frågor om jag var gravid. Jag svarade nej och att jag behövde plugga och vara pigg i huvudet, men man kunde se att folk inte trodde mig... men dom får väl spekulera isåfall.

Om du inte vill "låtsas" dricka och "låtsas" vara full så kommer nog folk att spekulera ifall du brukar festa loss... men låt dom göra det då?

Förresten var det bara två personer som undrade, resten hade så fullt upp med sig själva att dom inte kollade vad jag drack. ;)

Nej det skulle jag absolut kunna göra, spela alltså. Men vet inte hur pass bra skådespelerska jag är, haha!! Det va en bra idé, tusen tack. Så kul att höra era historier som har testat!
  • Annalouise
    Mikesfru skrev 2014-11-18 07:37:31 följande:

Jag tror, som sparriss också säger att alla har så fullt upp med sig själva att de inte lägger märke till om ditt glas töms eller inte. Mitt råd: sitt med ett glas, fukta läpparna emellanåt så det ser ut som om du dricker, funkar varje gång ;) och när folk blir fulla märker de ännu mindre! Hoppas du får kul!

Tror jag kör på det och skyller på extrem huvudvärk efter nått glas vin och åker hem! Tack för rådet!
  • Annalouise
    Alvolina skrev 2014-11-18 08:11:46 följande:

Köper man en drink med alkohol i så ska jag bjuda alla laget runt på en mun för den är så god, då minskar de i glaset och inte va de jag som drack det! Bra idé
  • Annalouise
    Anna Hbg skrev 2014-11-18 08:21:23 följande:

Annalouise:

Du kan inte köra en nödlögn om någon frågar och säga att du går på penicillin pga uvi eller nåt? :)

Jaa jag har faktiskt funderat på det, men är rädd att någon ska läsa rakt igenom mig. Va nojig man blir! :) Jag vill verkligen inte att det ska komma fram innan jul
  • Anna Hbg

Annalouise:

Känner också att det är för tidigt att berätta nu. Funderar på att köpa en "jag ska bli storebror" t-shirt till sonen som han får ha på sig på julafton och se hur folk reagerar :)

Jag ska på middag på lördag men min ursäkt för att inte dricka är att jag kör.

Du kan inte använda den ursäkten?

• ninni84

Hej

Jag är gärna med i eran hemliga FB grupp, vem var det jag skulle skicka medelande till då. är beräknad till BF den 22/7-15, är mitt andra barn.

En liten fråga. Det känns som om jag att mitt blodsocker ligger på typ noll, känner mig jätte skakig, trots att jag försöker äta bra. är det någon annan som har det så, inget minne av att det var så här vid min förra graviditet.

• faerie

Oj vad många som skrivit här. Jag är helt pirrig och nervös. Plussade igår, har suttit här på egen hand och räknat ut beräknad ankomst den 24/7-2015. Första barnet, första graviditeten. Är såklart nojig men också helt till mig. Vill berätta för alla, men ska hålla oss till jul. Kommer bli en del meck med att försöka låta trovärdig kring ursäkter att inte dricka. Har väl aldrig varit den som dragit mig för ett glas vin, men är inte heller suparkompisen i gänget, så det borde inte vara jättesvårt :)

Svar på tråden BF JULI 2015