• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • vattenmelodin

Hej!

Hoppar in här med! :) är i vecka 6+2 och har bf 12 juli. Efter 3 års försök och 2 ivfer så blev vi spontangravida. Är så himla orolig för mf då jag blev gravid exakt för 1 år sen men jag började blöda strax efter plusset.

Var på vul i helgen och där såg läkaren kanske ett litet hjärta men hans utrustning va inte den bästa, sa han.

Är från Småland.. Vad jag längtar tills man får små sparkar i magen!! :)

• MiaIa90
    PillanJ skrev 2014-11-18 18:49:53 följande:
    Jag hade äl ganska sent denna månaden men om jag räknar efter senaste mensen är det V5 idag :)
    Ahh oki vad jobbigt men vilken tur att de tog sig:). Då ligger du exakt en vecka efter mig då:).
    vattenmelodin skrev 2014-11-18 19:05:58 följande:
    Hej!

Hoppar in här med! :) är i vecka 6+2 och har bf 12 juli. Efter 3 års försök och 2 ivfer så blev vi spontangravida. Är så himla orolig för mf då jag blev gravid exakt för 1 år sen men jag började blöda strax efter plusset.

Var på vul i helgen och där såg läkaren kanske ett litet hjärta men hans utrustning va inte den bästa, sa han.
    Är från Småland.. Vad jag längtar tills man får små sparkar i magen!! :)

Åhh välkommen:).
    Vi har genomgått nästan lika dan resa här kämpade vi 3,5år med hjälp av letrozol tabletter denna gång de blev + innan de fick vi inte hjälp på grund av massa annat tex min vikt som jag tog tag i. 
    Jag hoppas själv på att jag får göra ul snart ska försöka få tag på dom i morgon både gyn och bm.
  • februaribebis

Hur fungerar det hos er? När är första ultra ljudet? Jag skulle så gärna vilja göra ett VUL men tror inte det är någon idé att ens fråga. Första ultraljudet brukar annars vara i v 12 här.

• Anna Hbg

Februaribebis:

Här i Helsingborg är det första, och enda, ultraljudet i v. 18-20 då det är RUL.

Sen kan man ju ev få TUL också om bebisen inte verkar växa som den ska.

• MrsFreud
    februaribebis skrev 2014-11-18 20:03:53 följande:

Hur fungerar det hos er? När är första ultra ljudet? Jag skulle så gärna vilja göra ett VUL men tror inte det är någon idé att ens fråga. Första ultraljudet brukar annars vara i v 12 här.

Här är det vanligtvis RUL som gäller. Jag kommer dock få göra vul på inskrivningen den 9e december. Har de två senaste graviditeterna fått havandeskapsförgiftning, och sist gick det så pass långt att jag fick HELLP, kramper, förlorade medvetandet osv och dottern föddes i v. 27. Så pga detta är det extra koll som gäller, och BM ville därför göra vul redan då. 
  • Jmelb

Jag är så nervös. Känns som om de gravidsymptom jag haft är helt borta. Brösten ömmar inte längre, ingen yrsel, tröttheten borta och ingen molvärk och ingen trög mage längre. Sååå nervös att graviditeten avstannat. Visserligen är jag bara 5+1 idag. Längtar så till mitt UL i v8.

• MiaIa90
    Jmelb skrev 2014-11-18 20:36:25 följande:
    Jag är så nervös. Känns som om de gravidsymptom jag haft är helt borta. Brösten ömmar inte längre, ingen yrsel, tröttheten borta och ingen molvärk och ingen trög mage längre. Sååå nervös att graviditeten avstannat. Visserligen är jag bara 5+1 idag. Längtar så till mitt UL i v8.
    Åhh vad jobbigt men de kan komma symptom snart igen de kan ta lite tid innan hormonerna är igång igen. 
    Jag hoppas jag också får tidigt ul snart ska ringa i morgon.
  • Sept90
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 18:34:23 följande:
    Självklart får du göra de:).
    Härligt grattis vilken vecka är du i då?
    Sept90 skrev 2014-11-18 17:40:02 följande:Jag har bf den 19/7. Är i vecka 6 (5+1). Har nästan precis samma symtom som dig :) ryggont, växtvärk och över natten blev jag även öm i brösten, äntligen haha :) hur gammal är du? Spännande med första barnet :) jag är också orolig. Men känner ändå att det blivit bättre med tiden, första veckan efter + var värst. Ser fram emot inskrivning och bokning av ul denna vecka. Jag har märkt att tiden går snabbare och jag känner mig mindre orolig om jag håller mig sysselsatt och håller mig borta från fl när det går.

Då är vi i samma vecka om nu mitt stämmer. Tyr du inte mår illa gör inte jag en heller. 
    jag är 24år och min sambo 41år första barnet för oss båda. 
    Jo så är de nog men man är orolig men måste se framåt att man väntar barn och inte mf. 
    Vill bara allt ska gå bra har väntat i 3,5år på detta +.
    Grattis, jag håller tummarna att det går vägen för er skull :) ju fler veckor som går, ju större chans är det ju att allt går bra!
  • Sept90
    februaribebis skrev 2014-11-18 20:03:53 följande:

Här är också första och enda rul runt v 18. Men här kan man boka vul eller ul själv på vissa mottagningar och betala omkring 300:- för det, vilket vi ska göra :) så kolla upp det i staden du bor, alternativt fråga bm om hon vet vart du kan betala för det.
  • MiaIa90
    Sept90 skrev 2014-11-18 20:40:40 följande:
    Grattis, jag håller tummarna att det går vägen för er skull :) ju fler veckor som går, ju större chans är det ju att allt går bra!
    Jo precis men bara njuta och leva ska bli mamma måste tänka så och inte väntar ajg mf måste tro på de.
Svar på tråden BF JULI 2015