• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Annalouise
    Anna Hbg skrev 2014-11-18 10:27:31 följande:

Annalouise:

Känner också att det är för tidigt att berätta nu. Funderar på att köpa en "jag ska bli storebror" t-shirt till sonen som han får ha på sig på julafton och se hur folk reagerar :)

Jag ska på middag på lördag men min ursäkt för att inte dricka är att jag kör.

Du kan inte använda den ursäkten?

Men åååh va gulligt, det kommer bli succé! jo jag skulle kunna köra på den, om det inte var så att jag har fixat ledig på söndagen och planerat och taggat jättelänge. Jag har liksom haft tid att planera skjuts då. Vill inte chansa på den, haha
  • Whizzer

Jag brukar skylla på att jag kör, det är ingen som vill att man dricker o kör bil

• asamia

74359536][quote-nick]ninni84 skrev 2014-11-18 10:39:46 följande:[/quote-nick]

Hej

Jag är gärna med i eran hemliga FB grupp, vem var det jag skulle skicka medelande till då. är beräknad till BF den 22/7-15, är mitt andra barn.

En liten fråga. Det känns som om jag att mitt blodsocker ligger på typ noll, känner mig jätte skakig, trots att jag försöker äta bra. är det någon annan som har det så, inget minne av att det var så här vid min förra graviditet.

[/quote]

Det är nog ett ganska vanligt symptom tyvärr, och man kan ju må olika i olika graviditeter. Se till att alltid ha något med att stoppa i munnen om det behövs. Jag svimmade en gång när jag var ute och handlade när jag var tidigt gravid med min första, hade då gått ganska länge utan att äta.

• LoppanSara

Jag plussade för snart tre veckor sedan, tror att jag är i vecka 7. Har bokat in ett s.k. hälsosamtal i början av december, men hur och när får man veta datum för bf? Kan man själv räkna ut detta?

Första barnet. Pirrigt, spännande och efterlängtat :)

• MiaIa90

Är de många här inne som har bf runt den 21/7 tror jag att ajg har bf.
    Om de stämmer är jag i vecka 6 idag någon mer?
    Är bara så rädd att något ska hända. 
    Vad har ni för symtom?
    Jag har tunga ömma bröst,tröttare,växtvärk i magen och jobbigt med ryggen har en ryggskada sedan innan. 

• MiaIa90
    faerie skrev 2014-11-18 11:00:22 följande:
    Oj vad många som skrivit här. Jag är helt pirrig och nervös. Plussade igår, har suttit här på egen hand och räknat ut beräknad ankomst den 24/7-2015. Första barnet, första graviditeten. Är såklart nojig men också helt till mig. Vill berätta för alla, men ska hålla oss till jul. Kommer bli en del meck med att försöka låta trovärdig kring ursäkter att inte dricka. Har väl aldrig varit den som dragit mig för ett glas vin, men är inte heller suparkompisen i gänget, så det borde inte vara jättesvårt :)
    Åhh vad härligt jag +a i går jag med:).
    Är nog i vecka 6 och har nog bf runt den 21/7.
  • faerie
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 15:16:36 följande:
    Åhh vad härligt jag +a i går jag med:).
    Är nog i vecka 6 och har nog bf runt den 21/7.
    Vad roligt! Grattis! Första barnet för dig med?
  • faerie
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 15:10:32 följande:

Är de många här inne som har bf runt den 21/7 tror jag att ajg har bf.
    Om de stämmer är jag i vecka 6 idag någon mer?
    Är bara så rädd att något ska hända. 
    Vad har ni för symtom?
    Jag har tunga ömma bröst,tröttare,växtvärk i magen och jobbigt med ryggen har en ryggskada sedan innan. 

Jag har också känt av samma saker som dig. Även lite illamående. Detta är så spännande, jag tycker alla symptom är fascinerande, haha. Har också haft lite av en bökig rygg sedan början av året, men ska fokusera på core-träning så att jag kan stärka ryggen! 
  • faerie
    LoppanSara skrev 2014-11-18 14:41:10 följande:

Jag plussade för snart tre veckor sedan, tror att jag är i vecka 7. Har bokat in ett s.k. hälsosamtal i början av december, men hur och när får man veta datum för bf? Kan man själv räkna ut detta?

Första barnet. Pirrigt, spännande och efterlängtat :)

Du kan få fram det på internet om du googlar räkna ut beräknad födsel! Annars finns det förklaringar på hur det räknas ut manuellt lite överallt också! :)
  • MiaIa90
    faerie skrev 2014-11-18 16:01:42 följande:
    Vad roligt! Grattis! Första barnet för dig med?
    faerie skrev 2014-11-18 16:03:49 följande:
    Jag har också känt av samma saker som dig. Även lite illamående. Detta är så spännande, jag tycker alla symptom är fascinerande, haha. Har också haft lite av en bökig rygg sedan början av året, men ska fokusera på core-träning så att jag kan stärka ryggen! 

Jo de är första barnet för både mig och sambon. 
    Jo jag har inte mått så värst illa en som tur är men kanske kommer. 
    de hjälper jag skulle behöva träna ryggen men har inte orkat göra de. 
    När är din bf?
Svar på tråden BF JULI 2015