• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • PillanJ

Hej! Får jag haka på i denna tråden? Fick + i helgen några dagar före BIM. BF 27/7

• PillanJ

Hej! Får jag haka på I denna tråden? Fick + I helgen några dagar innan BIM. BF 27/7

• PillanJ
    Anna Hbg skrev 2014-11-17 01:20:46 följande:

Hej!

Får jag också hänga på här?

Plussade idag med andra barnet och är nog fortfarande halvt om halvt i chock.

Det som sätter ett lock på lyckan är att jag genomgår en behandling och dr tyckte det var bäst att vänta ca 1 år innan jag blev gravid samt att mannen blev av med jobbet i fredags :(

Ingen fara för barnet med min behandling men kan bli jobbigt för mig och mannen hittar förhoppningsvis snart nytt jobb.

Oj, blev visst hela mitt livs historia här :P

Kontentan av allt är att vi kommer att behålla älskade lilla pricken och det kommer att ordna sig med det andra till slut! :)

Enligt appen jag använder har jag bf 23/7.

minns dig från en BIM-TRÅD. Vad roligt att du är gravid, hoppas din behandling går bra ändå och att mannen din snart hittar nytt jobb!
  • Sept90
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 15:10:32 följande:

Är de många här inne som har bf runt den 21/7 tror jag att ajg har bf.
    Om de stämmer är jag i vecka 6 idag någon mer?
    Är bara så rädd att något ska hända. 
    Vad har ni för symtom?
    Jag har tunga ömma bröst,tröttare,växtvärk i magen och jobbigt med ryggen har en ryggskada sedan innan. 

Jag har bf den 19/7. Är i vecka 6 (5+1). Har nästan precis samma symtom som dig :) ryggont, växtvärk och över natten blev jag även öm i brösten, äntligen haha :) hur gammal är du? Spännande med första barnet :) jag är också orolig. Men känner ändå att det blivit bättre med tiden, första veckan efter + var värst. Ser fram emot inskrivning och bokning av ul denna vecka. Jag har märkt att tiden går snabbare och jag känner mig mindre orolig om jag håller mig sysselsatt och håller mig borta från fl när det går.
  • Anna Hbg

PillanJ: Kul att se dig här också och grattis till plusset! :)

Vilket försök tog det på för dig?

Har pratat med mina läkare och de trodde att det skulle funka ändå.

Ska kolla över mina mediciner nu i veckan och se om jag måste byta ut någon eller så och angående mannens jobb så får det lösa sig. Han har inget annat val än att hitta ett nytt jobb snabbt hihi

Tack för omtanken! :)

• MrsFreud
    Anna Hbg skrev 2014-11-18 10:27:31 följande:

Annalouise:

Känner också att det är för tidigt att berätta nu. Funderar på att köpa en "jag ska bli storebror" t-shirt till sonen som han får ha på sig på julafton och se hur folk reagerar :)

Jag ska på middag på lördag men min ursäkt för att inte dricka är att jag kör.

Du kan inte använda den ursäkten?

Kul idé! :) Vi gjorde något liknande förra året (ja, var gravid då också ) och alla blev glada förutom näst äldsta sonen som skrikandes sprang därifrån. Men jag tycker det är kul med lite annorlunda sätt att berätta för omgivningen om graviditeten. Denna gång vet jag inte hur vi gör, lutar åt att vi bara säger det rakt ut i och med att vi vet att majoriteten kommer reagera negativt. 
  • MiaIa90
    PillanJ skrev 2014-11-18 17:13:42 följande:
    Hej! Får jag haka på i denna tråden? Fick + i helgen några dagar före BIM. BF 27/7
    Självklart får du göra de:).
    Härligt grattis vilken vecka är du i då?
    Sept90 skrev 2014-11-18 17:40:02 följande:
    Jag har bf den 19/7. Är i vecka 6 (5+1). Har nästan precis samma symtom som dig :) ryggont, växtvärk och över natten blev jag även öm i brösten, äntligen haha :) hur gammal är du? Spännande med första barnet :) jag är också orolig. Men känner ändå att det blivit bättre med tiden, första veckan efter + var värst. Ser fram emot inskrivning och bokning av ul denna vecka. Jag har märkt att tiden går snabbare och jag känner mig mindre orolig om jag håller mig sysselsatt och håller mig borta från fl när det går.

Då är vi i samma vecka om nu mitt stämmer. Tyr du inte mår illa gör inte jag en heller. 
    jag är 24år och min sambo 41år första barnet för oss båda. 
    Jo så är de nog men man är orolig men måste se framåt att man väntar barn och inte mf. 
    Vill bara allt ska gå bra har väntat i 3,5år på detta +.
  • PillanJ

Försök nr 4 för oss, för er då?

Anna Hbg skrev 2014-11-18 17:45:26 följande:

PillanJ: Kul att se dig här också och grattis till plusset! :)

Vilket försök tog det på för dig?

Har pratat med mina läkare och de trodde att det skulle funka ändå.

Ska kolla över mina mediciner nu i veckan och se om jag måste byta ut någon eller så och angående mannens jobb så får det lösa sig. Han har inget annat val än att hitta ett nytt jobb snabbt hihi

Tack för omtanken! :)

• PillanJ
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 18:34:23 följande:

Självklart får du göra de:).

Härligt grattis vilken vecka är du i då?Då är vi i samma vecka om nu mitt stämmer. Tyr du inte mår illa gör inte jag en heller. 

jag är 24år och min sambo 41år första barnet för oss båda. 

Jo så är de nog men man är orolig men måste se framåt att man väntar barn och inte mf. 

Vill bara allt ska gå bra har väntat i 3,5år på detta +.

Jag hade äl ganska sent denna månaden men om jag räknar efter senaste mensen är det V5 idag :)
  • Anna Hbg

MrsFreud:

Tänkte antingen göra det eller ev rama in ett foto på sonen när han har tröjan på sig och ge bort det i julklapp till föräldrarna tillsammans med en ultraljudsbild (om vi hunnit få någon på kub tills dess)

Förövrigt var jag också gravid förra året dock lite tidigare :P

PillanJ:

Beror lite på hur man ser det :)

Glömde skyddet i stundens hetta och det räckte visst med en gång :O

Precis när vi bestämt oss för att vänta ett tag med att försöka få syskon så hände det.

Svar på tråden BF JULI 2015