• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • ninni84

skall på vul nästa vecka, de vill göra det då jag åt pergotime för att få ägglossning, så de vill kolla hur måna små liv det är där inne, troligen och förhoppningsvis bara en.

MrsFreud skrev 2014-11-18 20:25:29 följande:
    Här är det vanligtvis RUL som gäller. Jag kommer dock få göra vul på inskrivningen den 9e december. Har de två senaste graviditeterna fått havandeskapsförgiftning, och sist gick det så pass långt att jag fick HELLP, kramper, förlorade medvetandet osv och dottern föddes i v. 27. Så pga detta är det extra koll som gäller, och BM ville därför göra vul redan då. 

fick också HELLP förra graviditeten, i vecka 35, gick väldigt snabbt. det vart akut snitt efter ett par timmar. en väldigt skrämmande upplevelse. inget jag vill gå genom igen. vet du hur stor chans det är att man får det igen. vet att jag fick massa information efter förlossningen men allt är dimmit, mycket som hände då. har ej bokat något BM möte än då de vill göra vul först på gyn mott.

• MrsFreud
    ninni84 skrev 2014-11-18 20:56:49 följande:

skall på vul nästa vecka, de vill göra det då jag åt pergotime för att få ägglossning, så de vill kolla hur måna små liv det är där inne, troligen och förhoppningsvis bara en.

fick också HELLP förra graviditeten, i vecka 35, gick väldigt snabbt. det vart akut snitt efter ett par timmar. en väldigt skrämmande upplevelse. inget jag vill gå genom igen. vet du hur stor chans det är att man får det igen. vet att jag fick massa information efter förlossningen men allt är dimmit, mycket som hände då. har ej bokat något BM möte än då de vill göra vul först på gyn mott.

Önskar att ingen fick vara med om HELLP, men ändå "skönt" att ha någon annan i gruppen som gått igenom samma sak och då kanske har liknande tankar och känslor!

Jag har fått höra att risken att jag skulle få havandeskapsförgiftning igen är liten. Det är vanligast i första graviditeten, medan jag drabbats när jag väntade barn nr 5 och 6. Och nu sist fick jag alltså HELLP, och jag har fått höra att risken att jag ska få detta igen också är väldigt liten, inte minst för att de nu kommer hålla ännu mer koll och göra snitt innan det går så pass långt som det gjorde. Fick HF redan runt v.20 sist, och dottern föddes som sagt i v. 27. Under de veckorna hann jag gå på många tillväxtultraljud, bli inlagd etc så det var många turer fram och tillbaka.
  • Whizzer

Här i Östergötland erbjuds alla KUB samt vanliga RUL, även om man är omföderska

• Kakalfen

Är det någon mer än jag som inte har några symptom över huvud taget? Jag är i v 5+0.

• lillapyret3

Åh, jag har typ alla symtomer man kan ha...

Brukar tredje graviditeten vara värst?

De känns iallafall så.

Har såå sjukligt ont i brösten, de känns som när man var tonåring och börjar få brösten. Så jäkla ont.

Å illamåendet, det är hemskt! Har ni nå tips mot de? Både i förrgår och igår har de varit hemskt! Mår illa bara jag tänker på att jag måste äta. Är inte sugen på nånting. Än så länge behöver jag inte kräkas, men ibland känns de som att de vore skönt å göra de så man får bort känslan. Men de är verkligen heeeela tiden! :/

• Ulrika1982

Illamående - jag äter mycket soppor (lätt konsistens att svälja, och nyttigt beroende på vad man har i) och håller helt enkelt för näsan (i mitt fall äcklas jag till stor del av doft och smak). Innan jag släpper näsan dricker jag en massa vatten för att bli av med smaken :)

Andra tipset är seaband!!!

lillapyret3 skrev 2014-11-19 07:01:38 följande:

Åh, jag har typ alla symtomer man kan ha...

Brukar tredje graviditeten vara värst?

De känns iallafall så.

Har såå sjukligt ont i brösten, de känns som när man var tonåring och börjar få brösten. Så jäkla ont.

Å illamåendet, det är hemskt! Har ni nå tips mot de? Både i förrgår och igår har de varit hemskt! Mår illa bara jag tänker på att jag måste äta. Är inte sugen på nånting. Än så länge behöver jag inte kräkas, men ibland känns de som att de vore skönt å göra de så man får bort känslan. Men de är verkligen heeeela tiden! :/

• februaribebis

Känner igen det här med gravidsymptom som avtar. Lite samma här. Dagen då jag plussade (BIM-1) hade jag jätte bröstvårtor och galet trött. Även blixtrande huvudvärk som försvinner lika fort som den kommer. Men nu, tre dagar efter har jag mindre tycker jag. Eller känner man efter för mycket? Svider lite i brösten, lätt illamående och väldigt svullen mage. Samtidigt som man vill ha massor med symptom så borde man ju vara glad för att få mår bra, tex inte kräkas massor. Man är lite lustig. Jag försöker tänka så att det finns de som inte känner något alls och ändå fullföljer graviditeten så jag försöker att inte oroa mig men det är inte så lätt. Ska man se ett missfall normalt sett som helt normalt eller höjer det risken för missfall igen?

• Mima
    Kakalfen skrev 2014-11-19 06:41:04 följande:

Är det någon mer än jag som inte har några symptom över huvud taget? Jag är i v 5+0.

Jag har inte heller nå symtom! V 5+1 är jag !
  • faerie
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 16:13:05 följande:
    faerie skrev 2014-11-18 16:03:49 följande:
    Jag har också känt av samma saker som dig. Även lite illamående. Detta är så spännande, jag tycker alla symptom är fascinerande, haha. Har också haft lite av en bökig rygg sedan början av året, men ska fokusera på core-träning så att jag kan stärka ryggen! 

Jo de är första barnet för både mig och sambon. 
    Jo jag har inte mått så värst illa en som tur är men kanske kommer. 
    de hjälper jag skulle behöva träna ryggen men har inte orkat göra de. 
    När är din bf?
    Samma här :) Jag tror att vårt bf är runt 22-24/7 svårt att säga, har bara räknat på egen hand, men någon gång där. Ska träffa barnmorskan den 8 dec, så då får väl hon räkna ut ett datum också! 

Hade massor av växtvärk inatt, hehe men illamående har avtagit något. Känner mig faktiskt inte så himla orolig, det som sker, det sker. Läste dock nu att man ska begränsa kaffeintaget till max 3 koppar om dagen! Brukar dricka cirka 4-5, så får hålla igen lite nu Skrattande
Svar på tråden BF JULI 2015