ninni84 skrev 2014-11-18 20:56:49 följande:
skall på vul nästa vecka, de vill göra det då jag åt pergotime för att få ägglossning, så de vill kolla hur måna små liv det är där inne, troligen och förhoppningsvis bara en.
fick också HELLP förra graviditeten, i vecka 35, gick väldigt snabbt. det vart akut snitt efter ett par timmar. en väldigt skrämmande upplevelse. inget jag vill gå genom igen. vet du hur stor chans det är att man får det igen. vet att jag fick massa information efter förlossningen men allt är dimmit, mycket som hände då. har ej bokat något BM möte än då de vill göra vul först på gyn mott.
Önskar att ingen fick vara med om HELLP, men ändå "skönt" att ha någon annan i gruppen som gått igenom samma sak och då kanske har liknande tankar och känslor!
Jag har fått höra att risken att jag skulle få havandeskapsförgiftning igen är liten. Det är vanligast i första graviditeten, medan jag drabbats när jag väntade barn nr 5 och 6. Och nu sist fick jag alltså HELLP, och jag har fått höra att risken att jag ska få detta igen också är väldigt liten, inte minst för att de nu kommer hålla ännu mer koll och göra snitt innan det går så pass långt som det gjorde. Fick HF redan runt v.20 sist, och dottern föddes som sagt i v. 27. Under de veckorna hann jag gå på många tillväxtultraljud, bli inlagd etc så det var många turer fram och tillbaka.