• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ellonbellon

Våra familjer vet redan, men vänner, övrig släkt och andra får vänta till efter vecka 12. Skulle aldrig kunna undanhålla från familjen, blir det missfall så vill jag ha deras stöd.

Är i vecka åtta nu så är klar med vecka tolv på annandagen :)

• vattenmelodin

Hej! Tjejer!! Hur mår ni? Igår hade jag en liten aprikosfärgad flytning. (Ursäkta!!) hade en nästan likadan förra fredagen. Är det någon som haft det oxå? Är så himla nervös.. :( ska på vul på onsdag så hopppas verkligen allt är som det ska.

Annars har jag mensvärk från och till. Lite illamående om kvällarna och superömma bröst. Slöa tarmar och ingen direkt matlust. Om man ändå kunde sluta och nojja.

Kram på er!!

• Sept90

Jag har berättat för ett par vänner redan, mest för att jag samtidigt fick veta att en av dom också är gravid, en vecka före mig :) familjen kommer att få veta på julafton, då är jag inne i vecka 11 och så har vi vart på vul då också, som förhoppningsvis går bra. Skitjobbigt att inte berätta för mamma, men det blir lättare och lättare med tiden att ljuga och hålla tyst när man ses :)

• MrsFreud

Vi planerar att vänta tills efter jul och nyår. Jag har berättat för tre av mina vänner, men annars är det ingen mer som vet (förutom min man, såklart). Svårt att veta vilka som anar något och inte. Och det är ju inte det lättaste att hålla en sån här hemlighet för barnen när man mår illa och är riktigt trött hela tiden. Vi får se hur det går. 

• April 99

Hej, hoppar in här.förra fredagen fick vi ett positivt resultat. Så nu väntar vi vårt tredje

• Anna Hbg

Är nervös inför att berätta framförallt eftersom mannen blev av med jobbet ett par dagar innan vi fick reda på att vi väntar barn. Är rätt övertygade att det kommer att lösa sig snabbt iof men ändå :/

Ska försöka hålla oss till jul eftersom vi ska ha det hemma hos oss i år med båda våra familjer känns det som ett bra tillfälle att berätta. Sen åker svärföräldrarna till Thailand i 6 veckor och är inte hemma förrän i början av februari igen.

Har beställt en "Jag ska bli storebror" t-shirt till sonen nu som vi tänkte sätta på honom under en anna tröja som vi tar av under kvällen och sen är det bara att vänta på att folk upptäcker vad det står på t-shirten :P

• Minifer
    April 99 skrev 2014-11-23 12:32:29 följande:
    Hej, hoppar in här.förra fredagen fick vi ett positivt resultat. Så nu väntar vi vårt tredje smile1.gif
    Hurra! Grattis! Jag med =)

Vi har berättat för vår närmaste familj och närmsta vänner. Jag resonerar som så att jag berättar för de jag skulle berätta för om ev missfall. Sedan är jag helt värdelös på att ljuga, så skulle någon reagera på något och fråga mig rakt ut, så skulle jag säga som det var =)
  • Alvolina
    jag och mina små skrev 2014-11-22 21:37:17 följande:

Illamående och ömma bröst är här. Kräktes i morse, blä!

Tråkigt:( jag längtar så tills denna perioden är över så att man får börja må lite bättre igen. Här går det väldigt upp och ner. Igår var jag i princip symtomfri. Idag mår jag hemskt illa, kräkts och är otroligt trött.
  • Sept90

Vilken vecka är ni i som har problem med illamående och kräkningar? Vet att man kan ha tur och slippa, men jag väntar på en liten släng av illamående iaf. Känns som att det är ett väldigt vanligt symtom.

• Trassla

Är så otroligt trött och mår illa på dagarna. Morgonen är ingen fara än så länge. Är i V5.

Svar på tråden BF JULI 2015