• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Ulrika1982

Det ena smittar, men inte det andra? :)

jag menar mest att bara för att man är (riktigt) illamående spyr man inte alltid. Förra grav mådde jag riktigt illa, men spydde bara 3 gånger. Dessutom känner jag mig bättre när jag "försöker rycka upp mig" och distraheras av jobb.

Tre tips som fungerar ok för mig: äta regelbundet, seaband och att sova mycket (jätteskillnad på när jag sovit 6.5 eller 8.5 timme)!

Minifer skrev 2014-11-24 00:32:08 följande:

Tack för alla svar och grattis Fabulous!

Tycker det är jäkligt konstigt egentligen, att ett tillstånd där man ligger och spyr är det självklart att man skall vara hemma, medan ett annat som går ut på samma sak, då skall man minsann till jobbet. .. Själv har jag aldrig mått så illa att jag spytt under graviditet och hoppas jag slipper det nu med, men lider massor med er som blir så dåliga!! Ni har verkligen min fulla sympati!

• April 99

Skönt att höra att fler har svullnat upp på magen. Kikade på kortet på gravidmage i v.14 på tvåan och förvånades över att jag då var typ dubbelt så stor som vid samma tild med ettan, o typ som jag ser ut nu (hmm)

Att jobba när man mår illa är skitjobbigt, men jag har de andra graviditeterna talat om för några nära kollegor för att ha stöttning. Än har inte illamåendet tagit fart denna gång, men borde dyka upp snart. Blä.

Har inte hunnit läsa in mig på alla, men uppfatttat att det är fler som väntar trean :)

• MiaIa90
    doccah skrev 2014-11-24 19:30:16 följande:
    När brukar man ringa Mvc för inskrivning? :)
    Jag ringde bm direkt när jag +a och fick hälsosamtal redan denna vecka sedan inskrivning några veckor efter de tror jag. 
  • Jennie89
    doccah skrev 2014-11-24 19:30:16 följande:

När brukar man ringa Mvc för inskrivning? :)

Jag ringde idag (6+2) och de ville att jag skulle komma på hälsosamtal redan på onsdag men jag fick slå ihop hälsosamtalet med inskrivning och det blir den 12/12 ( 8+6) sist hade jag det först v 11.
    Jag ringde senare sist, men denna gången vill jag ha samma bm så kändes som det var bäst att ringa redan nu :)
    Aug-13 - T
  • isaochbel

Hej tjejer. Hoppar in här hos er. Väntar mitt tredje barn med Bf 22/7. Mår illa som attans och kräks några ggr om dagen, är så orolig att det ska bli som med min första (dotter) då jag låg inlagd ca 6 månader på grund av kräkningar. Med tvåan (sonen) mådde jag bra och kräktes kanske 3 ggr sammanlagt. Om det följer samma mönster så är det säkert en liten tjej där inne.

• Alvolina
    isaochbel skrev 2014-11-24 20:04:06 följande:

Hej tjejer. Hoppar in här hos er. Väntar mitt tredje barn med Bf 22/7. Mår illa som attans och kräks några ggr om dagen, är så orolig att det ska bli som med min första (dotter) då jag låg inlagd ca 6 månader på grund av kräkningar. Med tvåan (sonen) mådde jag bra och kräktes kanske 3 ggr sammanlagt. Om det följer samma mönster så är det säkert en liten tjej där inne.

Åh stackare! Se till att få hjälp så fort du kan, antar att de vanliga råden inte är till så stor nytta. Drick mycket är väl det enda som alltid är viktigt.

Jag kräktes väldigt mycket med min son men mår lite bättre denna gång. Illamåendet är där och jag kan lätt få kväljningar men det kommer sällan upp något.
  • bubbelibubbeli

Ihhhhh! Idag var vi på ett tidigt ultraljud eftersom BM var lite osäker på graviditetslängden. Behövde inte ens göra ett VUL utan vi såg tydligt det lilla hjärtat slå genom vanligt UL. Smulan mätte 1,72 cm så vecka 8 blev vi beräknade till så det beräknade förlossningsdatumet blir i början av juli, runt 6/7. Tjohhhoooo!

• Trassla

Ååååå vad härligt.

Jag ska på hälsosamtal i morgon. Inskrivning får jag först 19 januari. Detta är såååå spännande :)

• FabulousMom
    April 99 skrev 2014-11-24 18:41:11 följande:

Har inte hunnit läsa in mig på alla, men uppfatttat att det är fler som väntar trean :)

Vad roligt att flera väntar trean, jag är först i mitt umgänge med att vänta 3e barnet så har inte riktigt någon att jämföra med. Jag har dock inte hunnit smälta det än och kommer väl inte riktigt våga tänka på det förrän om nån vecka.. 

---

Ang. inskrivning tänkte jag vänta med att ringa tills vecka 12, men det är kanske då man bör skriva in sig? För då kan det ju vara bra att ringa ett tag innan så att man får en tid.

Det kanske är bättre om jag ringt för att skriva in mig om jag får mitt hemska illamående också, jag var som sagt sjukskriven för det från vecka 8 förra graviditeten. Allt som allt var jag sjukskriven 7 månader (risk för att föda för tidigt) så jag kan inte riktigt vänja mig vid tanken att jobba hela denna graviditeten.. En tjej på mitt jobb är i v. 38 nu och jobbar ändå, alla är vi ju olika men jag har verkligen mått hemskt under mina graviditeter medkräkningar, viktnedgång, foglossning och risk för förtidsbörd.. Jaja, man ska väl inte ta ut olyckan i förtid, det kan ju gå bra ändå
    - Pojke 2008 - Pojke 2013 -
Svar på tråden BF JULI 2015