• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Minifer
    FabulousMom skrev 2014-11-24 23:04:11 följande:
    Vad roligt att flera väntar trean, jag är först i mitt umgänge med att vänta 3e barnet så har inte riktigt någon att jämföra med. Jag har dock inte hunnit smälta det än och kommer väl inte riktigt våga tänka på det förrän om nån vecka.. 

---

Ang. inskrivning tänkte jag vänta med att ringa tills vecka 12, men det är kanske då man bör skriva in sig? För då kan det ju vara bra att ringa ett tag innan så att man får en tid.

Det kanske är bättre om jag ringt för att skriva in mig om jag får mitt hemska illamående också, jag var som sagt sjukskriven för det från vecka 8 förra graviditeten. Allt som allt var jag sjukskriven 7 månader (risk för att föda för tidigt) så jag kan inte riktigt vänja mig vid tanken att jobba hela denna graviditeten.. En tjej på mitt jobb är i v. 38 nu och jobbar ändå, alla är vi ju olika men jag har verkligen mått hemskt under mina graviditeter medkräkningar, viktnedgång, foglossning och risk för förtidsbörd.. Jaja, man ska väl inte ta ut olyckan i förtid, det kan ju gå bra ändå smile1.gif
    Jag väntar också nr. 3 =) Håller tummarna stenhårt för att du slipper må så dåligt denna gång!
    Ulrika1982 skrev 2014-11-24 13:00:28 följande:
    Det ena smittar, men inte det andra? :)

jag menar mest att bara för att man är (riktigt) illamående spyr man inte alltid. Förra grav mådde jag riktigt illa, men spydde bara 3 gånger. Dessutom känner jag mig bättre när jag "försöker rycka upp mig" och distraheras av jobb.

Tre tips som fungerar ok för mig: äta regelbundet, seaband och att sova mycket (jätteskillnad på när jag sovit 6.5 eller 8.5 timme)!
    Tack för tipsen :)
  • Minifer
    Hannely skrev 2014-11-25 11:49:51 följande:
    Hoppar in här, går in i v.6 idag! Plussade i helgen, oväntat... Andra barnet, har en dotter på 19 månader. Lite chockad men glad :)
    Stort grattis och välkommen! =)

Åh jag vill också veta när jag komma på inskrivning! Sitter och väntar på att bli remitterad. Känns skönt när man är inskriven och med i systemet liksom
  • Trassla

Nu har jag berättat för min 12åriga dotter att hon blir storasyster l sommar.

Hon började gråta. Blev så chockad. Många kramar och mycket mys hela kvällen. Många skratt och knäppa namnförslag. Men hon är lycklig. Jag gråter en skvätt till av lättnad.

• MrsFreud
    Trassla skrev 2014-11-25 20:11:23 följande:

Hon började gråta. Blev så chockad. Många kramar och mycket mys hela kvällen. Många skratt och knäppa namnförslag. Men hon är lycklig. Jag gråter en skvätt till av lättnad.

Åh vad härligt! Kul att dottern blev så glad!
  • Ulrika1982

Åh vad mysigt!!!!

Trassla skrev 2014-11-25 20:11:23 följande:

• Ulrika1982

Ska på VUL imorgon (7+6) och är jättenervös!!!! Bara för att jag inte känner illamående och ont i brösten som förra gången (med dottern) får jag för mig att jag inte har några symptom... :( hoppas se en liten buse i magen imorgon (i så fall gissar jag pojke :))

• April 99

Så där ja då kom "hungrig som en varg" och illamåendet som ett brev på posten. Hoppas på mild variant, med första mådde jag illa dygndt runt till v.14 ungefär, sen bara morgon kväll o vid trötthet o hunger (dvs mest hela tiden) trodde då på tjej men blev en pojk :)

Jag fick plus en fredag o ringde mvc på måndag för att fråga en sak gällande mina allergier o då ville hon boka in ett hyffsat tidigt besök trots att det var trean. Så 8/12 ska jag dit, då passerat fulla 7 veckor tror jag(smått förvirrad med räkningen denna gång)

• fashionista

Någon som är sugen på att haka på en grupp för oss som väntar barn i Sthlm? Typ där vi kan prata om graviditeten, följa varandra men även träffas under graviditeten och mammaledigheten sedan vore inte de kul?

• Sept90

Nu kommer jag förmodligen att få blandade svar. Men hur gör ni med gravidolja? Smörjer ni kroppen, eller har gjort? Har både hört att det endast är genetiskt med bristningar och att det inte hjälper om man smörjer, men också hört att olja är bra mot det när huden töjs. Är endast i v 7 nu så magen har inte kickat igång. Men det har brösten så jag skulle nog vilja börja smörja med något. Någon som har nåt bra tips?

• kajsaD

smörjde massor med ettan, inte ett dugg med tvåan och har fått lika mycket bristingar båda gångerna. Tror att det är genetiskt men det är säkert också olika om det hjälper eller ej.

Nu har jag så mycket lös hud så jag tror inte att det blir några nya bristingar för mig - man kan ju alltid hoppas :)

Finns ju alla möjliga oljor på nätet men jag har använt mig av olivolja...

Svar på tråden BF JULI 2015