FabulousMom skrev 2014-11-24 23:04:11 följande:
Vad roligt att flera väntar trean, jag är först i mitt umgänge med att vänta 3e barnet så har inte riktigt någon att jämföra med. Jag har dock inte hunnit smälta det än och kommer väl inte riktigt våga tänka på det förrän om nån vecka..
---
Ang. inskrivning tänkte jag vänta med att ringa tills vecka 12, men det är kanske då man bör skriva in sig? För då kan det ju vara bra att ringa ett tag innan så att man får en tid.
Det kanske är bättre om jag ringt för att skriva in mig om jag får mitt hemska illamående också, jag var som sagt sjukskriven för det från vecka 8 förra graviditeten. Allt som allt var jag sjukskriven 7 månader (risk för att föda för tidigt) så jag kan inte riktigt vänja mig vid tanken att jobba hela denna graviditeten.. En tjej på mitt jobb är i v. 38 nu och jobbar ändå, alla är vi ju olika men jag har verkligen mått hemskt under mina graviditeter medkräkningar, viktnedgång, foglossning och risk för förtidsbörd.. Jaja, man ska väl inte ta ut olyckan i förtid, det kan ju gå bra ändå

Jag väntar också nr. 3 =) Håller tummarna stenhårt för att du slipper må så dåligt denna gång!
Ulrika1982 skrev 2014-11-24 13:00:28 följande:
Det ena smittar, men inte det andra? :)
jag menar mest att bara för att man är (riktigt) illamående spyr man inte alltid. Förra grav mådde jag riktigt illa, men spydde bara 3 gånger. Dessutom känner jag mig bättre när jag "försöker rycka upp mig" och distraheras av jobb.
Tre tips som fungerar ok för mig: äta regelbundet, seaband och att sova mycket (jätteskillnad på när jag sovit 6.5 eller 8.5 timme)!
Tack för tipsen :)