• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • doccah
    Jennie89 skrev 2014-11-24 20:04:02 följande:
    Jag ringde idag (6+2) och de ville att jag skulle komma på hälsosamtal redan på onsdag men jag fick slå ihop hälsosamtalet med inskrivning och det blir den 12/12 ( 8+6) sist hade jag det först v 11.
    Jag ringde senare sist, men denna gången vill jag ha samma bm så kändes som det var bäst att ringa redan nu :)
    Aug-13 - T
    Aha tack! Jag tänkte med ringa denna veckan (v 5) för jag vet att de säkert är många som vill dit innan jul/nyår. Vill helst göra ett vul med i v 8 typ för att lugna min oroliga själ.. Så de måste ju bli v 51. Vi får se vad bm säger, hon är ganska tjurig ^^
  • chilibean
    Ulrika1982 skrev 2014-11-24 13:00:28 följande:

Det ena smittar, men inte det andra? :)

jag menar mest att bara för att man är (riktigt) illamående spyr man inte alltid. Förra grav mådde jag riktigt illa, men spydde bara 3 gånger. Dessutom känner jag mig bättre när jag "försöker rycka upp mig" och distraheras av jobb.

Tre tips som fungerar ok för mig: äta regelbundet, seaband och att sova mycket (jätteskillnad på när jag sovit 6.5 eller 8.5 timme)!

Jag håller med dig...mår illa mest helatiden men kräks oftast inte. Jag biter igen och fortsätter jobba och de flesta dagarna går det ju faktiskt väldigt bra. Nu har jag också lärt mig hantera mitt hunger och käkar helatiden. Seaband skaffade jag också och har de på mig alltid förutom när jag duschar, egentligen vet jag inte om de fungerar eller inte men jag tänker att det fungerar och då känns det som de verkligen gör det hahaha. Man får lura sig själv lite ;) är på 7+5 nu och jag går och lägger mig redan klockan 20:30. Innan jag var gravid la jag mig alltid runt 00:00.

Min man har också gett mig massor med stöd. Mitt arbete ta nästan all mig energi och när jag kommer hem så orka jag verkligen inte lyfta ett finger och han fixar all hushållsarbete, inköp och låter mig vila precis så mycket som jag behöver. Vi väntar vårt första barn och det lär vara svårare för de som har småbarn sedan tidigare som behöver tas hand om. Men detta tillståndet går ju oftast över runt vecka 14(?) jag sitter och räknar dagarna tills dess :)
  • kajsaD
    April 99 skrev 2014-11-24 18:41:11 följande:

Skönt att höra att fler har svullnat upp på magen. Kikade på kortet på gravidmage i v.14 på tvåan och förvånades över att jag då var typ dubbelt så stor som vid samma tild med ettan, o typ som jag ser ut nu (hmm)

Att jobba när man mår illa är skitjobbigt, men jag har de andra graviditeterna talat om för några nära kollegor för att ha stöttning. Än har inte illamåendet tagit fart denna gång, men borde dyka upp snart. Blä.

Har inte hunnit läsa in mig på alla, men uppfatttat att det är fler som väntar trean :)

jag väntar också nummer 3 :)

jag ska på inskrivning i dag och då ska jag ta upp frågan om ul. Jag sover så himla illa för att jag oroar mig och jag är säker på att det släpper om jag får se att det är någon där inne och inte ett monster eller inget alls..

Annars verkar det mesta återgå till det normala med mig. inte lika illa mående eller snurrig längre. Är otroligt allergisk bara och vill inte medicinera men ska kolla upp de senaste rönen på det området med.

Apropå kula - jodå - jag har en verklig sådan. Känns som den sticker ut från magen. Så förvånad att det syns (för mig ) så pass mycket redan.  Jag har lite padding kvar sen förra gången så det sticker ut lite extra.

den här gången ska jag verkligen inte gå upp massor i vikt!  
  • kajsaD

Jag har föresten jobbat genom hela mina tidigare graviditeter - ända fram till en vecka innan bf.  Och det har gått hur bra som helst. För mig har det nästan varit bättre. Jag är inte så bra på att vara hemma och inte göra någonting... Då kommer jag på en miljon projekt och så blir allt bara kaos.

så jag gissar att om inget oförutsett händer denna gång så kommer jag jobba hela vägen fram till sommaren...

• fashionista

Någon mer som har problem med kramper och diarrer? Värst på mornarna och lunch/middag när jag jobbar.. Har IBS oxå så de förvärrar väl :-/

• Hannely

Hoppar in här, går in i v.6 idag! Plussade i helgen, oväntat... Andra barnet, har en dotter på 19 månader. Lite chockad men glad :)

• kajsaD

nu har jag varit hos BM för inskrivning.  hon gick med på att jag ska få ett tidigt ul så det är skönt. Då kanske jag kan sluta oroa mig så förbenat. :)

Hon tog också min puls och den är verkligen låg så det är inte konstigt att jag känt mig yr. Den är 110/30 och då vilade jag inte ens innan. Så jag fick tipset att inte sitta så mycket still utan röra på mig i köer och sånt.

Annars är det inte så många besök nu med trean utan jag ska dit i mars igen.

• MrsFreud
    kajsaD skrev 2014-11-25 13:11:17 följande:

nu har jag varit hos BM för inskrivning.  hon gick med på att jag ska få ett tidigt ul så det är skönt. Då kanske jag kan sluta oroa mig så förbenat. :)

Hon tog också min puls och den är verkligen låg så det är inte konstigt att jag känt mig yr. Den är 110/30 och då vilade jag inte ens innan. Så jag fick tipset att inte sitta så mycket still utan röra på mig i köer och sånt.

Annars är det inte så många besök nu med trean utan jag ska dit i mars igen.

I mars?? Låter väldigt långt borta... Nu har jag visserligen har komplikationer de senaste två graviditeterna, och förra gången sprang jag till BM en gång i veckan sista veckorna (blev sedan snitt i v.27). Men även de graviditeter där jag inte haft några komplikationer har jag gått oftare hos BM, men det varierar ju säkert beroende på vart man bor då??
  • kajsaD
    MrsFreud skrev 2014-11-25 13:18:41 följande:
    I mars?? Låter väldigt långt borta... Nu har jag visserligen har komplikationer de senaste två graviditeterna, och förra gången sprang jag till BM en gång i veckan sista veckorna (blev sedan snitt i v.27). Men även de graviditeter där jag inte haft några komplikationer har jag gått oftare hos BM, men det varierar ju säkert beroende på vart man bor då??
    Jo det är ju en bit bort MrsFreud.  Och det kommer att bli oftare ju närmare bf jag kommer.   Men med den senaste var jag inte heller hos BM mer än två ggr på de första 6 månaderna, sedan 1 ggr i månaden fram till sista månaden och då 1 ggr i veckan tror jag. Hade jag sedan gått över tiden hade det varit ännu mera ofta.

Men med dina tidigare komplikationer kommer du bli kallad oftare gissningsvis. Jag har ju inte haft komplikationer med undantag för lågt blodtryck under någon av mina grav.

Jag bor i Stockholm och det är klart att det kanske skiljer sig från vilket län man tillhör?
  • MrsFreud
    kajsaD skrev 2014-11-25 13:27:10 följande:
    Jo det är ju en bit bort MrsFreud.  Och det kommer att bli oftare ju närmare bf jag kommer.   Men med den senaste var jag inte heller hos BM mer än två ggr på de första 6 månaderna, sedan 1 ggr i månaden fram till sista månaden och då 1 ggr i veckan tror jag. Hade jag sedan gått över tiden hade det varit ännu mera ofta.

Men med dina tidigare komplikationer kommer du bli kallad oftare gissningsvis. Jag har ju inte haft komplikationer med undantag för lågt blodtryck under någon av mina grav.

Jag bor i Stockholm och det är klart att det kanske skiljer sig från vilket län man tillhör?
    Har tidigare bott i Stockholm, men bor sedan ca ett år i ett annat län. Ja, jag vet redan nu att det kommer att bli täta kontroller. Har inskrivning bokad, där jag även kommer få göra VUL. Känns bra att det är täta kontroller nu, även om jag självklart är rädd för att samma sak ska hända igen. 

Har du fått tid för ditt tidiga UL?
Svar på tråden BF JULI 2015