• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Jennie89

De flesta av våra vänner vet att vi försöker få barn så jag berättade för min närmsta vän bara ett par dar efter plusset. Annars vet ingen förutom min massör :) Vi hoppas på att höra hjärtljud till jul och kunna berätta våra föräldrar då och eftersom nyår ska firas här lär jag få berätta för de närmsta vännerna då. 

I helgen har jag kunnat äta varm mat *tjoho*

Aug-13 - T
  • Minifer

Ni som mår illa och kräks och så, hur gör ni med jobb? Går ni dit eller sjukskriver ni er? Jag mår själv inte alls illa än, men räknar med att det dyker upp förr eller senare. Har inte haft sysselsättning i början av graviditet innan, så vet inte riktigt hur man brukar göra med jobb/skola om man mår jättedåligt? Jag pluggar på högskolan

• februaribebis

Vilken vecka började ni få riktigt tydliga symptom? Jag har haft diffusa 1,5 vecka som lätt illamående, lite halsbränna...ja lite av varje liksom.

• Ulrika1982
    Minifer skrev 2014-11-23 17:19:44 följande:

Ni som mår illa och kräks och så, hur gör ni med jobb? Går ni dit eller sjukskriver ni er? Jag mår själv inte alls illa än, men räknar med att det dyker upp förr eller senare. Har inte haft sysselsättning i början av graviditet innan, så vet inte riktigt hur man brukar göra med jobb/skola om man mår jättedåligt? Jag pluggar på högskolan

Jag har hitintills klarat mig ok, men mått riktigt illa i början av denna och under 8 veckor av förra graviditeten. Då illamående pga graviditet inte är skäl för sjukskrivning är det ju bara att gå dit? Eller har jag missuppfattat reglerna? Första dagarna sjukskrev jag mig Dick för att jag ville se var mins gränser gick (dvs rörde mig som vanligt hemma och försökte äta). Mest för att se om jag skulle spy eller bara var illamående :)
  • hallonlakrits1
    blackpeach skrev 2014-11-20 17:40:12 följande:

Är också superyr.... Kan knappt gå. Svettas och fryser omvartannat. På kurs med jobbet i Spanien. All inclusive. Har sagt att jag går penicillin men vet inte vem som tror mig. Vill bara åka hem. Maten är skitäcklig och alla är fulla. :(

All inclusive låter annars helbra när man är gravid och extra hungrig GladTungan ute trist om maten är äcklig dock..
  • blackpeach
    hallonlakrits1 skrev 2014-11-23 19:25:48 följande:
    All inclusive låter annars helbra när man är gravid och extra hungrig GladTungan ute trist om maten är äcklig dock..
    Haha. Ja men maten är verkligen pest. Har gått ut och ätit när jag hunnit.
  • April 99

Jag är harmoni som tusan o ömma bröst o skulle magen, men räknar bara Merrill illamående börJara. Har mått sjuuuuukt illa med bägge pojkarna och de har dykt upp runt vecka 6. Har dålig koll på hur man räknar men väl 5 fula veckor iaf så närsom :(

Är också nervös för att berätta. När yngsta sonen fortfarande var bebis så insjuknade mi kronisk njursvikt. Kommer behöva transplantation inom några år(min pappaspappa är godkänd donator) så vet att främst svärmor tycker att vi har nog med allt vi redan har, två barn, jobb, sjukhusbesök, hus osv. Men längtan vvar för stark. Vi vill inte låta sjukdomen styra allt.

• Jennie89

Man får gå till läkare isåfall och bli sjukskriven, det känner jag flera som har blivit. www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/graviditetsillamaende men det är väl först efter att man testat "allt". 
    Aug-13 - T
  • Anehhs

Jag jobbar på som vanligt, jobbar ständig natt och ibland tar de verkligen emot att gå dit när illamåendet är som värst. Det är bara att bita ihop och jag försöker äta ofta men lite, funkar bra än så länge.
Svar på tråden BF JULI 2015