• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • FabulousMom

Hej, jag plussade idag och har BF 30/7 enligt uträknaren här på FL. Har inte berättat för någon förutom mannen, planerar att vänta så länge som möjligt MEN nu när jag läser här och ser att ni pratar om illamående och jobb ville jag skriva. 

Jag jobbar inom restaurang och min förra graviditet blev jag sjukskriven med en gång när illamåendet kom igång eftersom jag kräktes minst 20 gånger om dagen, det blev ohållbart att jobba och jag var så svag och trött. 

Jag vill som sagt dölja graviditeten så länge som möjligt, men om jag börjar kräkas på jobb (är extremt luktkänslig som gravid och kräks av typ alla starka lukter, vilket vi har fullt av på jobb) så funkar ju inte det eftersom man inom restaurangbranchen är extremt överförsiktiga för magsjukor osv. De kommer ju antingen tro att jag är magsjuk eller fatta att jag är gravid. Jag vill ändå inte berätta att jag är gravid innan v. 12 så vad gör man?

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • asamia

Funderar ocksa pa nar att beratta. Det hade varit kul att beratta for barnen och familjen till jul (kommer vara i v 10 da), men det beror lite pa hur det blir med illamaendet den har gangen. Jag vill inte att barnen ska vara oroliga, sa om jag blir illamaende sa att det marks berattar vi tidigare, i alla fall for dem.

• Minifer

Tack för alla svar och grattis Fabulous!

Tycker det är jäkligt konstigt egentligen, att ett tillstånd där man ligger och spyr är det självklart att man skall vara hemma, medan ett annat som går ut på samma sak, då skall man minsann till jobbet. .. Själv har jag aldrig mått så illa att jag spytt under graviditet och hoppas jag slipper det nu med, men lider massor med er som blir så dåliga!! Ni har verkligen min fulla sympati!

• Alvolina
    FabulousMom skrev 2014-11-23 22:18:32 följande:

Hej, jag plussade idag och har BF 30/7 enligt uträknaren här på FL. Har inte berättat för någon förutom mannen, planerar att vänta så länge som möjligt MEN nu när jag läser här och ser att ni pratar om illamående och jobb ville jag skriva. 

Jag jobbar inom restaurang och min förra graviditet blev jag sjukskriven med en gång när illamåendet kom igång eftersom jag kräktes minst 20 gånger om dagen, det blev ohållbart att jobba och jag var så svag och trött. 

Jag vill som sagt dölja graviditeten så länge som möjligt, men om jag börjar kräkas på jobb (är extremt luktkänslig som gravid och kräks av typ alla starka lukter, vilket vi har fullt av på jobb) så funkar ju inte det eftersom man inom restaurangbranchen är extremt överförsiktiga för magsjukor osv. De kommer ju antingen tro att jag är magsjuk eller fatta att jag är gravid. Jag vill ändå inte berätta att jag är gravid innan v. 12 så vad gör man?

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
    Du får nog tyvärr ta risken att berätta om du börjar må så dåligt, även innan v.12. Jag har tyckt det varit skitjobbigt att ljuga och stänga folk ute genom att dra mig undan. Det blev inte hållbart när det började påverka jobbet. Missfallsrisken är vad den är. Du får vara tydlig med att det är tidigt och att vad som helst kan hända men just nu mår du inte bra. Berätta bara för de du har förtroende för, de som måste veta så att säga. Det är synd att det ska vara sån tabu med missfall och att berätta tidigt.
  • idapida66

halloj! jag plussade för två veckor sen, så är nu i vecka 9, är beräknad den 3 juli 2015, med mitt första barn;) fick också ett mf tidigare i år, så håller tummarna att de går vägen denna gång;) håller tummarna för dig också!

milliee skrev 2014-10-23 10:01:11 följande:
    Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)

Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Mikesfru

Apropå att berätta eller inte: jag har tidigare inte velat berätta före v 12-14, men efter mitt MA nu i sommar har jag berättat för de närmsta och min chef, för skulle det gå åt skogen igen tror jag att bakslaget blir desto jobbigare att hantera och behöver då förståelse och överseende. MEN hoppas såklart att allt går bra - har ömsom en jättebra känsla och ömsom oroar mig för allt!

• kajsaD

Vi kommer skicka sms vid nyår och önska gott nytt år från oss fem..... vi har två barn sedan tidigare så detta blir nr tre.

Jag vågas inte riktigt glädjas änniu. Är orolig för missfall, missed abotion ( har haft det förut) och att ngt ska vara fel . När alla sådanna tester är färdiga kommer jag koppla av mer.

Enligt uträkningen är jag ivecka 7, men jag undrar om det inte är fel. Kan känna så mycket mer nu än tidigare i vecka 7.  Märkligt. Samtidigt kanske kroppen känner igen det tidigare nu.

ska på inskrivning i morgon. Är fortfarande trött med ömma bröst men för övrigt går det bra. Mitt största problem nu är att jag är allergisk så jag tappar rösten och blir snuvig. Men alla andra grav har jag blivit avrådd att äta mediciner så det är väl bara att härda ut. Hoppas det fryser snart - för då brukar jag bli bättre.... lite jobbigt att vara "sjuk" på jobbet så länge.
    Jag är dessutom rätt ny på jobbet så detta kommer inte bli deras bästa nyhet direkt.  Till mitt försvar var det faktiskt inte heller planerat.  Men jag har flera här som verkligen försökt bli gravida i flera år så det kommer jag inte tala om.

Hoppas jag kan få ul snart - då kanske jag kan lugna ner mig och sova ordentligt.

• Helena1988

Sticker och ilar i magen, något hugg då och då. Vad är detta tro?
    Är inte illamående på morgonen, kommer lite då och då bara. 

• Fannsan

Jag har bf 24 juli om jag räknat rätt.. väntar tredje barnet och magen började synas redan i vecka 4 (!). Ser ut som jag är runt v 18-20 nu (är i v 6). Funderar på att berätta snart då det ändå ser väldigt misstänkt ut..

• MrsFreud
    Fannsan skrev 2014-11-24 12:52:04 följande:

Jag har bf 24 juli om jag räknat rätt.. väntar tredje barnet och magen började synas redan i vecka 4 (!). Ser ut som jag är runt v 18-20 nu (är i v 6). Funderar på att berätta snart då det ändå ser väldigt misstänkt ut..

Skönt att höra att det inte bara är jag som börjar få mage! 6+2 här och hälften av jeansen kommer jag inte i längre. Låst åtsittande kläder, here I come...
Svar på tråden BF JULI 2015