• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Josefine02

Jag smörjde inget med ettan och jag fick inga bristningar. Jag tror inget på det där. Smörjde bara magen med lite body lotion när det stramade och kliade på magen när den tänjdes ut som mest! Kommer inte smörja denna gången heller :)

• Alvolina

Fick en pytteliten bristning precis ovanför naveln med ettan sista veckan i graviditeten. Smörjde aldrig med något. Hade som mest vanlig hudlotion efter duschen ibland.

• Anna Hbg

Jag smörjde magen med Burts Bees Mama Bee under flrra graviditeten eftersom det kliade som attan och vanlig bodylotion inte fungerade. Tyckte den funkade jättebra. Fick fortfarande bristningar och tror inte att krämer kan motverka det ändå :/

• Annalouise

Hörni, är i vecka 10 nu! Och jag har från och till idag fått ta riktigt djupa andetag. Nästan så det är svårt eller vad man ska säga. Är det någon som känner igen sig i det här?

• mimixx

Vecka 7+ 2 och får också svårt att andas emellanåt.

Har haft ont i brösten sen 2 veckor innan plusset men sen helt plötsligt igår försvann det helt.

Såklart nojig nu men förstår att det är vanligt att symptom kommer och går. Vara hålla ut till VUL på tisdag!

• Annalouise
    mimixx skrev 2014-11-26 21:09:13 följande:

Vecka 7+ 2 och får också svårt att andas emellanåt.

Har haft ont i brösten sen 2 veckor innan plusset men sen helt plötsligt igår försvann det helt.

Såklart nojig nu men förstår att det är vanligt att symptom kommer och går. Vara hålla ut till VUL på tisdag!

Ja men va konstigt det känns?! Undrar vad det beror på! Nån som vet? Väldigt konstig symptom! Ska du på vul redan? Åh jag får vänta till kub den 19e dec!!
  • Alvolina
    Annalouise skrev 2014-11-26 20:09:00 följande:

Hörni, är i vecka 10 nu! Och jag har från och till idag fått ta riktigt djupa andetag. Nästan så det är svårt eller vad man ska säga. Är det någon som känner igen sig i det här?

Det låter inte så roligt! Är det att du känner tyngd på något sätt?

Jag kan känna när illamåendet liksom ligger och lurar på något sätt och kroppen känns alldeles svullen, då kan det kännas lite tungt över bröstet.

Idag har jag inte mått illa alls. Åt förvisso en bra frukost vid 9, frukt vid 10:30 och lunch vid 12. Kunde äta rätt mycket till middag också utan problem. Trött har jag i alla fall varit och brösten ömmar.
  • April 99

Smörjde inte med nått särskillt med tidigare graviditerna, bodylotion typ. Pytte lite bristning med ettan o lite mer med tvåan. Tror eg inte så värst på det men har torrhud o är lite inne på att "kan ju ändå testa det jag inte provat förr nu när det är sista gåbgen" ;)

Förresten mitt illamående gjorde så jag berättade för en kollega igår. Kändes fint o köjd med beslutet. Livet blev lite enklare. Är nog fulla 6 veckor imorgon o brösten ömmar inte lika mkt längre, men illamående o HUNGRIG! Går inte att inte äta. Någon som har nått jra tips på stoppa illamående mat? Läser jag om gravidillamående så skrivs det typ "lite svagt the o någon skorpa innan man går upp ur sängen". Funkar inte på lig (har aldrig gjort!) Mer två mackor o juice innan jag går upp för att göra frukost (galet) fler???

Avis på med vul, det fick vi med första (annan kommun) men inte nu. Man vill ju gärna se hjärtat ticka :/

• April 99

Förresten, vad märkligt det med andningen. Pricis när jag fick plusset (närmsta dagarna) var jag hemma o sjuk, förkyld hosta häning o konstigt anfådd dvs svårt att hämta andan (tog djupa andetag) o sa till maken att jag aldrig haft så vid hosta förut. Kändes skumt. Bara kännt så i slutet på grav. typ. Så märkligt v.4 o sen läsa det här.

• Jennie89

Jag smörjde då och då med mandelolja, mest för att det kliade något fruktansvärt i perioder (brösten var värst) tror dock inte att det hjälper mot bristningar utan att det är genetiskt och hormonellt - Både jag och min syster fick bristningar på knäna (!) när vi började med p-piller och det berodde inte på någon viktuppgång.

Aug-13 - T
Svar på tråden BF JULI 2015