• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Bamse88
    WhiteRose skrev 2014-12-06 16:46:02 följande:
    Gud vad underbart med regelbunden mens :) Jag kommer börja med bidrottningele för att det sägs kunna hjälpa till att ge starkare äl-symptom. Kommer också börja ta min temperatur varje morgon, d.v.s. tempmetoden.
  • Bamse88
    WhiteRose skrev 2014-12-06 16:46:02 följande:
    Gud vad underbart med regelbunden mens :) Jag kommer börja med bidrottningele för att det sägs kunna hjälpa till att ge starkare äl-symptom. Kommer också börja ta min temperatur varje morgon, d.v.s. tempmetoden.
    Självklart så skulle man trycka på enter knappen haha. Ja, det har varit skönt med regelbunden mens fram tills den här månaden då jag gick över med 5 dagar och vart hur glad som helst, tills sjunde dagen då mensen SJÄLVKLART skulle komma :/

Bidrottninggele? Dela gärna med dig hur det går sen! Min arbetskamrat började med paleo och åt bidrottninggele i kost syfte, fråga mig inte varför haha. Men hon är gravid nu i v8. Så antar att det hjälpte... :)
  • intetnyttpåplusfronten

Funderar på att hoppa in i denna tråd, mest för att ge er andra lite tur ;)
    Alla trådar jag hoppat in i har jag till slut varit kvar sist och alla har plussat inom tre månader typ, så jag vet redan att det inte är nån idé att hänga i trådar för jag blir ändå kvar sist. Men som sagt, för att ge er lite tur så skriver jag ett inlägg :)

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • WhiteRose
    Bamse88 skrev 2014-12-08 00:31:55 följande:
    Självklart så skulle man trycka på enter knappen haha. Ja, det har varit skönt med regelbunden mens fram tills den här månaden då jag gick över med 5 dagar och vart hur glad som helst, tills sjunde dagen då mensen SJÄLVKLART skulle komma :/

Bidrottninggele? Dela gärna med dig hur det går sen! Min arbetskamrat började med paleo och åt bidrottninggele i kost syfte, fråga mig inte varför haha. Men hon är gravid nu i v8. Så antar att det hjälpte... :)
    Tog faktiskt min första kapsel igår kväll, är BIM+5 nu och hoppas det kan sätta igång något. Långsökt, men man provar ju allt :P
  • WhiteRose
    Tallbarr12 skrev 2014-12-07 22:52:06 följande:
    Efter ca 6 månader efter jag slutade med p-piller och hade haft typ 3 menscykler så kontaktade jag gyn som såg att min livmoderslemhinna var supertunn och tog blodprover som visade på jättelåg östrogenhalt och han rådde oss att vända oss till kvinnokliniken för han kunde inte hjälpa oss mer. Två månader senare hos utredningen på kvinnokliniken så såg värdena och slemhinnan mycket bättre ut redan och någon månad senare började jag få mer normala cykler med.

Under utredningen kollade de med vul, tog blodprover och kollade makens spermier. Längre än så hann de inte för de ville inte hjälpa oss aktivt än då eftersom mina värden var på väg åt rätt håll och sen blev vi gravida själva några månader senare.
    Jag har haft mens tre ggr sedan augusti (en pillermens, två vanliga). Kanske kan det vara något liknande hos mig..
  • Niaa
    dahlia92 skrev 2014-12-07 23:41:51 följande:
    Jag visste inte hur man skulle gå tillväga och var jättenervös över att ta första steget att ringa. Till slut ringde jag till gynavdelningen på sjukhuset för rådgivning och då så förklarade hon vilken sida på internet jag skulle in på. Där skulle man skriva ut egenremiss på både mig och sambon. Vid utredning så kollar dom tydligen båda samtidigt så det är bra. :) Skickade in papprena för två veckor sen och fick hem ett brev härom dagen att vi nu står i kö. Känns jättebra så ring och rådfråga, vet inte om det funkar så överallt men så var det här hos oss iaf. :)

Åh, lycka till till er :D

Uppdaterar på tors om hur det gick hos gyn :) 

Har ÄL denna veckan också, har tvingat mannen att köra varje dag istället för varannan, så vi får väl hoppas att det blir åttode försöket gillt :) 

• dahlia92
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-12-08 00:38:16 följande:

Alla trådar jag hoppat in i har jag till slut varit kvar sist och alla har plussat inom tre månader typ, så jag vet redan att det inte är nån idé att hänga i trådar för jag blir ändå kvar sist. Men som sagt, för att ge er lite tur så skriver jag ett inlägg :)

Stackare :( Känner igen mig precis. Är helt ensam kvar från alla bim-trådar. Gav upp i September då jag varit med i så många och var helt ensam kvar utan något plus. Det suger verkligen. :/ Man tror aldrig att sånt här kan hända en själv..

Hoppas du får plus snart! :)
  • lilltess
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-12-08 00:38:16 följande:

Känner igen mig i det! Brukar också bli sist kvar efter alla plussat och lämnat tråden för att njuta av livet. Lite trist för min del, men såklart roligt för alla andra!
  • Bamse88
    WhiteRose skrev 2014-12-08 07:32:47 följande:
    Tog faktiskt min första kapsel igår kväll, är BIM+5 nu och hoppas det kan sätta igång något. Långsökt, men man provar ju allt :P
    Förstår känslan! Man sysslar ju med många tokiga grejer i hopp om att få det där pluset! hihi. Håller tummarna för dig!! :D
  • lilltess

Idag gjorde jag det! Ringde och bokade in oss för undersökning och ev vidareutredning. Väntetid på ca 3 mån. Hoppas innerligt att detta kan hjälpa oss efter 2 års försök!

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre